Sporthojs Prestanda

mikael n skrev:
Det finns ingen F1 bil som drar en båge.

Problemet med bilar, är att få ned kraften i asfalten utan hjulspinn.
Problemet med bågar, är att hålla framhjulet i backen.

Nä inte upp till hundra kanske men sen drar f1 bilen..

*edit* dom gjorde ju ett race på en filmsnutt som ligger på years2 servern... kom inte in nu dock..

Last edited:
mikael n skrev:
Det finns ingen F1 bil som drar en båge.

Problemet med bilar, är att få ned kraften i asfalten utan hjulspinn.
Problemet med bågar, är att hålla framhjulet i backen.

Jomenvisst :lol

Cervantes skrev:
Nä inte upp till hundra kanske men sen drar f1 bilen..

*edit* dom gjorde ju ett race på en filmsnutt som ligger på years2 servern... kom inte in nu dock..

En modern F1 bil gör 0-100 på 2,5 sek, och 0-200-0 (noll till tvåhundra och TILLBAX till noll) på 7 sekunder. Tror ingen båge gör de siffrorna.

valmers skrev:
Välkommen till moppefuckotråden. Undvik att stava korrekt.
Alla applåderar åt Valmers som kommer in i en tråd och klagar på alla,
utan att tillföra tråden något överhuvudtaget.

Bra jobbat. :kocko

Alltid maskin mot maskin..jag skulle tycka det vore roligare med olika djur mot varandra, samt en dopad Ben Johnson/Michael Johnson. Olika sträckor, 50 m, 100 o 200. Typ, en häst mot Ben. En uppsjö av djur...lamor, elefant, häst,gepard osv. Sen räknar man ut viktförhållanden mm, gör en avhandling på 500 sidor med effektdiagram osv. :3freak

Problemet är hur fan man ska få djuren o springa rakt..

OBS! Off-topic...

Flexonline skrev:
Alltid maskin mot maskin..jag skulle tycka det vore roligare med olika djur mot varandra, samt en dopad Ben Johnson/Michael Johnson. Olika sträckor, 50 m, 100 o 200. Typ, en häst mot Ben. En uppsjö av djur...lamor, elefant, häst,gepard osv. Sen räknar man ut viktförhållanden mm, gör en avhandling på 500 sidor med effektdiagram osv. :3freak

OBS! Off-topic...

"lol" :Bugar

Så här sade min trafikinspektören ifrån VV till oss som körde upp med motorcykel.

Bil, det har nästan alla. Det är första steget till frihet, man kan ta sig vart man vill och göra det bekvämt.

Motorcykel, då kommer man in i en helt annan klass av frihet, man upplever miljön omkring sig och man har en kraft som är obeskrivlig för samma summa pengar som man lägger på en bil. Dessutom skaffar en svensk en motorcykel för att det är roligt och skojj, det gör iof en del med bil också, men inte på samma sätt som med en motorcykel.

Flyga, flyga är det sista och slutliga steget mot total frihet, helt obeskrivligt.

Argyle skrev:
Så här sade min trafikinspektören ifrån VV till oss som körde upp med motorcykel.

Bil, det har nästan alla. Det är första steget till frihet, man kan ta sig vart man vill och göra det bekvämt.

Motorcykel, då kommer man in i en helt annan klass av frihet, man upplever miljön omkring sig och man har en kraft som är obeskrivlig för samma summa pengar som man lägger på en bil. Dessutom skaffar en svensk en motorcykel för att det är roligt och skojj, det gör iof en del med bil också, men inte på samma sätt som med en motorcykel.

Flyga, flyga är det sista och slutliga steget mot total frihet, helt obeskrivligt.
Ja, jag har ju svårt för att tänka mig att de finns någon bil som är lika rolig att köra som en mc. :D
Bil = transportmedel - Mc = Underhållning!

Flexonline skrev:
Eru full lr? Alla F1 bilar drar alla bågar 100 ggr om... :kocko

Vad jag vet så har motogp-cyklarna högre sluthastighet på rakorna än F1-bilarna. Då ska man även tänka på att de har lägre ingångsfart och måste bromsa tidigare.

titan skrev:
Hade en lite discution om presanda på jobbet idag. Angående bilar och hojar.
Tydligen så fanns det jättemånga bilar som va snabbare än hojar. 0-100 och 0-200. Jag vet att en prestanda bil alltid kommer på slutet. Men jag måste vissa svart på vit för mina kära arbetskamrater. Så fram med lite info som jag kan vissa tider vikt/effekt mm
Jag tänkte att jag skulle bli den första att komma med lite intressanta fakta i den här tråden innan den spammas sönder.

McLaren F1
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 3,4 s
0 - 120 km/h 4,2 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 6,3 s
0 - 180 km/h 7,7 s
0 - 200 km/h 9,4 s

Ferrari Enzo
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 3,6 s
0 - 120 km/h - s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 10,3 s

Porsche Carrera GT
0 - 80 km/h 3,0 s
0 - 100 km/h 3,8 s
0 - 120 km/h 4,6 s
0 - 140 km/h 6,0 s
0 - 160 km/h 7,1 s
0 - 180 km/h 8,4 s
0 - 200 km/h 10,2 s

Slänger in en Gemballa för skoj skull:

Gemballa 750 GTR Evo (750 hk)
0 - 80 km/h 3,4 s
0 - 100 km/h 4,1 s
0 - 120 km/h 5,1 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 5,8 s
0 - 160 km/h 6,8 s
0 - 180 km/h 7,8 s
0 - 200 km/h 9,4 s

Och här kommer några hojar:

Suzuki GSX-R 1000 -05
0 - 70 km/h - s
0 - 100 km/h 3,0 s
0 - 120 km/h - s
0 - 140 km/h 4,5 s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 7,5 s

Suzuki GSX-R 750 -02
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 3,0 s
0 - 120 km/h - s
0 - 150 km/h 5,1 s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 8,3 s

Suzuki GSX-R 600 -04
0 - 70 km/h - s
0 - 100 km/h 3,2 s
0 - 120 km/h - s
0 - 140 km/h 5,2 s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 10,2 s

Jag anser inte att det finns "jättemånga bilar som är snabbare än hojar". Faktum är att jag inte kommer på någon över huvud taget. Fråga gärna vilka bilar dina arbetskamrater syftar på. De kan också gå in på www.einszweidrei.de och kolla prestanda på massor av bilar och motorcyklar. Mina uppgifter är hämtade därifrån.

Last edited:
Back to topic; Idén att en vanlig laglig gatbil skulle vara snabbare än t.ex. en literhoj av den snabbare kalibern är ju skrattretande. :kocko
Sen att det finns bilar som är snabbare är ju en annan sak, eftersom de antingen är trimmade bortom måttlig nivå, eller kostar x antal miljoner kronor.. Men då finns det alltid en turbo-busa som piskar dom också.. :banana

Last edited:
Fred00 skrev:
Jag tänkte att jag skulle bli den första att komma med lite intressanta fakta i den här tråden innan den spammas sönder.

Jag anser inte att det finns "jättemånga bilar som är snabbare än hojar". Faktum är att jag inte kommer på någon över huvud taget. Fråga gärna vilka bilar dina arbetskamrater syftar på. De kan också gå in på www.einszweidrei.de och kolla prestanda på massor av bilar och motorcyklar. Mina uppgifter är hämtade därifrån.

Tack
Ska väl få tyst på beserwissarna lite.
En sak kan man konstatera. Att hoj är mer kul för pengarna. Visst hade det varit roligt med prestanda bil om man va miljonär..

Jag kom förresten på en bil som kan matcha en hoj upp till 200km/h: Bugatti Veyron. Den är lika snabb som en 1000cc till 200km/h, men den bilen är också "one of a kind".

I 5th gear (bilpogram) testar dem en honda f1 bil mot en honda gp mc och någon honda båt mot varadra, f1 bilen vann överlägset...

sedan finns det bilar här på våra gator i stockholm som har över 1000 hk, se bara på birka cupen. nästan bara bilar som gör 0-100 snabbare än vad man kan säga mandelmassa. :yoparty

men som sagt kostar mycket mer än en r1

Flexonline skrev:

OBS! Off-topic...

Jo men nu är det ju så att en Lama är ju skitdyr så det är inte rättvist mot de som bara har råd med en elefant. Gepard kan du inte ta med eftersom det är en trimmad katt.

Mares skrev:
I 5th gear (bilpogram) testar dem en honda f1 bil mot en honda gp mc och någon honda båt mot varadra, f1 bilen vann överlägset...
Läs tråden? :rolleyes:

Överlägset håller jag dock inte med om, det var inte så mycket skillnad, speciellt inte om du sedan jämför deras hk/kg. (f1 bilen har ju extrem kraftkälla för sin vikt)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing