Sporthojar 2010!

Är det bara jag som tycker nya BMW:n är snygg? Lamporna är ju en riktigt annorlunda designgrej som får den att sticka ut från japansk "rymddesign", asymetrin på sidkåporna är ju också kul. Tycker överlag BMW har ryckt upp sig REJÄLT på designkontoret de senaste åren. Att de tänker i annorlunda banor är endast en bonus tycker jag.

Kolla nya R1:an, DÄR har ni ett glosögt missfoster som ser helt efterblivet ut.

Smaken är olika :)
 
Är det bara jag som tycker nya BMW:n är snygg? Lamporna är ju en riktigt annorlunda designgrej som får den att sticka ut från japansk "rymddesign", asymetrin på sidkåporna är ju också kul. Tycker överlag BMW har ryckt upp sig REJÄLT på designkontoret de senaste åren. Att de tänker i annorlunda banor är endast en bonus tycker jag.

Kolla nya R1:an, DÄR har ni ett glosögt missfoster som ser helt efterblivet ut.

Smaken är olika :)

Håller faktiskt med lite. När fireblade kom med sin frontade 08a tyckte jag den var gräslig men nu skulle jag vilja ha en själv^^ Tycker inte bmwn är så grymt ful som alla säger men i racekåpor kan ju gamodellen slänga sig i väggen!:O Lamporna kan jag leva med, tycker den är fulast på sidan och just den färgen..
 
Vad fan tänker BMW med när dom gjorde denna front kåpa?
11655_140509102038_44.jpg

Enligt han (en polare) som designade denna hoj så valde de att köra med ett runt lyse pga att de tjänade ca 150gram på denna konstruktion jämfört med om de skulle kört på med två av det utdragna lyset.

Allt på denna hoj är tydligen optimerat och testat för att hålla lägsta möjliga vikt och högst möjliga prestanda/hållbarhet. Enligt vad polaren har berättat om denna hoj så kommer jag absolut välja att köpa en sån hoj om jag ska köpa ny.:tummenupp
 
Enligt han (en polare) som designade denna hoj så valde de att köra med ett runt lyse pga att de tjänade ca 150gram på denna konstruktion jämfört med om de skulle kört på med två av det utdragna lyset.

Allt på denna hoj är tydligen optimerat och testat för att hålla lägsta möjliga vikt och högst möjliga prestanda/hållbarhet. Enligt vad polaren har berättat om denna hoj så kommer jag absolut välja att köpa en sån hoj om jag ska köpa ny.:tummenupp

Jag skulle nog vilja haft 150gram extra och haft två likadana :D

Edit: gjorde en liten snabb i photoshop
 

Bifogat

  • 11655_140509102038_44 copy.jpg
    11655_140509102038_44 copy.jpg
    83.8 KB · Visningar: 174
Last edited:
O jäklar, där ser man!;) Ska verkligen bli kul att läsa testerna om denna hojen!
 
Jag skulle nog vilja haft 150gram extra och haft två likadana :D

Edit: gjorde en liten snabb i photoshop

Snyggt! Om dessutom båda hade hel/halvljus så man inte är enögd så hade det varit ännu snyggare. Tycker det ser illa ut även på min Ninja att endast en lampa är halvljus.
Fördelen är väl att det syns tydligare när man blinkar med helljuset.
 
Är det bara jag som tycker nya BMW:n är snygg? Lamporna är ju en riktigt annorlunda designgrej som får den att sticka ut från japansk "rymddesign", asymetrin på sidkåporna är ju också kul. Tycker överlag BMW har ryckt upp sig REJÄLT på designkontoret de senaste åren. Att de tänker i annorlunda banor är endast en bonus tycker jag.

Kolla nya R1:an, DÄR har ni ett glosögt missfoster som ser helt efterblivet ut.

Smaken är olika :)

Tycker faktiskt den är jeffligt fet. "Ha" begäret är ganska stort..

Almgren: På din bild ser den ju ut som vilken dussin hoj som helst? Vad är det för fel med att vara annorlunda och nyskapande? BMW:s nya hoj sticker ut i mängden, och det var förmodligen en liten del av målet med cykeln.
 
Gick denna skönhet förbi koncept stadiet?
 

Bifogat

  • 2009-Aprilia-FV2-1200Conceptc.jpg
    2009-Aprilia-FV2-1200Conceptc.jpg
    71.1 KB · Visningar: 131
  • 2009-Aprilia-FV2-1200Conceptd.jpg
    2009-Aprilia-FV2-1200Conceptd.jpg
    92.5 KB · Visningar: 129
Varför är alla så heta på 2010...etc...?

Jag har till exempel en Daytona som "påstås" av säljaren vara en tidig 2010 bara för att den är en SE-edition som kom senare 2009 i "begränsad" upplaga och blablabla...därför 2010 :confused: Den anges i mina papper som 2010...men jag tjöpte den ju ändå i juni 2009 så...errrrr....känns aningen tidigt för nästa modell???!?!!?

Vad avgör egentligen årsmodell?? 2009A - 2009B - 2010AaaBCc...??? Triumph Speed Triple hade ju t.ex. en definitiv skillnad på 2008A (som var en sen 2007:a) och 2008B (som var den "nya" 2008:an med bl.a. Brembo:s, annan design, andra fälgar = annan hoj, nåväl...).

Säljarna slänger sig ju med mycket. Kan t.ex. en "sen" 2009:a vara en "tidig" 2010:a med samma spec's?

Inte för att jag känner mig lurad, mer att definitionerna på årtal "flyter ihop"...? Min 2010 är definitivt samma hoj som den "normala" 2009:an, bara annan speciell färgkombination på ram & kåpor = special edition. Vart går gränsen? What say you?

Sådär har det alltid varit på Triumph. Jag köpte min 01:a i augusti 00.
 
Om detta är riktiga bilder på Triumph 1050 så är jag förälskad!

Vore ballt, men ser väldigt fotosjåppat ut.
De som gjort bilderna verkar ha tagit en ST 1050 och gjort om.
Fast jag hoppas att jag har fel.


Jag också!! :O Kan knappt bärga mig tills man få se och höra hur den är och låter;)

Skulle gärna se en ny stordaytona.
Men tyvärr tror jag inte att det kommer någon 1050 Daytona.
Det kommer krävas alldeles för mycket omkonstruktion av motorn för
det.
Den ligger ju redan nu oerhört nära max, 25 m/s i S3, ST, så att få den och varva mer, så att man kan få ut någon effekt kommer tyvärr bli svårt.
Eller åtminstone väldigt kostsamt.
 
ZX10:an blir väl samma som sist, ny hoj blir det 2011.
 
Skulle gärna se en ny stordaytona.
Men tyvärr tror jag inte att det kommer någon 1050 Daytona.
Det kommer krävas alldeles för mycket omkonstruktion av motorn för
det.
Den ligger ju redan nu oerhört nära max, 25 m/s i S3, ST, så att få den och varva mer, så att man kan få ut någon effekt kommer tyvärr bli svårt.
Eller åtminstone väldigt kostsamt.
Tänkte detsamma. På sin höjd får de nog ut en hygglig gathoj ur 1050in, men den skulle inte vara konkurrenskraftig mot dagens litershojar. Vissa tror mer på en moddad 675 (900+). Men samma där, svårt att nå upp till rätt nivå. Ska vara om de gör en helt ny motor runt 11-1200cc med 675an som mall.

Kommer jag ihåg rätt så hade Triumph en Supersport på gång för ett par år sedan med en radfyra istället för en triple, men de skrinlade planerna just på grund av att de ansåg att de inte hade möjlighet att konkurrera i den klassen. Idag med framgångarna de haft med bland annat 675an så kanske situationen ser annorlunda ut.

Jag skulle gärna se en ny trajja i familjen, men det måste vara en triple. ;)

Vad det gäller bilderna så är det photoshop. Tydligen från en tidning som brukar PSa ihop "what if" bilder till varje nummer så det finns egentligen ingen grund för ryktet om en stordaytona. Tyvärr.
 
Tänkte detsamma. På sin höjd får de nog ut en hygglig gathoj ur 1050in, men den skulle inte vara konkurrenskraftig mot dagens litershojar. Vissa tror mer på en moddad 675 (900+). Men samma där, svårt att nå upp till rätt nivå. Ska vara om de gör en helt ny motor runt 11-1200cc med 675an som mall.

Kommer jag ihåg rätt så hade Triumph en Supersport på gång för ett par år sedan med en radfyra istället för en triple, men de skrinlade planerna just på grund av att de ansåg att de inte hade möjlighet att konkurrera i den klassen. Idag med framgångarna de haft med bland annat 675an så kanske situationen ser annorlunda ut.

Jag skulle gärna se en ny trajja i familjen, men det måste vara en triple. ;)

Vad det gäller bilderna så är det photoshop. Tydligen från en tidning som brukar PSa ihop "what if" bilder till varje nummer så det finns egentligen ingen grund för ryktet om en stordaytona. Tyvärr.

Absolut. Det måste vara en tripple!
Men som du säger så måste man nog börja om från början med en helt ny motor i så fall. Jag har ingen större koll på 675 motorn, men det kanske går att utgå från den. Möjligen.

Hoppas kan man ju i alla fall! :tummenupp
 
Last edited:
Sådär har det alltid varit på Triumph. Jag köpte min 01:a i augusti 00.
Har för mig att det står fordonsår när man gör utdrag från Transportstyrelsen på nyare fordon, raden årsmodell är tom.
Har fått förklarat för mig att årsmodell är på väg bort och första reg kommer att gälla.
Ser både för och nackdelar,en fördel är att sent reggade håller värdet bättre, negativt är att vill man ha en viss uppdatering som kommit får man kolla chassi/ramnr etc.

Dock har införandet gått trögt i Sverige men fordonshandeln vill nog gärna få det dit för att slippa rea hyllvärmare
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top