Sporthojar 2010!

Satt och tänkte på detta för några dagar sen, det har fan inte kommit en snygg sporthoj sen 05! :zpy Det var bättre förr!!
 
Satt och tänkte på detta för några dagar sen, det har fan inte kommit en snygg sporthoj sen 05! :zpy Det var bättre förr!!
Här får jag lov att hålla med. Ducati 1098 borträknat.

2004/2005 var åren när alla märken låg på topp designmässigt.
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg
ABS läser av fram och bak. När ena hjulet snurrar långsammare än det andra går ABS in. Så vid en stenhård broms och hojen börjar resa sig då snurrar bakhjulet långsammare och ABS går in och släpper fram. Detta är så exakt och känsligt att det funkar kanon. (nu pratar jag om Hondas, vet inte om andra gör på samma sätt)

Att låsa har jag aldrig råkat ut för eller varit rädd för men just denna stoppie hävar funktionen är helt ok enligt vad jag sett.

AHA, där ser man. Har inte tänkt på att det även hindrar bakhjulslyft. Det verkar smart.

Men i princip är jag emot ABS, TC och L-C. Men jag är ju gammal åxå.:D

För att hålla oss till ämnet så tycker jag Triumph 1050 ser mycket lovande ut:banana
 
Last edited:
Hans egen förklaring var att det först och främst skulle sparas vikt och
då fick det bli olika insatser för hel- o halvljus.

Jag kan förstå att man har olika insatser för hel och halvljus, det har flera andra hojar.

Det jag inte kan förstå är att man designar en hoj med avsikten att vara ful.
Jag köper ingen förklaring som säger att den inte kunde gjort fronten snyggare med bibehållen vikt och funktionalitet. Usch! :3freak
 
Jag kan förstå att man har olika insatser för hel och halvljus, det har flera andra hojar.

Det jag inte kan förstå är att man designar en hoj med avsikten att vara ful.
Jag köper ingen förklaring som säger att den inte kunde gjort fronten snyggare med bibehållen vikt och funktionalitet. Usch! :3freak

Den är inte ful, den är unik!
 
Oh my, måste ha en Fireblade om den kommer med V4! :nicka
Dags att börja spara..!
Fast det kan man väl ställa sig rätt skeptisk till?

Jag gissar att Fireblade behåller sin R4 och får mest nya kläder, medans den omnämnda V4:an hamnar i VFR:en.
 
Jag hoppas på en billigare "race" hoj med v4.. vill inte lägga nästan 200 lax för en prilla där man får vänta på en packning i X antal månader. Bara tog ett exempel.

Kawa zx-10r v4 :tummenupp
 
Last edited:
...Det jag inte kan förstå är att man designar en hoj med avsikten att vara ful. Jag köper ingen förklaring som säger att den inte kunde gjort fronten snyggare med bibehållen vikt och funktionalitet. Usch! :3freak
Va e de för skitsnack..."med avsikten att vara ful".
Klart som faan att den inte skapad för att vara ful.
Tycker själv att den jag såg på ringen var rätt ok...inte det snyggaste jag sett men rätt ok.
Se'n verkade den gå taskigt...jag stekte den med Tounon :D:yoparty

Förresten kommer sannolikt Aprilia ut med en RSV4 "R" och en RSV4 Tuono under 2010.
 
Last edited:
bmws1000rr.jpg


PORR PÅ HJUL!!!!!!!!!
S1000RR Skall endast beskådas iklädd race skrud.

(Ser ut som en efterbliven apa med "gat" kåpor!)

Håller med!

Äkta kärlek!
 
Varför är alla så heta på 2010...etc...?

Jag har till exempel en Daytona som "påstås" av säljaren vara en tidig 2010 bara för att den är en SE-edition som kom senare 2009 i "begränsad" upplaga och blablabla...därför 2010 :confused: Den anges i mina papper som 2010...men jag tjöpte den ju ändå i juni 2009 så...errrrr....känns aningen tidigt för nästa modell???!?!!?

Vad avgör egentligen årsmodell?? 2009A - 2009B - 2010AaaBCc...??? Triumph Speed Triple hade ju t.ex. en definitiv skillnad på 2008A (som var en sen 2007:a) och 2008B (som var den "nya" 2008:an med bl.a. Brembo:s, annan design, andra fälgar = annan hoj, nåväl...).

Säljarna slänger sig ju med mycket. Kan t.ex. en "sen" 2009:a vara en "tidig" 2010:a med samma spec's?

Inte för att jag känner mig lurad, mer att definitionerna på årtal "flyter ihop"...? Min 2010 är definitivt samma hoj som den "normala" 2009:an, bara annan speciell färgkombination på ram & kåpor = special edition. Vart går gränsen? What say you?
 
Last edited:
Va e de för skitsnack..."med avsikten att vara ful".
Klart som faan att den inte skapad för att vara ful.

Skitsnack? BMW designar hojar för att se riktigt udda ut och reklamavdelningen framhäver det som något slags tekniskt framsteg. :3freak

Hur får man det här...
bmws1000rr.jpg


...till det här
bmw_s_1000_rr_21_opt.jpg


Det ut som om en Triumph Tiger har frontat med en gixxer.
 
Varför är alla så heta på 2010...etc...?

Jag har till exempel en Daytona som "påstås" av säljaren vara en tidig 2010 bara för att den är en SE-edition som kom senare 2009 i "begränsad" upplaga och blablabla...därför 2010 :confused: Den anges i mina papper som 2010...men jag tjöpte den ju ändå i juni 2009 så...errrrr....känns aningen tidigt för nästa modell???!?!!?

Vad avgör egentligen årsmodell?? 2009A - 2009B - 2010AaaBCc...??? Triumph Speed Triple hade ju t.ex. en definitiv skillnad på 2008A (som var en sen 2007:a) och 2008B (som var den "nya" 2008:an med bl.a. Brembo:s, annan design, andra fälgar = annan hoj, nåväl...).

Säljarna slänger sig ju med mycket. Kan t.ex. en "sen" 2009:a vara en "tidig" 2010:a med samma spec's?

Inte för att jag känner mig lurad, mer att definitionerna på årtal "flyter ihop"...? Min 2010 är definitivt samma hoj som den "normala" 2009:an, bara annan speciell färgkombination på ram & kåpor = special edition. Vart går gränsen? What say you?

Är tyvärr samma sak inom bilbranchen. Oftast får man nästa års modell levererad under augusti.
 
nya beemer'n skulle ju varit skitsnygg om båda framlyktorna va av den runda typen och blinkers i backspeglarna istället :),

Den runda lyktan är iaf mycket snyggare än den rektangulära, men att ha en av varje känns bara fel XD
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg
Back
Top