Sporthoj vs Offroad (Seriöst Inlägg)

offrod såklart

en enduro duger precis lika gått till både landsvägskörning som en en t.ex. en ligande sportbåge. så länge du inte kör fortare en 110 -120 så är det inga problem
tänk på alla sköna ställ du kan lägga upp på lösa grusvägar! :yoparty mmm så skoj! det kan du inte gå miste om :7peta !

varför ska man ha en sportbåge som bara går i en 150-160 :dummer kan man skaffa sen när man har tungt båge kort tycker jag
desutom är försäkringen billigare för enduro
 
KawaF3771 skrev:
Offroad lämpar sig utmärkt både för grusväg och små asfaltsvägar... lite jobbigt utan kåpa längre sträckor (100km+) dock och lite hög bränsleförbrukning vid långkörning också (höga varvtal vid ex. 110km/h jag har 8500rpm då) kan smyga sig uppemot 7-8 liter då... kör man 80km/h kan man klara sig på 6 liter om man inte stannar för mycket... vid aktivkörning tar den säkert 10 liter/ 100km :4skrika


snacka bensin slukare du har...
 
Jag har kört 1000 mil med En Nsr -99 Och ca 2 med en Sachs ZZ (motard) Och änsålänge så är det klart roligare att köra motarden. Kanske låter konstigt när jag bara kört det lilla. Men det var ett mäktigare intryck av Motarden än av Nsr:en. Men det är nog en smaksak :tummenupp
 
Jag kör mitt lopp och rekommenderar fortfarande Yamaha DT eller någon liknande motard/enduro om ni verkligen vill ha roligt med er 125:a.
Är ni en poser är det ju självklart att det blir något av de mer kostsamma alternativen, såsom Cagiva Mito, Aprilia RS eller GasGas SM 125.
 
7-8 snarare :) (AF1 på 6,6 enligt detta test)
 

Bifogat

  • Fram3.jpg
    Fram3.jpg
    112.2 KB · Visningar: 76
Man ska ha enen Enduro vet ja då kan man ju busköra som faan (lättare att dra snuten åxo) och dom går int så segt min KDX gör väl en 0-100 på 8-9sec käns endå snabbt eftersom den drar som fasen i början. :tummenupp
sedan är vinterkörning att recommendera :tomten

och sen är dom snygg oxså :hihi
 

Bifogat

  • Jodå.JPG
    Jodå.JPG
    35.4 KB · Visningar: 57
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top