Sporthoj vs Offroad (Seriöst Inlägg)

klotter skrev:
Ja skulle hellre ha en nerdrevad stark hoj som man kan busa med istället för en missil som bara går rakt fram :D

En sporthoj svänger bra också :) Man kanske skulle köpa sig en gammal offroad tills nästa vinter..

hejdlöst lätt val offroad alla gånger.

Jag har haft båda 125a typerna och offroad hade man alltid kul med.
Det är just bara när det ska åkas undan på just asfalt som man inte hänger med.
Jag antar tat det beror var man bor med, men bor man inet mitt i stan så är offroad 125a definitivt det man ska ha.

Min åsikt:
Jag har kört både offroad(KDX/KMX/DTR) och sporthoj(NSR-98) och de är skillnad, offroadarna var kul på grus och liknande underlag.. de va roligt att köra tungelstavägen på en KMX oxå men!
Mycket roligar ¨på Nsr:en, lite mer hk i den men den svänger så mkt bättre och snabbare :yoparty ! då är de gansak irelevant med toppfart! Om du har möjlighet Provkör båda och känn på vad du tycker är roligast!
Ja de var vad jag tycker..
over and out

NSR_Martin skrev:
Precis, asfalt lär man inte tröttna på, finns alltid nya vägar osv...

Asfalt tröttnar man på! När det gäller 125-or är det offroad som gäller. Tycker själv att man tröttnar ruskigt snabbt med en sport 125-a. Möjligheten att kunna köra mer än på asfalt, gör att jag helt klart rekommenderar dig en offroad!

fan jag skulle köpa en sm! typ aprilia mx eller husqvarna sm...de kan du ju köra precis överallt med..

klotter skrev:
Ja e till 99% inne på en offroad iaf. :tummenupp
Om intresseklubben skulle vara intresserade???

IntresseklubbenAntecknar.jpg

;) Köp en DT, de flesta som har en offroad hära har en DT (Inom 125cc området) då kan vi snacka mycket mek :D

ktm exc 125 med motard fäljar, ett par med crossdäck på som du kan dra på dubbdäck på vintern, då kan du köra hoj året runt varenda dag om du vill..

Ska man ha sporthoj ska man ha större än 125 tycker iaf jag....

Offroad lämpar sig utmärkt både för grusväg och små asfaltsvägar... lite jobbigt utan kåpa längre sträckor (100km+) dock och lite hög bränsleförbrukning vid långkörning också (höga varvtal vid ex. 110km/h jag har 8500rpm då) kan smyga sig uppemot 7-8 liter då... kör man 80km/h kan man klara sig på 6 liter om man inte stannar för mycket... vid aktivkörning tar den säkert 10 liter/ 100km :4skrika

Min drar nog runt litern milen, sejjer bara slurp i tanken så är den tom!

Klart som fan att du ska ha en DTR125 ! :D
Alla har ju det!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey