Sporthoj Piteå

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Rovers, nu reagerar Du väl mer än lovligt hårt, var i mitt inlägg hittar Du något påhopp? Norrlandsforumen har varit härligt befriade från sådant, jag har varken avsikt eller anledning att ändra på det.

Däremot har både Du, jag och alla andra all möjlighet och rätt att diskutera och ventilera åsikter. Och de flesta av oss anser att vi med motorintresse ses som ett kollektiv av samhället i övrigt, om det är Du, jag eller Niklas som slangar genom Heden spelar ingen roll, det är sporthojarna och streetbilarna som kollektivt får bära hundhuvudet.

Därför delar jag Niklas åsikt angående hur vi uppträder smart på vägarna för att få utöva vårt intresse. Vrakbränning, tokåka genom byar och idiotkörning på cykelvägar (Luletråden) kommer jag aldrig stillatigande att acceptera, helt enkelt för att skiten stänker över på mig och mina kompisar med mc-intresse i lika hög grad som på de som utför handlingarna.

Och jag beklagar att basen stängdes. Den har varit ett trevligt delmål för våra utflykter ett antal säsonger.

Jaja, hoppas Du förstår att det inte är fråga om någon påhoppskarneval, ha en trevlig kväll, Rovers:)

Nu tar vi och lugnar ner oss mer än ett par hekto...

...Sätter mig inte det minsta emot att basen e stängd...
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Sluta grina nu hörrni och följ med till fällforsen imorgon istället! Där är det öppet iaf. Vi hade tänkt fara kring lunch, slå en signal eller skriv här så vet vi :)
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Om jag får till den ombyggda batterihållaren som jag blev tvungen att fixa efter bakdämpbyte
så hakar jag nog på. Måste ju kolla vad ni sysslar med häruppe :)

Not sent from an iProduct...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kl 12.00 är det en begivenhet i Piteå med någon form av Triathlon, jag räknar med att köra mc dit och åka därifrån vid 13.00. Hur överensstämmer det med övrigas uppfattning?

Vilken tid är lunchtid i Piteå då? :)
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Kl 12.00 är det en begivenhet i Piteå med någon form av Triathlon, jag räknar med att köra mc dit och åka därifrån vid 13.00. Hur överensstämmer det med övrigas uppfattning?

I Pite kan alltså Lunch liknas vid Triathlon ? :)

Jag har lite meck kvar med min batterihållare men hinner nog klart till 13.
Däremot blev jag lite konfunderad över dämparen bak,
vet inte riktigt om den är helt frisk.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Kl 12.00 är det en begivenhet i Piteå med någon form av Triathlon, jag räknar med att köra mc dit och åka därifrån vid 13.00. Hur överensstämmer det med övrigas uppfattning?
13.00 kan vi absolut försöka sikta på, vi ska ut på pdol nu en liten rundvandring sen blir det båge för hela slanten. Vart någonstans ska vi samlas?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag tar ju hojen till schtaan och åker därifrån. Vad sägs om Frasses vid Rondellen Timmerleden/E4 innan Bergsviksbron?
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
kul! Jag är ju faktiskt hemma för en gångs skull... Men vad händer i fällfors? =). Jag har aldrig varit där och brummat. Ska ringa gumman och fråga om jag får dispens till att följa med :p

Jag fick dispens, med förbehållet att vi far ut och kör jag och hon senare ikväll :p. Hon var åxå kör-brunstig.

Jag är på frasses före kl 13 med KTMen. Ni får väl be mig fara nån annanstans ifall ni inte vill ha med mig. :p

//Robert
 
Last edited:

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Tack alla inblandade för en riktigt trevlig dag =). Mindre trevligt var att jag insåg, när jag kommit hem, att jag har tappat bilnyckel, lägenhetsnyckel och nyckeln till förrådet nånstans på vägen. Satte fast dessa i hojnyckeln innan jag for så dom lär ligga nånstans efter vägen eller nåt :S. Dumma nyckelring. Det fula var att jag tänkte på hur racklig nyckelringen var när jag satte fast de övriga nycklarna i den. Nåja... Jag antar att ingen av er hittade någon nyckel på vägen hem...
Skit i det för övrigt.. Nycklarna går att ersätta :p. Tusen tack för en trevlig dag och goda tips och råd till en nybörjare :D

Mvh //Robert
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Är som vanligt fruktansvärt svårt att föra en diskution i skriven text utan att få missförstånd och olika tolkningar på saker och ting. Så vi e överrens om att det är flera olika rötäggs fel, mkt bra..

Ville inte alls låta otrevlig mot dig roffe, men låt gärna den som fått frågan svara först..Även om det e konstigt formulerat.

God helg och kör försiktigt
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det var jättetrevligt idag. En massa roliga människor, en massa glada tillrop och häcklanden, precis som det skall vara:)

Det roligaste av allt var att se en 450 hästars turbohayabusa köra på kurvig bana skrapandes både luftfilter och avgaspipa, mycket coolt Andreas, hoppas du kommer norrut fler gånger, du är alltid välkommen!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Lite klipp och klistra från idag (ja, jag väntar på grabben på väg från PDOL...):

[YOUTUBE-ID]fxHnBjIFt_M[/YOUTUBE-ID]
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Lite klipp och klistra från idag (ja, jag väntar på grabben på väg från PDOL...):

[YOUTUBE-ID]fxHnBjIFt_M[/YOUTUBE-ID]

Stackars dig vara uppe så sent :)

Tackar allihopa för årets bästa "onsdags"-körning. Man kanske skulle flytta upp igen :)

Skåningen, din reaktion på knä+luftfilter+utblåsrör-skrap, total lycka typ :) :) :)



Not sent from an iProduct...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Roffe ligger lite i lä vid dragracet. :D

Tråkigt att sitta hemma gipsad med halvtrasig hoj en sån här gång. Nåja, ge mig en par veckor till så är allt fixat. :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nähä, det menar Du inte? :) Kan enligt him-who-knows-it-all ha med vikt/effekt-förhållande att göra. Så det är bara att skaffa mer pulver alltså...:)

Roffe ligger lite i lä vid dragracet. :D

... ge mig en par veckor till så är allt fixat. :)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag har hört några rykten om att det redan planeras eventuell semester nästa sommar nere i skaune med visit till anderstorp. Eller vad tror du roffe, det kanske smittar av sig några hästar till trajjan om de står lastade 120mil söderut nära varandra :yoparty
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top