Sporthoj Piteå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Så vi kanske skulle styra upp någon gruppkörning, målet är både inställt på hedenbasen och fällfors för att svänga lite då skånepågen inte lyckats skrapa knät i backen. Samt att han inte tror på att vi har så långa flygfält som jag berättat om.
:tummenupp

Jag är på om det blir något åka. Tyvärr så är Heden stängd igen pga att en massa idioter har haft streetrace och betett sig illa runt omkring plus att de har tänt på en bil också... jävla puckon!

Raffe har nyckel så det går att styra upp att komma in där men det kräver ju lite planering...

Edit: Såg att jag var lite långsam, som vanligt....:)
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Lördag ser mer torr ut än söndag...
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Lördag ser mer torr ut än söndag...
Vi får väll sikta på fredag och lördag istället om det ska pissa ner på söndag..
Bägge turbinbyggena är iaf tvättade och klara för avfärd. Ska bara köra ett timmerlass imorrn så någon gång kring lunch är vi nog sugna på att fara en sväng.

Vill folk haka på är ni mer än välkomna, bara driva runt lite och köpa en glass kanske?
 

Bifogat

  • 20110728540.jpg
    20110728540.jpg
    230.6 KB · Visningar: 65
  • 20110728544.jpg
    20110728544.jpg
    235.7 KB · Visningar: 69
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skriv en rad när Ni åker vet jag:) Kokkaffe går i a f snabbt att fixa...

Vi får väll sikta på fredag och lördag istället om det ska pissa ner på söndag..
Bägge turbinbyggena är iaf tvättade och klara för avfärd. Ska bara köra ett timmerlass imorrn så någon gång kring lunch är vi nog sugna på att fara en sväng.

Vill folk haka på är ni mer än välkomna, bara driva runt lite och köpa en glass kanske?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Skriv en rad när Ni åker vet jag:) Kokkaffe går i a f snabbt att fixa...
Jag ser det som en utmaning, jag ringer dig och säger nu kommer vi. När vi viker in på infarten ska vi ha varmt kaffe och upptinade bullar. Annars blir det ingen provkörning! :mad:
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Jag är på om det blir något åka. Tyvärr så är Heden stängd igen pga att en massa idioter har haft streetrace och betett sig illa runt omkring plus att de har tänt på en bil också... jävla puckon!

Egen slutsats eller har du nån sorts inside-info?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag hoppas alla är sugna och taggade inför imorrn. Vi hade tänkt bege oss mot fällfors runt lunchtid eller strax efter. Antar att det blir samling på shell i jävre :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Rovers - http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=242496

De som bestämmer (polis, ChI19) är uppenbarligen inte särskilt begeistrade av hur "friheten" runt basen hanterats. Är "bilbärgningen" av utbrända vrak sann må man väl förstå om folk blir uppretade?

Jag känner Raffe som en vettig man, menar Du att det som står i tråden är fel? Har Du varit med varje gång det varit bilar och hojar på banan?

Observera att jag inte på något vis är ironisk eller "skitfull", bara intresserad av Din åsikt och vetskap om vad som hänt där uppe:)

Jo jag vet att det är låst.. Undrar bara om niklas varit med när vi "puckon" har betett oss illa och bränt bilar?
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Rovers - http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=242496

De som bestämmer (polis, ChI19) är uppenbarligen inte särskilt begeistrade av hur "friheten" runt basen hanterats. Är "bilbärgningen" av utbrända vrak sann må man väl förstå om folk blir uppretade?

Jag känner Raffe som en vettig man, menar Du att det som står i tråden är fel? Har Du varit med varje gång det varit bilar och hojar på banan?

Observera att jag inte på något vis är ironisk eller "skitfull", bara intresserad av Din åsikt och vetskap om vad som hänt där uppe:)

Nu tar vi och lugnar ner oss mer än ett par hekto... Läs hela mitt inlägg och vad jag har reagerat(rödmarkerade) på...
Jag har varit med på flera streetrace ute på heden, Alla har varit olagliga ja, Men det har skötts bra med avspärrning samt släckare. Dom flesta har tagit det lungt på väg dit och tillbaka, Finns alltid rötägg sam brassar på.

Bilar har eldats vid andra tillfällen på hedenbasen OCH ute på bodens skufält OCH på en P-ficka i smedsbyn OCH ute i skogen mm mm mm

Sätter mig inte det minsta emot att basen e stängd, Jag "känner" oxå Raffe, Har träffat honom under streetrace på basen oxå.

Summa summarum: Skyll inte basens stängning på enbart "puckon" som kör bil.

Dom gånger jag varit till basen för att brassa på slangen med hojen har det inte gått laglig fart ut till basen, minst det dubbla.... DU DÅ?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag har varit med på flera streetrace ute på heden, Alla har varit olagliga ja, Men det har skötts bra med avspärrning samt släckare. Dom flesta har tagit det lungt på väg dit och tillbaka, Finns alltid rötägg sam brassar på.

Bilar har eldats vid andra tillfällen på hedenbasen OCH ute på bodens skufält OCH på en P-ficka i smedsbyn OCH ute i skogen mm mm mm

Jag skyller basens stängning på "puckon", oavsett om de kör bil eller hoj.

Det är väl sammanfattningen av det hela som skapat stängningen. Vissa få rötägg brassar på bland bilarna på väg till och från, precis som du säger, vissa rötägg tänder på bilar, både på basen och runtomkring, vissa rötägg kör i dubbla hastigheten på vägen till och från basen (säger du själv att du gör?).
Lägger du sedan på ett antal olagliga streetrace så är det ju inte så konstigt, då MÅSTE myndigheterna reagera.

Förra gången basens stängdes var det bland annat för att vissa puckon körde som blådårar till och från basen. Det som hände på basen struntade de bofasta i, det hörs inte så mycket ner till dem, men busandet på vägen bland ungar och hästar reagerar de på.

Det är precis som vanligt, några få puckon och rötägg förstör för oss andra...

Roffe behöver du inte hoppa på, både han och jag och de vi kör tillsammans med är VÄLDIGT noga med att köra sakta och försiktigt på vägarna runt basen just för att inte reta någon, vi har pratat mycket om det i våran grupp och det har funkat bra i flera år. Om alla kunde köra på det sättet så hade inte basen stängts, så enkelt är det.
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Precis det jag undrade,,Allstå om du verkligen skyllde allt på dom som streetraceat, betett sig samt eldat(som en grupp)
Borde framgått av min första post?? Innan det blev påhoppscarneval?
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Precis det jag undrade,,Allstå om du verkligen skyllde allt på dom som streetraceat, betett sig samt eldat(som en grupp)
Borde framgått av min första post?? Innan det blev påhoppscarneval?

Jag ser på oss alla som är där som grupp. Vi hade ett förtroende att förvalta och vi sköt oss i foten. Jag som enskild person kan inte ansvara för alla som är där men jag kan göra vad jag kan. Till exempel inom den lilla grupp med folk som jag känner informera om att det är viktigt att vi sköter oss till och från banan och runt i byarna.
Om ALLA människor i ALLA små grupper, du t ex i ditt bilgäng och i ditt hojgäng, gjort samma sak så hade vi förmodligen fortfarande haft förtroendet att vara där. Inget personligt mot just dig nu, ni kanske har pratat om det?

Nu var det iallafall några stycken som tänkte med rövhålet och det får vi alla betala för, precis som vanligt, enkelt och klart som korvspad:)

"Påhoppscarneval" var ett roligt ord, skall jag komma ihåg:)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top