Sporthoj Piteå

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Någon som ska ner å bomba på mittsverige på måndag? Vädret ser inte lovande ut men man får hoppas.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Finns lite film från gårdagens trefligheter i Fällfors i Lule-tråden, tema turbo. Avundsjuka - nääääh, inte alls...:gnissla:D
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Ser ut att bli rätt ok väder framöver, någon som är sugen på en tur i veckan?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ska försöka få i ordning härken min under morgondagen. Går det bra så följer jag mer än gärna. :)
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Låter fint, jag är upptagen ikväll men kan hålla morgondagen öppen för eventuell körning.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Låter fint, jag är upptagen ikväll men kan hålla morgondagen öppen för eventuell körning.

Jag är ledig fram till 20:30 då jag måste börja röra mig mot jobbet så när som helst på för- eller eftermiddan passar för mig.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nån styrning på G nästa vecka...? Fd Pitebo, numera sTokholmare, som tänkte erbjuda RC8:an att få andas lite FRISK luft nästa vecka... :)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Någon som ska ut och snurra i helgen, eller all far väll iväg till det där äckliga jävliga och helt helt underbara kemora....:mad:

Jag och farsgubben hade nog tänkt dra en sväng till fällfors och titta på lite dragracing imorrn. Den som vill haka på och köra dit / en sväng är välkommen. Skulle tro det blir avfärd mitt på dagen någon gång 12-13tiden :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Någon som ska ut och snurra i helgen, eller all far väll iväg till det där äckliga jävliga och helt helt underbara kemora....:mad:

Jag och farsgubben hade nog tänkt dra en sväng till fällfors och titta på lite dragracing imorrn. Den som vill haka på och köra dit / en sväng är välkommen. Skulle tro det blir avfärd mitt på dagen någon gång 12-13tiden :tummenupp

Tyvärr Tommy, vi är precis allihop på det där äckliga Kemora.
Nämnde jag att det är en vanlig bandag där på söndag? Vi skall panga hela dagen! Sen är det SMC kurs må-tor så det blir sammanlagt...få se nu... ja, fem dagar på bana...:tuttar:banana:)
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Jag ska tyvärr till det äckliga kemora ;-) , men sen är jag kvar här tom 2a aug. Innan det blir Stockholm igen .


Not sent from an iProduct...
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hm.. sitter och tittar på om det finns lediga platser på kemora körningen. Men man måste bli medlem för att komma vidare med bokningen.... Ingen som har lust att slå ett öga och se hur många det var i väntelistan? :rolleyes:
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Hm.. sitter och tittar på om det finns lediga platser på kemora körningen. Men man måste bli medlem för att komma vidare med bokningen.... Ingen som har lust att slå ett öga och se hur många det var i väntelistan? :rolleyes:

När jag försöker kolla står det bara du är redan anmäld, går inte få fram hur många på väntelista då.

Not sent from an iProduct...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag har kollat, anmälan är stängd och reservlistan aktiv. Men jag vet att Gjers hade betat av det mesta av den för några veckor sedan. Vi kollar i morgon och återkommer under morgondagen - stay tuned...:)

Och tack för titten ikväll, alltid trevligt att ses:tummenupp

@Shooter - kom till Veteli och hälsa på vetja, det är där alla trevliga mc-människor huserar till veckan:) Din RC8 måste ju få prova på lite touringåka någon gång, och på söndag är det förresten öppen bandag. Om Du nu bommade vad Niklas skrev. På Nordens skojigaste bana. BarasåattDuvet. Alltså...:hojsmilie

Hm.. sitter och tittar på om det finns lediga platser på kemora körningen. Men man måste bli medlem för att komma vidare med bokningen.... Ingen som har lust att slå ett öga och se hur många det var i väntelistan? :rolleyes:
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hur ser det ut nu inför helgen, är alla hemma eller ska ni iväg till det där äckliga kemora igen? Crazy skåning kommer på besök från torsdag och ska bo på playa del östanbäcksvägen tills på tisdag. Vi hade tänkt att få ut ganska många mil på båge då han plockat med sin hela vägen från "wannabe danmark"

Så vi kanske skulle styra upp någon gruppkörning, målet är både inställt på hedenbasen och fällfors för att svänga lite då skånepågen inte lyckats skrapa knät i backen. Samt att han inte tror på att vi har så långa flygfält som jag berättat om.

Sen måste vi hinna häckla han så mycket som det går över ett par glassar på väl valda cafén. Kanske roffe eller någon annan reseledare är intresserad, då jag inte hittar lika bra som er stofiler... :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Håller verkligen Era turbinmaskiner ihop för en riktig tur, eller ska vi leka "hela laddtrycket stormar" större delen av dagen? :)

Det är nästan omöjligt att imponera på såväl skåningar som 08:eek:r (om nu Shooter har sin RC8 med till hembyn) med våra vägar, men något intressant borde vi väl kunna hitta på?

Beroende på om jag tvingas åka ned till Sto eller ej under denna vecka kan det bli brist på tillgänglig tid, men lö eller sön borde väl alltid något kunna funka?

Vi får väl hålla koll i tråden och på vädersidorna...

...Vi hade tänkt att få ut ganska många mil på båge då han plockat med sin hela vägen från "wannabe danmark"

Så vi kanske skulle styra upp någon gruppkörning, målet är både inställt på hedenbasen och fällfors för att svänga lite då skånepågen inte lyckats skrapa knät i backen...

Sen måste vi hinna häckla han så mycket som det går över ett par glassar på väl valda cafén. Kanske roffe eller någon annan reseledare är intresserad, då jag inte hittar lika bra som er stofiler... :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top