Sporthoj Piteå

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nedrans. Var det dig vi körde bakom efter sundsgatan och du svängde in uti lillICA?

//Robert

Jao, det var jag. Skulle och köpa nåt att dricka på Kioskpiraten. :tungan

Såg dig bränna förbi med Kåtten ute på Öhn också (förbi Kemek, Meca, Anderséns, osv). :)
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Jao, det var jag. Skulle och köpa nåt att dricka på Kioskpiraten. :tungan

Såg dig bränna förbi med Kåtten ute på Öhn också (förbi Kemek, Meca, Anderséns, osv). :)

härligt =). Du får ju inte tro att man är dryg bara, då vi inte hann se att du hade intresse av att hänga med =).

Är du säker på att det var rätt kåtte du såg uti meca/anderséns osv? Det finns en SMR också som var i krokarna idag. =)

//Robert
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
härligt =). Du får ju inte tro att man är dryg bara, då vi inte hann se att du hade intresse av att hänga med =).

Är du säker på att det var rätt kåtte du såg uti meca/anderséns osv? Det finns en SMR också som var i krokarna idag. =)

//Robert

Jag funderade om jag skulle släppa förbi er och hänga på men jag hade redan varit ute och snurrat ett bra tag och gjort dom ärenden jag skulle göra.

Kommer ju mer tillfällen framöver så vi hinner nog köra tillsammans någon tur. :)

Sen kan det nog ha varit en SMR som susade förbi. Den hade då orange ram och svart / vit plast så det stämmer rätt bra...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jahapp, efter en tur runt bygden kan jag konstatera att HD, touring och glidare tinat fram men bara en Ninja-åkare lyckades jag träffa på:)

Skulle förbi och våldgästa Hoppe lagom till WSBK, men den stackaren kanske fastnat med någon vitalare lem i redskapen på gymmet, hemma var han då inte...

Någon mer som njutit av vårvädret?
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Jahapp, efter en tur runt bygden kan jag konstatera att HD, touring och glidare tinat fram men bara en Ninja-åkare lyckades jag träffa på:)

Skulle förbi och våldgästa Hoppe lagom till WSBK, men den stackaren kanske fastnat med någon vitalare lem i redskapen på gymmet, hemma var han då inte...

Någon mer som njutit av vårvädret?

Igår blev det en rätt redig sväng i snålblåsten... Idag har det inte blivit nåt ännu iallafall, men vem vet vad eftermiddagen har att erbjuda. Synd att det ska blåsa så förbenat :S . Är förtfarande trött i armarna sedan gårdagen :p

//Robert
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jahapp, efter en tur runt bygden kan jag konstatera att HD, touring och glidare tinat fram men bara en Ninja-åkare lyckades jag träffa på:)

Skulle förbi och våldgästa Hoppe lagom till WSBK, men den stackaren kanske fastnat med någon vitalare lem i redskapen på gymmet, hemma var han då inte...

Någon mer som njutit av vårvädret?

Ja igår, mindre blåsigt då:)

Jag har mailat dig Roffe men antingen kommer de inte fram eller så vill du inte prata med mig...:)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag var ut en liten sväng nu i eftermiddag. Stötte på lite suspekta motardåkare (PiteRobban m.fl.) och snackade med dom lite samt körde en stund tillsammans men jag vek senare av i Öjebyn för en tripp mot Böle, Älvvägen och sen hem igen.
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Jag var ut en liten sväng nu i eftermiddag. Stötte på lite suspekta motardåkare (PiteRobban m.fl.) och snackade med dom lite samt körde en stund tillsammans men jag vek senare av i Öjebyn för en tripp mot Böle, Älvvägen och sen hem igen.

Jupp. Det var trevligt. Den andre motardåkaren var "Larsjos" här på forumet.
Jag funderade över vart du tog vägen nånstans :p. Det tog ett tag innan vi kom iväg igen och tjejen fick köra sina första 5-6 mil efter väg. Gick bra för henne =). :tuttar

Nu blir det filmtajm under täcket =).

//Robert
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jaha, blir det något åka av för herrarna och eventuella damer? Uppåt 30 mil blev det idag, var hantlangare åt Hr NiklasiNorr när vi kopplade in hans Bazzaz- system. Sedan blev det provtur mot Boden, middag i Sjulsmark och övningskörning med grabben innan det skymde.

Riktigt trevlig dag, faktiskt:)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jaha, blir det något åka av för herrarna och eventuella damer? Uppåt 30 mil blev det idag, var hantlangare åt Hr NiklasiNorr när vi kopplade in hans Bazzaz- system. Sedan blev det provtur mot Boden, middag i Sjulsmark och övningskörning med grabben innan det skymde.

Riktigt trevlig dag, faktiskt:)
Jajjemän, har kört ett par km idag. Mestadels på ett hjul.... :tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Grattis! Verkar prylarna lira ihop? Nu måste jag bums kolla Din byggtråd:)
Verkar lira riktigt bra, måste införskaffa en laddtrycksmätare och justera upp trycket till 0,7. Efter det blir det att tat lugnt innan jag fått justera in sakerna i marklunds bänk.

Glad påsk på er allihopa!

Nu mer musik och öl, mumma :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Sitter just i Sjulsmark efter en tripp genom Piteåbygden, jätteskönt hojväder idag:) Vägen hem lär ju inte bli kortare så om Ni åker ut kan Ni ju lägga ut en rutt så kanske vi ses...

Tja! Nån som ska ut och åka idag?..:)
 

peter69

Guest
Ok..kom nyss hem efter en runda runt stan..

Men e ju inte bangen att åka mer...:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hemma igen efter en kyligare styrning över A-mark, Böle, Svensbyn, Blåsmark, H-mark. Vi borde sy ihop en styrning snart, möjligen kan 1 maj-rundan vara ett tillfälle för en SH-sektion med lite egna kringelikrokar mellan stoppen?

Vädret verkar ju kunna bli bra, i a f om man vågar hoppas på YR:s spådomar:)
 

peter69

Guest
Hemma igen efter en kyligare styrning över A-mark, Böle, Svensbyn, Blåsmark, H-mark. Vi borde sy ihop en styrning snart, möjligen kan 1 maj-rundan vara ett tillfälle för en SH-sektion med lite egna kringelikrokar mellan stoppen?

Vädret verkar ju kunna bli bra, i a f om man vågar hoppas på YR:s spådomar:)

Oki...Men kul att köra är det..:)

Annars kan det väl gå nån kväll i veckan att åka en stund...??
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top