Sporthoj Piteå

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Man blir lite sugen på att hänga med, tyvärr finns det så lite hojåkare här i älvsbyn så det vore ju kul.
Vet du var dom ska å köra?
Hänger man med om man inte kör sporthoj?
Det har ju en tendens till att blåsa lite när man kommer upp i fart :rolleyes:

Vet inte var exakt körningen kommer bli, tror det bestäms på klubben. Var så sist jag var med o körde iaf...

Jo du kommer hänga med, bara att bestämma ditt eget tempo. När jag var med o körde senast så stannade man o väntade in alla ganska ofta och definitivt vid vägbyten. Trodde jag skulle känna mig stressad av måste hålla samma tempo som de andra men så var det inte. :tummenupp

Om du vill så kan vi ju mötas här i Piteå o köra tillsammans ner till Skellefteå!? :)

EDIT: Jag kommer vara på OK degerängen 17.00 om det är någon som vill samåka till skeå, avfärd ca 17.05-17.10.

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Bär av söderut mot Deltaträffen nu på en par timmar. Vi ska natta över i Mjällom innan vi reser vidare till floddeltat imorn. Åker ner en dag tidigare så vi kan ta tid på oss att utforska Höga Kusten och alla vägar däromkring ordentligt (lite Road Racing).

Blir första träffen för mig i mitt "vuxna" MC liv och där jag faktiskt själv kör en hoj. Ska bli riktigt trevligt.

Hoppas några andra Pitebo dyker upp också. :)

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Tänkte åka ner o köra med skellefte-gänget imorgon om det är bra väder.

Vore kul om det är fler som hänger på, skriv gärna här så man vet om vi blir fler...

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Tänkte åka ner o köra med skellefte-gänget imorgon om det är bra väder.

Vore kul om det är fler som hänger på, skriv gärna här så man vet om vi blir fler...

Jag skulle gärna hänga med på söndagen.. vars bär det av?

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
ok, jomen jag e med.. vars träffas vi? och när?

Jag vet inte exakt när det är samling i skellefteå, men jag tror det är 12.00.

Så vi kan väl träffas 11.00 på Ok degeränget här i piteå då? Så åker vi strax efter det så behöver vi inte stressa...

Håll koll här i tråden så uppdaterar jag med exakta tider när jag vet.

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Körningen med skelleftegänget imorgon så är det samling 12.00 på deras klubb.

Vi som vill samåka från Piteå samlas kl 11.00 på Ok degerängen. Avfärd strax därefter så vi inte behöver stressa.

:hojcbr

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Körningen med skelleftegänget imorgon så är det samling 12.00 på deras klubb.

Vi som vill samåka från Piteå samlas kl 11.00 på Ok degerängen. Avfärd strax därefter så vi inte behöver stressa.

:hojcbr

Ok, ses där då om det inte regnar spik...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Igår dök det upp lite metallskrot till nya justeringsblock för svingen. Ska bara höra mig för om fräsning i eftermiddag sen kanske det börjar hända lite med hojen. :)

DSCN1180.jpg

DSCN1182.jpg

Ingen lätt bit, väger drygt 11kg.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Fick två trevliga bitar aluminium tillbaka av en kompis förra veckan. Här är vad som blev klar av min aluminiumbit.

DSC_0002-1.jpg

DSC_0007-1.jpg

Ska bli kul att få allt svetsat fast och provmontera på hojen. Även köpt lite vassare förgasare (mina bara strular) som jag bör ha nån gång i mitten av veckan.

smujf

Badvärd
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Såld till länsförsäkringarna
Någon från piteå som vill visa mig några fina vägar i afton ;)

070-2917380 //Johan

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Någon från piteå som vill visa mig några fina vägar i afton ;)

070-2917380 //Johan

Såg inlägget lite sent...

ruttfinavgar.jpg

Kör Älvägen (1) i riktning mot Böle, här har du två val mer eller mindre: Vika av upp mot Väg 374 i riktning mot Älvsbyn (2) eller i riktning mot Sjulnäs och Svensbyn (2,1).

Viker du av norrut så kör du tills korsningen i Arnemark, där viker du av till höger och kör över järnvägen och fortsätter där rakt fram mot Sjulsmark (3) vidare till Ersnäs. Väl i Ersnäs korsar du E4:an och kör ut mot Alhamn (4). Vid 3-vägs korsningen där viker du av höger mot Rosvik / Trundön / Trundavan alternativt ut mot Alhamn (4,1) om du är lite kulturell (vacker natur och lite fin väg).

Viker du av till höger och skiter i Alhamn så har du ett stycke mycket trevlig och kurvig väg (5). Kort men intensivt.

Ta E4:an in mot stan igen (6). Kör över Bergsviksbron och vik av E4:an mot Bergsviken. Fortsätt från Bergsviken till Blåsmark (7). Kör vidare mot Hemmingsmark. Här kan du antingen vika av mot Jävre (8) eller mot Ålund och Fällfors, osv. osv. Beror på vars du ska efter turen. Viker du av mot Ålund så bör du ha farit lite tidigare på dan.

Ritade 9:an lite fel. Ska vara vägen som går mer åt vänster annars kör du bara ett varv runt träsket i Hemmingsmark.

Där har du lite förslag. :tummenupp

smujf

Badvärd
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Såld till länsförsäkringarna
Måste tacka för den fina kartan och tiden du har lagt ner. Roligare om du gör sällskap ;)
Vi får nog ta det nästa sommar isf.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Finfina Norrlandresultat på Gelleråsen idag:

Xyron aka Tommy Andersson vann första vändan i R1000 på för klassen ny rekordtid enligt Mylaps, Ingemar Niemi (Ingon) på sjätte plats, Henry 14:nde och de andra några platser bakom! Bra gjort grappar:):tummenupp

Krister Bohm vann första rejset i R600, resultatlistan hittar Du här.:yoparty

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Finfina Norrlandresultat på Gelleråsen idag:

Xyron aka Tommy Andersson vann första vändan i R1000 på för klassen ny rekordtid enligt Mylaps, Ingemar Niemi (Ingon) på sjätte plats, Henry 14:nde och de andra några platser bakom! Bra gjort grappar:):tummenupp

Krister Bohm vann första rejset i R600, resultatlistan hittar Du här.:yoparty

1.07 är ju sjukt bra! Tommy måste fixa spons och börja köra "på riktigt":tummenupp

Ingos tid var ju skitbra den också, kul med norrländska framgångar!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...