Sporthoj Luleå

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Bokad och klar för söndag! Kommer inte loss till lördag, tyvärr. Hoppas väderprognosen är lika träffsäker som vanligt för då blir det kanonväder! :p Fast å andra sidan kan man ju testa det så omtalade våtgreppet i de nya PR3:eek:rna som sitter på hojen nu.
 

axelsson_vpg

Guest
Grabbar! Ni som varit till Kemora, hur är det där egentligen? Måste man ha någon licens för att köra en vanlig tisdag/onsdag och nå uppsamlingskärl lr så?

Riktigt piss väder här i luleå, jag och en polare funderar på att damma upp dit imorgon.. Kan man köra där med min motard (525exc) ens eller blir det för mycket raksträckor för att de ska bli roligt?

40 euro för 4h en vanlig tisdag lät billigt och bra! Om nån e sugen på att haka på äre bara att säga till!
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Grabbar! Ni som varit till Kemora, hur är det där egentligen? Måste man ha någon licens för att köra en vanlig tisdag/onsdag och nå uppsamlingskärl lr så?

Riktigt piss väder här i luleå, jag och en polare funderar på att damma upp dit imorgon.. Kan man köra där med min motard (525exc) ens eller blir det för mycket raksträckor för att de ska bli roligt?

40 euro för 4h en vanlig tisdag lät billigt och bra! Om nån e sugen på att haka på äre bara att säga till!

Åk till Mittsverige i helgen istället, garanterar nästan att ni får roligare där än en vanlig friåkning.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Grabbar! Ni som varit till Kemora, hur är det där egentligen? Måste man ha någon licens för att köra en vanlig tisdag/onsdag och nå uppsamlingskärl lr så?

Riktigt piss väder här i luleå, jag och en polare funderar på att damma upp dit imorgon.. Kan man köra där med min motard (525exc) ens eller blir det för mycket raksträckor för att de ska bli roligt?

40 euro för 4h en vanlig tisdag lät billigt och bra! Om nån e sugen på att haka på äre bara att säga till!

Om det är en vanlig öppen bandag, dvs att Kemora själva är arrangör (så att säga) så är det som att åka till slalombacken. Du köper ett dagkort och så kör du med det du har mellan benen:)

Motard funkar på Kemora, jag har kört mycket motard där själv, men det finns roligare banor. Mittsverige är till exempel väldigt mycket lämpligare. Kemora är stoooooor:)

Jamen då är de ju heden helg. :) dessutom har man trist nu. :p

Det är vanliga bandagar på Mittsverige nu torsdag och fredag, sen är det SMC-kurs lördag och söndag. Precis som Håkan säger så är det roligare att köra en SMC-kurs på bana innan man åker på en vanlig bandag. På SMC-kursen får man verktygen som man sedan tränar med på den vanliga bandagen:tummenupp
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Åkte ut en kort sväng med enduromoppen idag, sktikul! Har inte suttit på en geggmoppe på 10 år men det funkade så bra och naturligt att sladda grus och sand att det var som igår...:banana
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Åkte ut en kort sväng med enduromoppen idag, sktikul! Har inte suttit på en geggmoppe på 10 år men det funkade så bra och naturligt att sladda grus och sand att det var som igår...:banana

Härliga tider!

Känner man dig rätt så är du säkerligen inte helt vilse på en sådan hoj heller...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Härliga tider!

Känner man dig rätt så är du säkerligen inte helt vilse på en sådan hoj heller...

Första kvarten var som Bambi på is, sen började jag känna igen mig:)
Jag vet ju ungefär vad jag skall göra men jag misstänker att orken kommer att tryta efter ett tag:tungan
Fick intala mig hela tiden att slappna av i armarna, lätt att få armpump på en sådan maskin...

Du får ju gärna hålla lite kurs med mig Håkan?
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Hedenbasen är låst.

"(11-08-19) Hedenbasen är låst tillsvidare på grund av oroligheter på området. Beslutet att är taget på inrådan av regementsledningen och polisen.

Beställningar och övningsverksamhet fungerar som tidigare.

Vid frågor ring löjtnant Lundqvist, Bodens skjutfält 070-316 11 42"
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Första kvarten var som Bambi på is, sen började jag känna igen mig:)
Jag vet ju ungefär vad jag skall göra men jag misstänker att orken kommer att tryta efter ett tag:tungan
Fick intala mig hela tiden att slappna av i armarna, lätt att få armpump på en sådan maskin...

Du får ju gärna hålla lite kurs med mig Håkan?

Haha.. Den dagen jag lär dig något om hojkörning så åker det in på mitt CV!
:tummenupp
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Bara så att ni vet, Polisen i Luleå och snart i Piteå har en silverfärgad Mercedeskombi. Troligen E350 Cdi, tydligen mycket diskret

En bekant åkte på böter på E4.. :)
 

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vindeln
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Bortskänkes: Mjuka packväskor Biltema

Hejsan!
Köpte i våras ett par packväskor på Biltema (http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Bagage/Sadelvaskor/) som sen aldrig kom till användning. Dom passade väl lite sisådär på min RF, men kanske funkar bättre för någon annan? Det fattas ett spänne men annars är dom som nya.

Aja, är det någon som vill ha dom är det bara att komma och hämta:tummenupp
Bor på Porsön.

Ska försöka hålla koll här, men svarar jag inte här kan man maila på turenilsson@hotmail.com också eller ringa 0730 362 143.
 

Bobban9056

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Luleå
Hoj
2003, Kawasaki ZX-12R
Vinterförvaring

Hej!

Tyvärr börjar nu hojsäsongen lida mot sitt slut och således behöver hojen någonstans att övervintra. Är det någon som vet av något garage eller liknande för vinterförvaring, gärna med någon form av servicemöjligheter (värme, el)?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top