Sporthoj Luleå

Körde en sväng till Boden via Smedbyn tillsamman med Roffe_S och Jocke med sin BMW S1000. Mycket trevlig tur. Jag har precis skruvat dit Bazzazen idag (Tack för hjälpen Roffe) och hojen går som satan. Nu hjular den på 4:an i över 200 blås!!!:tummenupp

(Givetvis gjordes detta på avlyst bana... såklart):)

Tack för idag, ungdomar! Och välkommen i den digitala tidsåldern, Niklas! Att på en och samma dag uppleva quickshifter, TC, Fuel Manager - allt styrt via win7 - måste ha ruskat om ditt fundamentalistiska Apple-hjärta? :)

Visst är jag gammal, men inte minns jag någon bana...?

Last edited:
Men hallå, den hemliga banan som man warpar in i automatiskt om man kör över 80 km/h förbi Smedsbyn?!

Just precis den banan...:)

Tack för idag, ungdomar! Och välkommen i den digitala tidsåldern, Niklas! Att på en och samma dag uppleva quickshifter, TC, Fuel Manager - allt styrt via win7 - måste ha ruskat om ditt fundamentalistiska Apple-hjärta? :)

Ja det var en omtumlande upplevelse... tur att vi hittade TPS:en såsmåningom, det är inte var dag som man får se en uppgiven Roffe...

Last edited:
Jasså, finns den banan? Men så fort brukar jag å andra sidan inte köra...:)

Jag har väl aldrig sett på maken, det ska vara en illasinnad asiat med drömmar om världsherravälde för att hitta på något så fånigt som dubbla spjäll och dessutom i princip bygga hojen runt den rätta sensorn!

Bah... :) Men bra gick den, hann Du prova att ställa TC:n på maximalt ingrepp?

Just precis den banan...:)

Ja det var en omtumlande upplevelse... tur att vi hittade TPS:en så småningom, det är inte var dag som man får se en uppgiven Roffe...

Last edited:
Smultronställe i Kallaxbyn

Vill tipsa om ett nyöppnat smultronställe i Kallaxbyn där ni kan stanna och fika. De har hembakat (30kr) och kaffe (20kr). Man kan sitta ute och fika.

Kallaxgårdsbutik
Kallaxvägen 441
975 95 Luleå
Telefon: 070-247 02 04
Öppet: 12-16 Fredag till Söndag

Körde en sväng till Boden via Smedbyn tillsamman med Roffe_S och Jocke med sin BMW S1000. Mycket trevlig tur. Jag har precis skruvat dit Bazzazen idag (Tack för hjälpen Roffe) och hojen går som satan. Nu hjular den på 4:an i över 200 blås!!!:tummenupp

(Givetvis gjordes detta på avlyst bana... såklart):)

Låter som det är läge att kika på en Superbike. Låter brutal.

Låter som det är läge att kika på en Superbike. Låter brutal.

Det har varit dags länge Magnus...:)
För ren bankörning så är en 600 lite roligare. För gatkörning är en 1000 betydligt roligare. För en kombo bana/gata så är en 1000 roligare:)

Ja, den är ganska brutal, 160 knutar på ettan...!!!:)

Helvete vad Gixxern verkar gå Niklas, inte ens nära att min hjular på fyrans växel...

Finns det nått intresse bland Lulefolket att dra igång onsdags körningarna snart? Typ imorn kanske eller måste jag lugna ner stresskroppen och vänta tills nästa vecka innan jag får med mig nån...? :)

Helvete vad Gixxern verkar gå Niklas, inte ens nära att min hjular på fyrans växel...

Finns det nått intresse bland Lulefolket att dra igång onsdags körningarna snart? Typ imorn kanske eller måste jag lugna ner stresskroppen och vänta tills nästa vecka innan jag får med mig nån...? :)

Om jag får köra den så hjular den på fyran:)

Jag är på men inte i morgon tyvärr. Jag tror att det är knapert med folk innan 1:a majrundan...:)

Beware alla luleåbor ty imorgon kommer en touringkille till luleå för att serva suzukin för första gången! :)

Det har varit dags länge Magnus...:)
För ren bankörning så är en 600 lite roligare. För gatkörning är en 1000 betydligt roligare. För en kombo bana/gata så är en 1000 roligare:)

Ja, den är ganska brutal, 160 knutar på ettan...!!!:)

Blir inte nå bankörning för mig på ett tag så jag är ute efter en touring hoj som din. Kanske inte lika ny.

Du behöver bara en växel på kemora då?

Blir inte nå bankörning för mig på ett tag så jag är ute efter en touring hoj som din. Kanske inte lika ny.

Du behöver bara en växel på kemora då?

Köp en Gixxer K5/K6, det är det hoj som ger mest pang för pengarna alla kategorier, grym motor!!!

Med min fart så behövs bara en växel ja....:)

Vad är det som gäller nu på söndag inför 1 Maj svängen, vilken tid är det samling och avgång från södra hamn?

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back