Sporthoj Luleå

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Tror inte de är i business längre. Det var längesen de försvann från lokalerna de hade. Dock finns ju telefonnummer och mailadress längst ner på sidan. Hör med dem.
Verksamheten fortsatte i garaget hemma i unbyn, ring och kolla han kan säkert hjälpa dig.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Dags för säsongens första lilla utflykt. Besök på North Bike i Umeå står på agendan. De har nåt jippo i helgen med provkörning å skoj! :) Hoppas på hyfsat väder i alla fall...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Avrostningskurs mm på Hedenbasen nu på söndag (i morgon) den 13/5. SMC tar 150kr för deltagare som inte är medlemmar i FMCK och det är ungefär samma upplägg som ifjol och det uppskattades och då kanske speciellt den lilla bana som vi körde runt som var rätt knixig så det gick att ha kul även i lägre farter.

Be there or B square...:)

Roffe har lovat att ha en stoppieskola där han visar hur man gör för att inte bryta nyckelbenet...:D
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Avrostningskurs mm på Hedenbasen nu på söndag (i morgon) den 13/5. SMC tar 150kr för deltagare som inte är medlemmar i FMCK och det är ungefär samma upplägg som ifjol och det uppskattades och då kanske speciellt den lilla bana som vi körde runt som var rätt knixig så det gick att ha kul även i lägre farter.

Be there or B square...:)

Roffe har lovat att ha en stoppieskola där han visar hur man gör för att inte bryta nyckelbenet...:D

Ta emot med hakan? Vilken tid är det?
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Nån som är sugen att köra premiär på onsdags körningarna idag? Verkar ju ska bli hyffsat väder iaf:tummenupp

Jag har inte varit utanför 70-skyltarna än med Rettan så jag har iaf tänkt fara ut en liten sväng:tungan
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nån som är sugen att köra premiär på onsdags körningarna idag? Verkar ju ska bli hyffsat väder iaf:tummenupp

Jag har inte varit utanför 70-skyltarna än med Rettan så jag har iaf tänkt fara ut en liten sväng:tungan

Hade gärna följt med men jag håller på att preppa hojen inför Kemora...
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Nu far jag och Staffan ut en sväng iaf, ring eller skicka ett sms om det är nån som vill följa :tummenupp

0706479589
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Precis hemkomna från Kemora och fyra dagars pangande i sol och värme. Fantastisk körning!!!

Lägger upp ett par bilder här där Tommy Xyron fick den goda idén att åka passagerare där målet var att ha dubbelt knäskrap...vilket lyckades efter några försök:D:yoparty:)


_MG_4247.jpg
_MG_4252.jpg
 
Last edited:

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Vi är några stycken som ska samlas på OK-center imorn kl 10 och köra samlat därifrån till en dag på strippen i Piteå/Långnäs. Dom som är sugna får gärna haka på :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
I morgon är det onsdag, vad sägs om att vi kör en liten onsdagsträff? Det ser ut att bli hyggligt väder...
Ok-Center, samling kl 18 ca så åker vi iväg en liten sväng 18.30. Funkar det?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Kan tyvärr inte vara med på onsdagskörningen, jag highsidade gixxern i rostbollsrondellen vid 21-tiden ikväll så jag har suttit på akuten till för en stund sedan. Axelskada, knät gör ont som fan och lite skrapmärken men annars okej. hojen klarade sig hyggligt också. Jag puttrade genom rondellen och på väg ut så stack backdäcket all världens väg.
Nu när jag kom från sjukhuset så körde jag via Bodenvägen och redan i Gammelstad ser man brunranden av olja eller diesel. Den går hela vägen in i och runt rondellen och jag körde rakt över den när jag skulle svänga ur rondellen...
Då vet jag ju iallafall varför...:gnissla

Så, varning för diesel- och oljespill. Det var en del på vägen in mot mjölkuddsrondellen också och strängen fortsatte åt vänster hela vägen bort till örnäset...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men gå och lägg Dig och slicka såren nurå:mad: Skit också, detta söl i rondellerna, men om än det är en tröst för ett tigerhjärta så vet Du i varje fall vad som hände. Delar går att hitta, se till att krya på Dig så får vi ta en meckarkväll inom kort...:)
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Ouch vad trist Niklas! Krya på axeln och knät! Som Roffe säger, delar går att hitta. Knän och axlar är det ont om på eBay...
 

majure

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
luleå
Hoj
Körkortslös..
Krya på dig!

Ringde tekniska förvaltningen o bad dom åka ut dit o kolla hur det ser ut så ingen fler göra samma sak.
Råkade nästan ut för samma i hertsön rondellen vid statoil. Fullt med vatten från någon maskin men såg det på väg in i rondellen så han ta ner farten

Men som sagt , krya på dig!
:hej
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Trist Niklas, blev de nått brutet eller "bara" blåslaget?

Nån annan som har tänkt dyka upp på OK-center kl 18?
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Fick också släpp i rostbollsrondellen häromdan. Turen var dock på min sida och jag klarade mig men fan vad rädd man hinner bli. Hoppas skadorna läker fort! Krya på sig!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tack pojkar, det värmer tigerhjärtat...:)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top