Sporthoj Luleå

M.Fredriksson

Nattuggla
Gick med
17 Feb 2011
Ort
Haparanda
Hoj
Bmw S1000r 2016
Tycker att det jämt är nå jävla gryll i rondellerna kring Luleå. Fick ett släpp i kallaxrondellen ifjol pga nån form av utsläpp, dock räddade antispinn situtaionen. En timme senare låg det en vespa i rondellen, men föraren verkade må bra iaf.
Krya på dig Niklas!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tycker att det jämt är nå jävla gryll i rondellerna kring Luleå. Fick ett släpp i kallaxrondellen ifjol pga nån form av utsläpp, dock räddade antispinn situtaionen. En timme senare låg det en vespa i rondellen, men föraren verkade må bra iaf.
Krya på dig Niklas!

Körde runt Luleå igår kväll och det var oljespår i varenda rondell utom den vid Kulturens hus. Tror att det antingen är tankbilars vars slangar skvimpar ut diesel eller så är det alla dessa bilvrak till gamla mercor och BMW som ungdomarna kör omkring i som läcker en massa skit. Oavsett vad så är det massor av dynga på vägarna. Jag skall nog hålla mig till banorna i fortsättningen...:gnissla
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Byggs grejer lite överallt i stan så det är mycket arbetsfordon som åker runt och dräller hydraulolja, diesel och grus. Har slirat till lite här och där när jag rullat runt. Hoppas axeln läker ihop fort!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Byggs grejer lite överallt i stan så det är mycket arbetsfordon som åker runt och dräller hydraulolja, diesel och grus. Har slirat till lite här och där när jag rullat runt. Hoppas axeln läker ihop fort!

Mmmm, det är ju en trolig förklaring. Jag ror jag skall hålla mig till säkra ställen fortsättingsvis, dvs Kemora och Mittsverigebanan... ;)

Måste fixa en motorkåpa bara så är hojen körbar... Själv behöver jag ett skinnställ i storlek 85 eller nåt så jag får in den svullna axeln...;)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det är samma visa här i stan. Dom flesta rondellerna har en fet sträng av okänd substans så antingen försöker jag köra på sidan av dom eller så blir det Snigelfart™ för att slippa gå omkull. Undviker rondeller som pesten för det är alltid nån klåpare som spillt diesel.
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Börjar närma sig smcs kemora kurs och det verkar finnas några platser kvar, tänkte kolla om nån här ska dit och kan tänkas rymma en hoj+pilot innan jag anmäler mig. Kändes långt att köra hoj dit... vet hur trött man var på hemvägen förra året
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Nu var det ett tag sedan man skrev här....

Nåväl, lillbrorsan ska köra upp på tisdag, men hans R6 har stans tyngsta koppling vilket försvårar lågfarten endel. Någon som har en lättkörd maskin för utlåning? En liten slant för hyra går givetvis att ordna.
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Har kollat runt lite men inte lyckats hitta någon info, finns det verkligen inga kurser som hålls här uppe? Tänkte typ SMC eller liknande...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har kollat runt lite men inte lyckats hitta någon info, finns det verkligen inga kurser som hålls här uppe? Tänkte typ SMC eller liknande...

Finns ju tyvärr inga banor här. På Avrostningen, andra helgen i maj kördes det lite teaser med kurvteknik. vi har snackat om att köra någon form av landsvägskurser men det är inget som är spikat än.
Annars är det Kemora om en och en halv vecka, fyra dagar på raken i Finland. Finns några få platser kvar. Sen har du Mittsverigebanans kurs i mitten på augusti...:)

Det finns ju möjlighet att hänga med ner på Fällforsbasen också. Vi har en bana där som vi frekventerar med jämna mellanrum. Det skrivs här när vi åker dit och kör, det är bara 10 mil så det är nära och bra:tummenupp
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Dags att hitta på ngt på Hedenbasen då!? Nu är det inga bokningar av militären och jag snackade med Säk-C så sent som i onsdags som då tyckte att jag skulle boka basen så mkt som möjligt så de "höga herrarna" ser att den används så de inte hittar på att gräva av banan vilket vissa har velat. Så.. När ska vi hitta på ngt kul där? FMCK har riksträff i Boden 20-22 juli så kanske passar det då!? Jag kommer då att landa på basen den 21 vid 15:30 så just då behöver banan vara fri men all övrig tid är det bara att boka det vi vill göra där.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Lite mer och ingående knix-körning i kombination med lite snabb och praktisk utbildning i fjädring och chassijustering? Landsvägsutflykt med praktisk kurvteknik?

16-19/7 är ju många av oss på Kemora, men vi kanske kan kolla på något helgen lr veckan därefter?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lite mer och ingående knix-körning i kombination med lite snabb och praktisk utbildning i fjädring och chassijustering? Landsvägsutflykt med praktisk kurvteknik?

16-19/7 är ju många av oss på Kemora, men vi kanske kan kolla på något helgen lr veckan därefter?

Låter bra, jag är på. Vi måste ju göra ett försök även om det vore politiskt korrekt om det var våran käre MCT som organiserar det... :)
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Låter högintressant! Jag är ju ett riktigt blåbär, känner att jag är sjukt oskillad när det gäller kurvtagning etc. Platsar man ändå? :va
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Det finns ju möjlighet att hänga med ner på Fällforsbasen också. Vi har en bana där som vi frekventerar med jämna mellanrum. Det skrivs här när vi åker dit och kör, det är bara 10 mil så det är nära och bra:tummenupp

Låter också jävligt givande. Kör mest ensam, utvecklas typ nada...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Låter högintressant! Jag är ju ett riktigt blåbär, känner att jag är sjukt oskillad när det gäller kurvtagning etc. Platsar man ändå? :va

Alla platsar. Vi har haft både färska körkortstagare och raceförare med flera års erfarenhet på kurserna:)
 

motaard

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Luleå
Hoj
Ktm 250sx -14 + 350sxf-11
Var på hedenbasen idag för första gången. Visste bara att det skulle finnas en "övergiven" flygraka i boden där man kunde köra bakhjul. Så jag åkte dit och var där i ungefär 10-15 min sen kom det en polishelikopter och cirkulerade, jag stannade och hoppade av hojjen men helikoptern åkte iväg. Började då när jag kom hem söka fakta om hedenbasen och vad som gäller. Vad jag förstod var alltså att den fortfarande används. Kan någon berätta vad som gäller för i år? får man fara dit och åka när man vill eller? eller är det förbjudet område? tack för svar! :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Officiellt så är det Fortifikationsförvaltningen som "äger" basen och det får inte förekomma annat än militär verksamhet där. Det är den officiella förklaringen iallafall. Skall man hårddra det så får du inte vara där men det förekommer mycket körning i allafall. Oftast så går det alldeles utmärkt, ibland kommer helikoptern och tittar men det är sällan. Det som oftast händer är att vakten rycker ut och kör bort oss även om det också är sällsynt.
PM:a Raffe i Boden forumet så kan han förklara mer om vad som gäller. Vill man organisera någon körning där så kan han hjälpa till med det...:)



Var på hedenbasen idag för första gången. Visste bara att det skulle finnas en "övergiven" flygraka i boden där man kunde köra bakhjul. Så jag åkte dit och var där i ungefär 10-15 min sen kom det en polishelikopter och cirkulerade, jag stannade och hoppade av hojjen men helikoptern åkte iväg. Började då när jag kom hem söka fakta om hedenbasen och vad som gäller. Vad jag förstod var alltså att den fortfarande används. Kan någon berätta vad som gäller för i år? får man fara dit och åka när man vill eller? eller är det förbjudet område? tack för svar! :)
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Kollade in Hedenbasen för första gången förra veckan, sjukt stor raksträcka som är galet lång. Perfekt för att ta reda på hur fort moppen gick. Är Fällforsbasen liknande?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top