Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Street skrev:Vi kan väl göra som Zatzy gjorde när deras server var lite för klen.
Starta en insamling bland användarna. Dom fick ju ihop medel till både det ena och andra. Säg att 4000 pers av 18389 st skänker en hundring i snitt så finns det ju helt plötsligt 40k att uppdatera utrustningen för.
Jag ställer lätt upp på en hundring eller två.![]()
håkan skrev:äh, FC rockar fätt
EDIT: vi får se... OM det blir som det är tänkt så kanske man kan skänka en FC kontroller med ett gäng FC diskar 15krpm, jag hör av mej när det blir isåfall.
//håkan
Frick skrev:...och det blir vissa flaskhalsar till en dell användare
Nitrous skrev:Det skulle vara härligt.
Så här är läget för femtonde gången (det finns 3 andra trådar tidigare om samma sak) , jag personligen står för servern, jag personligen har den i datahallen hos min arbetsgivare, jag personligen betalar för den accessen.
Jag personligen har inte en endaste inkomst på att vara snäll, det är enbart av vänlighet åt Johnny.
Jag kan få loss en server till ett bra pris när Johnny har pengar, isåfall är det en Opteron CPU med moderkort som tar upp till 8Gb ram.
Diskar är ett stort behov.
Angående ev. andra sajter på samma server så finns inget annat på servern som drar CPU. Endast 3 sajter som har ca 400 besökare per månad MAX och är inte ens i närheten av 2% som SH använder. DEssa sajter är även rena html sidor och har inga tunga databaser.
Som referens är att SH är ju i princip 99,9% databasdrivet och pumpar ut ca 470Gb data varje månad. Ni är jävla sporthojs-fuckon fördriver alldeles för mkt tid här. Gör nåt vettigt med era liv istället
/Nitrous
Lime skrev:Hoppas den här tråden kan få folk att sluta skriva vad det har för uppkoppling... Det är nämeligen inte relevant.
Rätta mig om jag har fel Nitrous, men bredden på vägen är det inget fel på, problemet ligger i att bilen har för många passagerare vid vissa tillfällen och alltså blir för tung. Eller hur?
Vad som verkar behövas är en större motor med mera vrid i mao...
Undrar hur det går med idén jag skickade till Johnny. Skulle vara lite kul om det blev något av den.![]()
Hmm, nu är väl inte jag så där jätte haj på det där med hur allt sånt här hänger ihop men borde inte alla med samma bandbredd ha samma problem?? Jag sitter på 10Mbit som folk som kan säger är ett jävla segt för att vara dom siffrorna men jag har inga problem att surfa SH nån tid på dygnet alls...twinner skrev:Samma för mig..Ärligt talat!!Swedie hur mycket burkar ska vi panta för att ragga upp en ny server?
Lite relevant kanske det ändå är.Lime skrev:Hoppas den här tråden kan få folk att sluta skriva vad det har för uppkoppling... Det är nämeligen inte relevant.
twinner skrev:Samma för mig..Ärligt talat!!Swedie hur mycket burkar ska vi panta för att ragga upp en ny server?
Santo skrev:Jag har sååå jäfla mycket pant hemma... dessa skänker jag med glädje till SH. De kommer med bussgods så ni får panta själva![]()
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |