Sporthoj.com = Osurfbart på kvällar

Frick skrev:
funkar kanon för mej både kväll och dagtid
telia 8 mb

borde ju inte behövas en ny server
då det funkar bra för flera av oss :confused:

utan det är nog att det är mer folk som använder internet överhuvudtaget på kvällar och det blir vissa flaskhalsar till en dell användare

Men då borde det gälla alla sidor man surfar på. Det är bara sporthoj som går trögt, alla andra sidor funka som vanligt.

Anderson skrev:
Men då borde det gälla alla sidor man surfar på. Det är bara sporthoj som går trögt, alla andra sidor funka som vanligt.
Swiiidiii kanske inte gillar er?? :arsele :hihi

Edit: Tilläggas bör att jag har jävligt tråkigt på jobbet just nu...

har märkt att ibland på nätterna så funkar de inte ö.h.t... å på kvällarna e de segt.. 24/1 lina från BBB....

Jag har BoStream, numer Bredbandsbolagets 8/1 och det funkar kalasbra. Dag och natt.

Jag sitter med 0,5 ADSL och det är ingen skillnad varken på morgonen, förmiddagen, eftrmiddagen, kvällen eller natten.

Telia 8 mb.
Här är allt hur slött som helst, dag som natt.
Beror nog på datorn, 450 mhz :död

Sant, går über-segt här på kvällarna, eller ska man säga när det e mkt folk här!?
Att poängtera: det går snabbare på alla andra siter vid samma tidpunkt, så det finns säkert nån flaskhals i bandbredden till/från sh-servern.

Har Telia ADSL 8mbit :tummenupp

Kl 0400 varje natt stängs SH av. Har varit så i flera månader för mig. Andra sidor funkar under de tiderna :va

Sluta wajna gott folk.
Jag kör på Telias 8mbit(kanske inte det stabilaste) och jag har aldrig haft några problem att surfa här på kvälls/natts-tid! :tomten

heimdal skrev:
har märkt att ibland på nätterna så funkar de inte ö.h.t... å på kvällarna e de segt.. 24/1 lina från BBB....

jag tror det är för swedie går upp om natten när ingen ser honom och tankar porr, kan det ha något med det att göra :tomten

är det 18000kr det gäller så borde väll vi kunna få i hop det ganska fort om alla la en slant va :confused:

RS "Alex" skrev:
jag tror det är för swedie går upp om natten när ingen ser honom och tankar porr,

AHA där har vi det, han tar all bandbredd för att tanka "morahoran" och "fäbojäntan" :tuttar :tuttar

AJJABAJJA

Det är nog inte bara serverkraft det sitter i! Det handlar ju dels om hur databasen ser ut, hur frågorna till den ser ut och dels linan ut, dvs SHs bandbredd och hur SHs trafik hanteras hos ISPn! :fakta

G-MAN skrev:
Jag har 8Mbit's bredband... För mig går det knappt att surfa här på senkvällarna =/

jag har telias skit 8mbit och det är fan slöare än deras 0,5mbit som jag hade innan... nedladdningar från microsoft.com är det enda som går över 150 kb/s. ku*skit

TRX-joCCe skrev:
Kl 0400 varje natt stängs SH av. Har varit så i flera månader för mig. Andra sidor funkar under de tiderna :va

Kl 04.00 så görs backup på databasen varje natt, det gör att sida inte fungerar under en stund.

Angående prestanda hit eller dit så är det inte ett problem med bandbredd, servern drar ett antal mbps men inte så mycket som finns tillgängligt. Det finns 10Mbps dedikerat men med "burst" upp till 100. SH är inte ens i närheten av 10 ännu.

Att det upplevs fungera för vissa och andra inte kanske beror på delvis olika referenspunkter, dom som tycker det fungerar bra hela tiden kanske inte använder så många andra sidor eller forums att jämnföra mot, jag vet inte :va
Men det kan också bero på mer tekniska detaljer som "peering", dvs den trafik som byts mellan operatörer. När surfningen hos privatpersoner är som mest på kvällarna så kan vissa operatörer prioritera trafikbyten mot vissa operatörer hellre än andra.

Men jag själv sitter på samma nät som servern och upplever problem vissa kvällar när det är mkt aktivitet och därför vet jag att servern är hårt belastad.
Databasen är relativt stor, mycket funktioner, många extra grafiska detaljer med animerade avatarer hit och dit, smilies, bilder m.m. , det tar CPU kraft!
En kraftfullare server skulle garanterat lösa problem!

Att införa en årsavgift på medlemmar skulle bara göra SH sämre tror jag. Många är inte intresserade av sånt och skulle dissa forumet direkt.

/Nitrous

VFR Tommy skrev:
Tycker att det är hög tid att slunga upp swedies konto nr.
så att alla som vill kunna surfa här, kan hosta upp en eller ett par lappar.
alltså bara de som vill inget tvång.
hur mycket krävs det för en ny fetserver ? :tummenupp

Men lägg av.. Karln tjänar in en server varannan månad på annonserna..

sajk skrev:
jag har telias skit 8mbit och det är fan slöare än deras 0,5mbit som jag hade innan... nedladdningar från microsoft.com är det enda som går över 150 kb/s. ku*skit

jag sitter på företags lina :arsele

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...