Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070523

Men gud va kul det är att åka hoj å vilken kväll!
Tack till farbröder ordning och reda.
Måste få en sopbil att köra lite vilse till nästa onsdag.

Jag funderar på att sno en i Lapplands Väsby och köra onsdagsvarvet. Är det någon som hänger på?

ja vart ju en runda österort för att sen ansluta de återstående av snabba gruppen i vaxholm, gick undan ganska bra, måste dock byta däck, någon som vet om continental är något at hänga i julgranen fram - satt på hojjen när jag köpte den, känns inte helt 100 :S

nästa ons blir man med från start i depån, väsby, å förhoppningsvis nya däck, roller får ev jobb :tungan

Passar väl på och tackar alla jag med då..KUL körning va det Perfa väder dessutom. Måste tilägga bara att jag fick lite synpunkter igår från ledet.
OMKÖRNINGAR gör man om man blir omvinkad eller vid stopp,och det är bara för säkerhetens skull vi vill ha det så. sen så håller vi oss så MYCKET som möjligt i vår EGEN del av vägen....OCKSÅ för säkerhetens skull.
Vi hade ju ett GÄNG avåkningar förrra sessen så vi vill försöka att hålla ner den statestiken iår. Det är ju mer eller mindre en social sammankomst med lite köra som en del säger och ingen prestigetävlig där man måste vinna.(Även fast jag vill VINNA hela skiten jämt):yoparty
RIDE ON FOLKS...Tack för ordet.:tummenupp

Var körningen bra???
Många som var med?

Jag stod och idle:ade när snabba gruppen drog iväg. Gjorde mitt bästa för att jaga ikapp dom men chansade fel på vilken väg de hade tagit vilket slutade med en rejäl jävla omväg runt och förbi Rimbo.. haha. Pilade åter igen tillbaka söderut och hann precis koppla på igen vid busshållplatsen innan vidare till vaxholm igen, det blev många mil igår kväll :)

Det lilla jag vet i vurpan då´rå..

Jag var kökarl och låg således längst bak. Tempot var MYCKET moderat och det skulle förvåna mig om vi ens blivit stoppad av farbror varit på plats, någonstans runt 70 gick det i kurvorna.

Kommer runt skarp höger från gottöra precis innan "nästan 180" vänster vid bondgården och ser kapten gå ur kurvan ut på rakan och ett dammoln precis i skarpa böjen. Stannar snabbt, men märker att de två som var före mig samt en kille i bil redan är framme vid killen och man bör inte vara fler.

Kollar snabbt att hojen inte ligger på tomgång och kastar av min emminenta triangel ryggsäck innan jag pinar ikapp kapten för att meddela.

Ambulansen kom på ca 20 min. efter lång diskussion om VAR vi egentligen är. Jag möter upp den vid gottära och kör dem tillbaka till olycksplatsen.

Mycket proffsiga grabbar.. HEDERS. Då har även en till bilist stannat och vi har en effektiv spärr för högfartspassering.

Några saker man bör fundera på att stoppa i kutsen
*Första hjälpen kudde! Fanns en på plats på 10-12 hojar! Tänk om killen behövt förband och EN kudde inte räckt?
*Reflexväst (i kutsen iallafall)!
*GPS´n åker med i fortsättningen. Med den så hade man sluppit diskussion om var man var.

Hoppas Mini klarar sig bra.

Hojen var lite tilltygad, men mindre än väntat..

Väldigt konstiga spår vid platsen. Verkar som att det antingen släppt eller så var det en panikbromsning som gjorde det.

//Anders aka amullo

Kändes kymigt igår då jag ringer Kapar´n glad i hågen och öppnar med ett "Yo Bitch" och drar nån hårdrocksdänga samt berättar hur stora och starka vi börjar bli där vi sitter på Anchor och värmer inför Mustasch....
- Vi har en hoj i diket, ambulans på väg är de enda ord jag får i luren, och jag växlar omedelbart (omedvetet) över till krismode....
Satan hinner jag tänka, och blodet isas i mina ådror.
Fan fan fan!
Hureremekillen? (för en kille utgick jag från att det var av någon anledning).
osv osv...

Skönt att läsa här att allt verkar kunna gå bra för Philip.

Vad är det då jag klurar på?
Jo samma saker som sagts av flera:

- Ingen tävling

- Hjälp varandra

- Kör på DIN sida. Denna punkt tycker jag är viktig som f-n! Dels för att: jodå det GÅR att öka farten för oss alla om vi sitter och "fuskar" d.v.s rätar vägen, och är det en serie småkurvor och jag ligger bakom en hoj som kör så RAKT som möäjligt genom en sån sektion, så undrar jag alltid varför denne någon kör hoj!?
Dra ner tempot så att du KAN följa vägen istället, annars kan man ju lika gärna sitta ute på E18. Eller hur?
Det är ju SVÄNGARNA som är grejen.
Så mitt budskap till alla: När du finner dig själv sittandes och rätar vägen, så är det dax att sakta ner lite granna.
Köra rakt fram är ingen konst, och varje kurva har sitt idealspår. Gör en ära i att försöka hitta det, och låt varje kurva bli en övning i att hantera hojen.
Beröm dig själv varje gång du lyckas få hojen att gå i precis det spår du planerat! :tummenupp

- Var beredd på tråkigheter!!! Har du inte redan, så skaffa för tusan första förband! Jag blir chockad av att höra att folk åker omkring utan!
Jag brukar dela ut till folk som jag ser inte har, men skaffa ett som en ren väntjänst till bättre behövande som DU kan hjälpa. För det är ju såklart inte DU som kör omkull *right*

Finns det förbandskuddar som får plats i kutsen på hojen? Det vore ju smidigt eftersom jag aldrig har ryggsäck när jag kör.

Finns det förbandskuddar som får plats i kutsen på hojen? Det vore ju smidigt eftersom jag aldrig har ryggsäck när jag kör.

Yupp, små rackare som ska passa utmärkt i kutsen och kostar kring 150kr. Kollat efter den men var man kan hitta den vettifan, inbillade mig att apoteket skulle sälja, men icke!

-@

Yupp, små rackare som ska passa utmärkt i kutsen och kostar kring 150kr. Kollat efter den men var man kan hitta den vettifan, inbillade mig att apoteket skulle sälja, men icke!

-@

Finns nog inte på alla apotek, men åtminstone på http://www.apoteket.se/ Lilla förbandskudden 150 kr.

/B

Bifogat

• ForstaForbandApoteket.jpg
    ForstaForbandApoteket.jpg
    129.8 KB · Visningar: 68

-@

Lidl sålde också smidiga små förstaförband under Mc veckorna hos dem..

Mycket bra grej. :tummenupp

Hoppas Mini kryar på sig och är på benen snart igen.

ja vart ju en runda österort för att sen ansluta de återstående av snabba gruppen i vaxholm, gick undan ganska bra, måste dock byta däck, någon som vet om continental är något at hänga i julgranen fram - satt på hojjen när jag köpte den, känns inte helt 100 :S

nästa ons blir man med från start i depån, väsby, å förhoppningsvis nya däck, roller får ev jobb :tungan

Jepp ifrånåkt blev man här iaf :tummenupp Så får nog bli medel för mig på onsdag, för taggad att vara med är man ju!

Hoppas mini klarade sig bra.. :(

Ingen annan tur i veckan förresten?

Vi var några som missade glassen i Waxholm, istället fick jag förmånen att förklara för polisen varför jag inte hade några repor i puckarna.
Hoppas alla hade en bra runda :tummenupp

Synes gott folk//Jensa

vadå? visade du att snigelspåren på bakdäcket hänger ihop med oskrapade knäpuckar? :D

Även affärer som säljer motorsågar och gräsklippare brukar sälja kompakta första förband, liknande sådana man hade i lumpen.
ÖB borde ju även ha just dom.

Han är är inte ensam :tungan

ja har inga knäpuckar så jag måste ha snigelspår :tungan

EDIT: bra anledning å dra för snurre den dagen man blir stoppad,

Asså de är omöjligt konstapeln jag kan inte köra så fort med mina snigelspår på bakdäcket. :D

Last edited:
ja vart ju en runda österort för att sen ansluta de återstående av snabba gruppen i vaxholm, gick undan ganska bra

Ja för fan, men farten sänktes faktiskt till 120-130 förbi de känsliga partierna på bogan! :tummenupp :va

Till allvarlet igen då: avåkningen var den i den där långsamma sköna vänsterkurvan (nästan 180graders kruvan mellan hus och bonngård med myske buskar?) som man kommer in i efter en halv lång höger i uppförsbacke där de satt ett kors i diket för nått/några årsendan?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon