Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070523

man kanske skulle testa...man fick inte göra omkörningar i medelgruppen eller? hur ofta stannar man, tänkte ifall man vill byta upp en grupp :gnissla

Lånar du filles korvätarhjälm och kör med mugghållare på hojjen så kan du få köra om. Annars är det minst snabb gruppen för lite härlig inskolning som gäller ;) Du måste visa att du kan svänga, bromsa och inte inledas i frestelsen att köra omoraliskt fort, för det gör du väl inte?

-@

Flytta gruppkörningarna till tisdagar eller torsdagar, min fru har bokat en av sönerna på fotboll på onsdagar 18-19. Blir inget åka för min del.

Sälj ungarna eller frun :)

-@

Last edited:
Flytta gruppkörningarna till tisdagar eller torsdagar, min fru har bokat en av sönerna på fotboll på onsdagar 18-19. Blir inget åka för min del.

AMEN det går ju inte!

Då är det ju inte onsdagsåka längre ju! ååååååååååååååååååååååååååå:D

Jag kommer, iallafall om vädret håller vad SMHI lovat.

JA, snart är det onsdag igen! :hoppa

Jag är givetvis på. Om det är körigt på jobbet så ansluter jag i Gottröra
:Rockbanan

Lånar du filles korvätarhjälm och kör med mugghållare på hojjen så kan du få köra om. Annars är det minst snabb gruppen för lite härlig inskolning som gäller ;) Du måste visa att du kan svänga, bromsa och inte inledas i frestelsen att köra omoraliskt fort, för det gör du väl inte?
-@

När får vi se dig i den snabba gruppen då? :rolleyes:

ps. Jag kommer förmodligen, måste hinna förbi roller och hämta knäpuckar och handskar bara!

hm hur fort är det då :D

hehe...

nej man bör inte köra om, ja det stannas ofta nog för att du ska stå ut och antagligen borde du passa mer än väl in i den snabbare gruppen om du kört vägarna förr? annars känns det kanske lite risky oavsett hur finslipad man är.

å andra sidan vet jag inte, jag klassas nog inte som en av de snabba ;)

-@

Jag måste först tacka kaptenen som fan för att han fixade besiktningstid till mig :tummenupp

Jag kommer om jag hinner till donken eller möta er i gottröra.

hehe...

nej man bör inte köra om, ja det stannas ofta nog för att du ska stå ut och antagligen borde du passa mer än väl in i den snabbare gruppen om du kört vägarna förr? annars känns det kanske lite risky oavsett hur finslipad man är.

å andra sidan vet jag inte, jag klassas nog inte som en av de snabba ;)

-@
men man borde väl kunna haka på snabba gruppen om man kan köra sub5 tempo på bulten haha.. man kanske borde ta å montera på backspeglarna dock :rolleyes:

men man borde väl kunna haka på snabba gruppen om man kan köra sub5 tempo på bulten haha.. man kanske borde ta å montera på backspeglarna dock :rolleyes:

antagligen hinner du med den gruppen, egentligen utan tvivel, men alla vägar har sina lurigheter. och att du kan köra fort råder det väl heller ingen tvekan om men det var väl inte din första repa på bulten som gick sub5 misstänker jag?

om inte jensa fimpat überbombartempot i år? det vet jag inte.

ja, montera backspeglar, det är gay :D

-@

antagligen hinner du med den gruppen, egentligen utan tvivel, men alla vägar har sina lurigheter. och att du kan köra fort råder det väl heller ingen tvekan om men det var väl inte din första repa på bulten som gick sub5 misstänker jag?

om inte jensa fimpat überbombartempot i år? det vet jag inte.

ja, montera backspeglar, det är gay :D

-@

jo exakt, där har man ju kört en del, brännt av ett par set däck på den vägen. så man har väl missat en del norrort, har väl åkt de flesta vägarna där, men det är ju inte så att man kan dom som bulten, t ex den kurvan på den växeln i xxx km/h i förväg..

men det går väl undan rätt bra i snabba gruppen har jag hört..iofs har jag hört massor olika saker, bl a en som tyckte långsamma gruppen gick för fort, så alla har väl olika uppfattning =)

jo jag vet, men kanske bra å va lite ghey så man ser vad som är bakom om de e mkt hojjar runt om. men jag vet inte om ni kör efter principen "man ska inte behöva kolla bakåt, utan vill man köra om så gör man det utan att det påverkar den framför - och dennes spårval" ?

:)

Kanske är dags för mig att göra premiär i dessa sammanhang? Jag har slut på ursäkter så imorgon kanske är D-day.

Ser ni en vilsen norrlänning på en grå streetfighter så är det jag.

EDIT: Jag måste erkänna att jag inte har några backspeglar (eftersom det visade sig att Renthal-styret inte har samma innerdiameter som ett clip-on), är detta min ursäkt för att inte dyka upp eller är det OK att vända sig om ibland för att hålla koll bakåt?

jag vet inte om ni kör efter principen "man ska inte behöva kolla bakåt, utan vill man köra om så gör man det utan att det påverkar den framför - och dennes spårval" ?

:)

det har alltid varit tanken och såvitt jag vet har det inte körts om något inom grupperna. däremot har det hänt att grupper kört om varandra, den risken känns iof ganska eliminerad om du planterar ändan i den snabba gruppen.

i min mening har gruppkörningen blivit för stor för att delta i för körnings skull, det är mer en social funktion med lite åka.

-@

åker ni bara norrort, varje ons?

man kanske skulle testa...man fick inte göra omkörningar i medelgruppen eller? hur ofta stannar man, tänkte ifall man vill byta upp en grupp :gnissla

Nu jävlar är han på G, som jag tjatade på den här geten att han skulle hänga på förra året :D

Du kan nog åka i snabba gruppen Micke. Om såna här gruppkörningar ska överleva så krävs det ett visst mått av omdöme, vid nåt enstaka tillfälle har det saknats hos gruppledaren. Ni får köra hur jävla fort ni vill i snabba gruppen bara ni gör det på rätt ställen, annars drabbas ALLA sporthojspiloter till slut av den dåliga reklamen som det faktiskt ger när man håller 200+ förbi en pågående ridlektion. Vi har några killar som har både omdöme och förmågan att köra riktigt fort, häng på dem imorgon så får du nog en kul kväll :tummenupp

Kanske är dags för mig att göra premiär i dessa sammanhang? Jag har slut på ursäkter så imorgon kanske är D-day.

EDIT: Jag måste erkänna att jag inte har några backspeglar (eftersom det visade sig att Renthal-styret inte har samma innerdiameter som ett clip-on), är detta min ursäkt för att inte dyka upp eller är det OK att vända sig om ibland för att hålla koll bakåt?

bara att dyka upp, försäkra hojen och var körkortsinnehavare så ska ingen gnälla :)

är du trevlig kanske jag måste kramas lite bara

-@

Haha, inga fler ursäkter nu :D
Vi synes!

Nu jävlar är han på G, som jag tjatade på den här geten att han skulle hänga på förra året :D

Du kan nog åka i snabba gruppen Micke. Om såna här gruppkörningar ska överleva så krävs det ett visst mått av omdöme, vid nåt enstaka tillfälle har det saknats hos gruppledaren. Ni får köra hur jävla fort ni vill i snabba gruppen bara ni gör det på rätt ställen, annars drabbas ALLA sporthojspiloter till slut av den dåliga reklamen som det faktiskt ger när man håller 200+ förbi en pågående ridlektion. Vi har några killar som har både omdöme och förmågan att köra riktigt fort, häng på dem imorgon så får du nog en kul kväll :tummenupp
man kanske hakar om inte en annan grej blir av. om inte annat så nästa onsdag, ska försöka palra mig iväg på eran körning, å göra mig kvitt min sur-profil-image som man kanske fått pga att man e uppe å skriver smörja nätterna i ända haha, men man blir ju uttråkad å bitter av att jobba nätter. nu e dock schemat fint så man är ledig mån tis onsdag, till förmån för hojåkning. sen är tråkigheter från 06 glömt, eller inte glömt, men bearbetat, och nu är det sommar-mode on, glad, åka hoj, å ha skoj :tummenupp

Last edited:

men det går väl undan rätt bra i snabba gruppen har jag hört..iofs har jag hört massor olika saker, bl a en som tyckte långsamma gruppen gick för fort, så alla har väl olika uppfattning =)

Det är nog jag som blivit lite skruvarsugen på Gottröravägen vid nåt enstaka tillfälle, annars försöker vi ta det lugnt med nybörjarna så de vågar komma fler gånger :)

Edit: Man är ju nybörjare själv kom jag på.

Last edited:
om jag inte är i behov av att supa bort mitt Kemi B-resultat så kommer jag :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!