Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070523

Jag och polarn körde en liten egen repa, kom strax innan ambulansen åkte.

Hoppas allt går bra!

Tack för repan ikväll! Kanonåkning!

Håller tummarna för att han som gick omkull mår bra.

En omkull 3 kilometer efter Gottröra macken mot Lunda med ambulans som följd.

Skarpa svängen vid bondgården blev helt fel. Jag kom 10 sekunder efter och såg ett dammmoln.

Föraren skadad med kraftiga smärtor runt revbenen och smärtstillande gavs på plats.

Tack alla som stannade ooch hjälpte till. Mer berättar jag inte utan överlåter till kapten att ta det.

KÖR FÖRSIKTIGT!

Rapporterad i UNT, finns i "Olyckstråden". Det var en singelolycka mellan Vänge och Jumkil också :(

Tack för en skön körning!

Hoppas han som klotade klarar sig utan men. :tummenupp

Tack till Skitunge också för fikat. Det var som jag trodde, massa grejjer från finlandskryssningen i helgen som ramlade in på kortet. Haha. Men nu är det påfyllt igen och jag bjuder på söndag. :D

En omkull 3 kilometer efter Gottröra macken mot Lunda med ambulans som följd.

Skarpa svängen vid bondgården blev helt fel. Jag kom 10 sekunder efter och såg ett dammmoln.

Föraren skadad med kraftiga smärtor runt revbenen och smärtstillande gavs på plats.

Tack alla som stannade ooch hjälpte till. Mer berättar jag inte utan överlåter till kapten att ta det.

KÖR FÖRSIKTIGT!

Var körningen bra???
Många som var med?

Många som var med?

Jag kanske var med, jag vet inte. Hakade på en gäng vid en T-korsning och åkte med en stund. Gick lite för långsamt så jag hakade på en annan grupp. Skitkul vägar där uppe så tack till de jag slog följe med för vägtipsen. :tummenupp

/Söderbo.

Var körningen bra???
Många som var med?

Ett fyrtiotal hojar skulle jag tro. Vädret var helt OK. En bra onsdag bortsett från avåkningen. Hoppas killen repar sig snabbt.

EDIT:...och tack Kapten för ett bra arr som vanligt.

Last edited:
Skoj!! :tummenupp

Lite avis var jag..

Men alla har inte förmånen att få umgås med sina barn på kvällarna heller.. :D
Så det var rätt okej också.. :tummenupp

Jag skriver vad jag vet så blir det mindre spekulationer :)
Ja det var Mini som gick av i en skön vänsterböj. Han mår efter omständigheterna bra, hade kraftiga smärtor i buk o revben på vänstersidan.
Ligger på Norrtälje sjukhus, vad jag vet inga skador i rygg el nacke. Pratade med hans pappa vid halv tio ung och då mådde han hyggligt, de skulle ta några plåtar till för att kolla läget inombords. Jag vet inte varför han gick av.
Ambulanspersonalen väldigt proffsiga som vanligt.
Tusen tack till alla som hjälpte till!!!

Vi var några som missade glassen i Waxholm, istället fick jag förmånen att förklara för polisen varför jag inte hade några repor i puckarna.
Hoppas alla hade en bra runda :tummenupp

Synes gott folk//Jensa

Kan bara instämma med vad folk redan skrivit.
Kanonväder, kul åkning (förutom kilometrarna med gruslagning)
och gott fika med trevligt snack.

och hoppas givietvis att killen som gick av snart ska vara helt återställd.

Som vanligt tack till alla som var med och extra tack till gruppledarna och KB för bra arr.

Var nere en kortis till Donken. Eftersom jag bor precis intill och dessutom hade druckit några glas vin så bidde det ingen hoj för mig. Hann precis se ryggen på Kpt. Blåskägg när han drog hemåt. Min vanliga (o)tur. Jag förblir inkognito här på SH :D

Var nere en kortis till Donken. Eftersom jag bor precis intill och dessutom hade druckit några glas vin så bidde det ingen hoj för mig. Hann precis se ryggen på Kpt. Blåskägg när han drog hemåt. Min vanliga (o)tur. Jag förblir inkognito här på SH :D

Sluta kröka och häng med istället :D

Philips pappa messar och säger att röntgenplåtarna var ok, verkar inte vara så allvarligt. Jag hälsar från oss alla.

Last edited:
Men gud va kul det är att åka hoj å vilken kväll!
Tack till farbröder ordning och reda.
Måste få en sopbil att köra lite vilse till nästa onsdag.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon