Sporthoj Boden

Tror det blir till att ställa på moppen på söndag:yoparty

Verkar dock inte bli lika bra väder som SMHI förutspådde i fredags men nu är man bara för sugen att känna draget igen. Var i Tyskland i veckan och där var det sommarväder med en massa MC ute.. inge kul att komma hem till snön igen:gnissla

D

Vad har du börjat spela?!? Pallar du inte med shooto eller?

Lelles har Dainese Haku för fem skinn... Tvådelat ställ. Problemet är väl bara att prova ut storlek.

Börjat köra lite amerikansk fotboll, min storebror som lurat med mig :näsblod Nae shooto var kul, men för dyrt. 900kr halvåret är fan mycket när man dessutom har en bra bit till träningen osv. Kanske ska börja igen när jag känner att det börjar klia lite i fightingnerven :D

Får ta och svänga förbi det där stället som Bobat var och handlade på om det blir nå nytt, lät ju grymt schysst.

Körde premiär turen igår! Det var väldigt kul och spännande! Men "svärord" va kallt! Jag hann bara två kvarter så gjorde en bilist en idiotisk manöver! Det blev rött vid övergångstället utanför coop, jag står något till höger i körfältet då kommer en bil upp jämnsides. det blir grönt och vi kör iväg samtidigt, han kommer naturligtvis inte förbi utan kör vidare på fel sida. När vi närmar oss nästa rödljus gör jag en tydlig:tummenupp och gasar ifrån lite. Tur att det inte kom nå möte då hade han väl prejat upp mig på trotoaren! Det blir nog en sväng idag också om vädret håller i sig, smhi verkar vara på fyllan det ska regna idag enligt dom.. Jag och brorsan ska skruva ihop hans hoj idag så kom gärna förbi klubben om ni är ute. (vi måste fixa bättre kaffe/bryggare dit)

Tar nog ut bågen på premiärturen idag, om vädret tillåter :D
bra att slå en signal om nån mer ska ut :D

0703563503

Bkk/Sporthojskurs på Mittsverigebanan

Så här är det. Att arrangera en bankurs på en bana kostar pengar, mycket pengar. Det innebär att det måste komma deltagare på kursen för att det skall gå att genomföra den. Vi har hittils fått subventionera kurser här i Norrland för att vi vill att alla motorcyklister skall ha en rimlig chans att få möjlighet att gå en kurs. Med det antal deltagare som är anmälda så går inte det längre, då får vi lägga ner ytterligare ett arrangemang här i norrland. Samtidigt så finns det en massa människor som klagar på att SMC inte gör nånting här uppe? Det går inte ihop.

Så, gör ett ryck nu och anmäl er till kurserna sista maj/första juni på Mittsverigebanan. Alla som jag har träffat som gått kurs har varit lyriska, det kommer ni som inte gått en kurs också att bli, det garanterar jag!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175598

Så här är det. Att arrangera en bankurs på en bana kostar pengar, mycket pengar. Det innebär att det måste komma deltagare på kursen för att det skall gå att genomföra den. Vi har hittils fått subventionera kurser här i Norrland för att vi vill att alla motorcyklister skall ha en rimlig chans att få möjlighet att gå en kurs. Med det antal deltagare som är anmälda så går inte det längre, då får vi lägga ner ytterligare ett arrangemang här i norrland. Samtidigt så finns det en massa människor som klagar på att SMC inte gör nånting här uppe? Det går inte ihop.

Så, gör ett ryck nu och anmäl er till kurserna sista maj/första juni på Mittsverigebanan. Alla som jag har träffat som gått kurs har varit lyriska, det kommer ni som inte gått en kurs också att bli, det garanterar jag!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175598

Jag håller helt med dig och jag ska gå en kurs det är givet, men jag vill inte köra ner till mittsverigebanan utan körtkort nu sista maj.. :/ När jag har tagit lappen förhoppningsvis juni eller juli då ska jag köra en kurs!

Jag håller helt med dig och jag ska gå en kurs det är givet, men jag vill inte köra ner till mittsverigebanan utan körtkort nu sista maj.. :/ När jag har tagit lappen förhoppningsvis juni eller juli då ska jag köra en kurs!

Då är du välkommen till Kemora i Finland sista veckan i juli:tummenupp

Kemora ska jag fösöka ta ledigt till i allafall :D

har ett förslag ang Förstamaj rundan

-Start: Klubben(FMCK)

Färdväg: finns ett gäng som startar från boden och kör över selet och det ut till antnäs men jag tänkte att man i stället kör från klubben(?) över unbyn och bälige(södrasidan) sen kör man upp efter e4an till måttsund där man kan vänta på tåget på viadukten, sen följer man tåget från Luleå(måttsund) till älsbyn via boden, sen kan man ju samla ihop gänget igen och köra över brännberg på vägen hem igen(mindre trafik än på ditvägen) och så tar man ett gemensamt fika eller nå typ på rävasten eller nått sånt?

vad tror dom som ska köra rudan? en ide?

Last edited:
Kemora ska jag fösöka ta ledigt till i allafall :D

har ett förslag ang Förstamaj rundan

-Start: Klubben(FMCK)

Färdväg: finns ett gäng som startar från boden och kör över selet och det ut till antnäs men jag tänkte att man i stället kör från klubben(?) över unbyn och bälige(södrasidan) sen kör man upp efter e4an till måttsund där man kan vänta på tåget på viadukten, sen följer man tåget från Luleå(måttsund) till älsbyn via boden, sen kan man ju samla ihop gänget igen och köra över brännberg på vägen hem igen(mindre trafik än på ditvägen) och så tar man ett gemensamt fika eller nå typ på rävasten eller nått sånt?

vad tror dom som ska köra rudan? en ide?

oj det kändes långt....själv tänkte jag ansluta när dom lämnar luleå och smita efter boden kring heden skulle jag gissa. det går bara på tok för sakta för att det ska vara roligt att åka längre. har inget emot att åka långt men det är farten som gör att jag inte pallar mer.

Färdväg: finns ett gäng som startar från boden och kör över selet och det ut till antnäs men jag tänkte att man i stället kör från klubben(?) över unbyn och bälige(södrasidan) sen kör man upp efter e4an till måttsund där man kan vänta på tåget på viadukten, sen följer man tåget från Luleå(måttsund) till älsbyn via boden, sen kan man ju samla ihop gänget igen och köra över brännberg på vägen hem igen(mindre trafik än på ditvägen) och så tar man ett gemensamt fika eller nå typ på rävasten
Bra förslag! Det som är lite synd är att gå miste om Älvsbyn-Pite som är en mycket rolig väg med sporthoj. Jag har inte kört med tåget mellan lule- boden, är det verkligen kul? Personligen tycker jag att det räcker att köra genom stan bryta sig ut typ i heden och vänta ett bra tag för att sedan köra ikapp.. Gemensamt fika på rävasten är en mycket bra idé!

Ska ha med mig brorsans grabb så det blir nog ingen långtur. Tänkte väl kliva på i Boden och köra med till Älvsbyn. Sen vända hem...

Ska höra med polaren från Kalix om han har lust att följa med oxå.

Bra förslag! Det som är lite synd är att gå miste om Älvsbyn-Pite som är en mycket rolig väg med sporthoj. Jag har inte kört med tåget mellan lule- boden, är det verkligen kul? Personligen tycker jag att det räcker att köra genom stan bryta sig ut typ i heden och vänta ett bra tag för att sedan köra ikapp.. Gemensamt fika på rävasten är en mycket bra idé!

Känns som om det är ett bra förslag, orkar inte slira på kopplingen längre än till Heden och om man står och kollar på "tåget" i Heden så kan man sedan åka till Rävasten och ta en fika, jag är på, är någon fler!?

Angående Älvsbyn-Piteå så är det nog fullt av sand och skit på vägen så den är nog inte så kul ännu:gnissla

hehe

provat hojen nå?

åker direkt i morron när jag vaknar och hämtar den så om det inte snöar i morron kväll så ska den provas.

sitter väl i bilen mest hela dan (umeå) men är nån sugen att hänga med på testrepa i morron kväll så är det bara att ringa.

070-537 44 49

//Peter

hoppsan. nu ringde hojägaren och sa att han kommit hem så jag sticker nu direkt!!!

hehe är som valfritt hur alla vill köra 1a maj :p men kul att iden om fikat uppskattas :D

jag är givetvis på, men funderar på att skippa den snygga övningskörnings västen, annars kan man ju lika gärna gå genom stan med kortkjol och ett rosa paraply !

04.00 backade jag in på gården med hojen på släpvagn. hur ska man kunna sova nu.....

Back