Sporthoj Boden

Nja. 2 cylindrar = 1/2+1/2. 4 cylindrar = 1/4+1/4+1/4+1/4.

Logiken säger ju att det blir mest en massa småskvättar i en rad4:2cool :arsele

Blir kul att se lite fler hojar i schtaan. Ska köra 1:a Majrundan om jag får hojen genom besiktningen 28/4.:D

Hehe vi får väl helt enkelt ta o tomgasa lite till sommaren och jämföra! :yoparty

Sweet, jag ska nog också besikta min fram mot sommaren, hur är det egenltigen får man hem ett papper om när man ska fara o besikta eller måste man ringa själv o boka tid beroende på vad man har för siffra på regplåten? :va

fan vad fint =) vad blir det för hoj?

En gammal lynx rave 670, den går i allafal frammåt =)

första maj blir det :)Får se om det inte blir luleå piteå i år igen, i allafall..luleå - älvsbyn :D

En Gixxer 1000 -02! Som första hoj alltså! :tummenupp

Ah bättre än inget!!

Jaa jag ska försöka hinna övningsköra tillräckligt för att kunna haka på 1maj tåget och som raffe uttryckte sig: slira på kopplingen en liten sträcka iaf! :D
 
Last edited:
Sweet, jag ska nog också besikta min fram mot sommaren, hur är det egenltigen får man hem ett papper om när man ska fara o besikta eller måste man ringa själv o boka tid beroende på vad man har för siffra på regplåten? :va

Du lär behöva boka en tid för besiktning själv då besiktningstiden annars styrs av slutsiffran och om din Gixxer har körförbud så behöver du ju besikta innan du kör. I Boden brukar SBP har drive-in för MC i slutet av april så om du har möjlighet att åka dit då så löser du ju besiktningen. Måste säga att det känns rätt bra att jag inte behöver besikta min på måånga år:D

K2:orna är riktigt trevliga hojar, hade en sådan tidigare och saknar bottendraget som finns i de hojarna, trevlig första hoj men ta det lugnt då det lätt går för fort utan att man märker av det.
 
Last edited:
jag kan komma och se vad jag kan bistå med, har i allafall en mekhandbok att bistå med som kanske kan vara bra att ha :p

dålig fösta hoj då :D

jo du får haka på och köra första maj :D

Hehe vi får väl helt enkelt ta o tomgasa lite till sommaren och jämföra! :yoparty

Sweet, jag ska nog också besikta min fram mot sommaren, hur är det egenltigen får man hem ett papper om när man ska fara o besikta eller måste man ringa själv o boka tid beroende på vad man har för siffra på regplåten? :va



En Gixxer 1000 -02! Som första hoj alltså! :tummenupp

Ah bättre än inget!!

Jaa jag ska försöka hinna övningsköra tillräckligt för att kunna haka på 1maj tåget och som raffe uttryckte sig: slira på kopplingen en liten sträcka iaf! :D
 
Last edited:
Du lär behöva boka en tid för besiktning själv då besiktningstiden annars styrs av slutsiffran och om din Gixxer har körförbud så behöver du ju besikta innan du kör. I Boden brukar SBP har drive-in för MC i slutet av april så om du har möjlighet att åka dit då så löser du ju besiktningen. Måste säga att det känns rätt bra att jag inte behöver besikta min på måånga år:D

K2:orna är riktigt trevliga hojar, hade en sådan tidigare och saknar bottendraget som finns i de hojarna, trevlig första hoj men ta det lugnt då det lätt går för fort utan att man märker av det.

Okaj! Lät perfekt med drive-in! En fråga också.. Tror du den klarar sig igenom med ett slipon eller måste jag stoppa på orginal?? :va

Skönt o höra!! Jo jag kommer ta det väldigt försiktigt ibörjan, ett jävla monster man köpt som första hoj! Men jag utgår ifrån att man lär sig köra relativt snabbt... kanske det som är faran? :gnissla

jag kan komma och se vad jag kan bistå med, har i allafall en mekhandbok att bistå med som kanske kan vara bra att ha :p

dålig fösta hoj då :D

jo du får haka på och köra första maj :D

PERFEKT första hoj!!! :yoparty valde mellan 600 750 och 1000 som alla andra.. läste runt lite och kom fram till att det nog är lika bra att gå på en 1000 om den är relativt ny, då vikten och chassit inte skiljer så jätte mycket, bara lite mer vrid i en 1000 som gör den lite mer lättkörd enligt vissa.. En ny 600 är ju lika lätt att köra ihjäl sig med och de flesta köper ändå en 1000 säsongen efter, verkar det som.. :)

Ja om inte annat får jag väl använda stödhjulen som följer med! :D
 
Last edited:
hehe, stödhjul är bra :p jo nog hade jag kunnat köra ihjäl mig med 750in även fast de är gammal som gatan.
 
Okaj! Lät perfekt med drive-in! En fråga också.. Tror du den klarar sig igenom med ett slipon eller måste jag stoppa på orginal?? :va

Skönt o höra!! Jo jag kommer ta det väldigt försiktigt ibörjan, ett jävla monster man köpt som första hoj! Men jag utgår ifrån att man lär sig köra relativt snabbt... kanske det som är faran? :gnissla

Tja.. Ljudnivån beror ju på vilket slipon du har så det är svårt att bedömma utan att ha hört din hoj.

Problemet är att man snabbt själv tror att man kan hantera en 1000cc maskin, själv har jag ju haft KK för MC i massor av år och har inte lärt mig hantera MC ännu till den grad att jag anser mig nyttja den ordentligt. Gasa rakt fram klarar nästan alla då det bara handlar om att våga men att även fixa om (när) man kommer in i en kurva i lite högre hastighet än man egentligen känner sig bekväm med och om det samtidigt är lite grus, olja eller liknande på vägen, det är då man blir medveten om sina brister:näsblod

Det man skall tänka på när man kör MC är att man nästan alltid kan lägga ner mer än man tror och att många drabbas av panikreaktioner när de hamnar i en situation och då ofta panikbromsar och kör rakt av vägen i en kurva. Konsten ligger i att undvika dessa händelser och ha förmågan att förutse vad alla andra "mottrafikanter" hittar på innan man sitter med huvudet in genom deras sido/vindruta.

Att ha "is i magen" är en bra egenskap om man satsar på att köra inspirerat med en Gixxer 1000 och om du kombinerar det med lite förstånd så blir du med tiden rutinerad. Man brukar ju säga att: there are old pilots and bold pilots, but no old bold pilots:D Men det bästa är nog att hitta en bra ballans mellan dessa ytterligheter då man måste våga tangera sina gränser för att utvecklas som motorcyklist, sedan är det stora individuella skillnader var dessa gränser är.
 
Skönt o höra!! Jo jag kommer ta det väldigt försiktigt ibörjan, ett jävla monster man köpt som första hoj! Men jag utgår ifrån att man lär sig köra relativt snabbt... kanske det som är faran? :gnissla
skönt att vissa köpte en "touring" hoj som första istället då så jag inte behöver vara orolig att man kör ihjäl sig :näsblod

förresten visst var det den hära du hade köpt ? :D

http://bobat.bilddagboken.se/index....kPTE3NjI1MjMxMCZ0PTEyMDQ5MzA4MDEmY3VycmltZz0y

Hur som haver lyckades gräva mig ner till ventilkåpan idag efter en liten dust med gasvajern :) så imorgon blir det att fylla fickorna med shims på jobbet och sen hålla tummarna på att jag slippper en justering !
 

Bifogat

  • DSC00266.JPG
    DSC00266.JPG
    78 KB · Visningar: 85
  • DSC00265.JPG
    DSC00265.JPG
    71.1 KB · Visningar: 82
Last edited:
Oh fy, det fär måste jag också göra :p
har i och för sig kåpat av hojen helt för att ag hålle på att fördigställa krashch kåporna :P

skönt att vissa köpte en "touring" hoj som första istället då så jag inte behöver vara orolig att man kör ihjäl sig :näsblod

förresten visst var det den hära du hade köpt ? :D

http://bobat.bilddagboken.se/index....kPTE3NjI1MjMxMCZ0PTEyMDQ5MzA4MDEmY3VycmltZz0y

Hur som haver lyckades gräva mig ner till ventilkåpan idag efter en liten dust med gasvajern :) så imorgon blir det att fylla fickorna med shims på jobbet och sen hålla tummarna på att jag slippper en justering !
 
Skönt o höra!! Jo jag kommer ta det väldigt försiktigt ibörjan, ett jävla monster man köpt som första hoj! Men jag utgår ifrån att man lär sig köra relativt snabbt... kanske det som är faran? :gnissla

Ett hett tips är att du anmäler dej till en SMC Sporthojskurs, förslagsvis Mittsverigebanan sista maj/första juni:tummenupp Du blir garanterat en bättre förare efter den kursen! Sen är det förbaskat skoj att gå kurs också, speciellt på bana:)
 
Tja.. Ljudnivån beror ju på vilket slipon du har så det är svårt att bedömma utan att ha hört din hoj.

Problemet är att man snabbt själv tror att man kan hantera en 1000cc maskin...

Man brukar ju säga att: there are old pilots and bold pilots, but no old bold pilots:D Men det bästa är nog att hitta en bra ballans mellan dessa ytterligheter då man måste våga tangera sina gränser för att utvecklas som motorcyklist, sedan är det stora individuella skillnader var dessa gränser är.

Jaa sant, blir nog att slänga på orginal, säkra före det osäkra!

Haha vilken bra liknelse, läser nämligen till stridspilot nu i sthlm! Men jag förstår budskapet! :tummenupp

haha, raffe vart klok...undra vem som brukar gasa mest!:tummenupp

Hehehe jag har också hört det.. Kanske 40årskrisen som kommit tidigt? :tuttar

skönt att vissa köpte en "touring" hoj som första istället då så jag inte behöver vara orolig att man kör ihjäl sig :näsblod

förresten visst var det den hära du hade köpt ? :D

http://bobat.bilddagboken.se/index....kPTE3NjI1MjMxMCZ0PTEyMDQ5MzA4MDEmY3VycmltZz0y

Jamen givet du behöver ju inte vara det minsta orolig!! Måste vara skönt som fan!!

Hittade precis en sån där ruta du ville åt för att kunna dricka kaffe mer upprätt.. :öl
http://www.blocket.se/vi/15365450.htm?ca=1_3_s

Ett hett tips är att du anmäler dej till en SMC Sporthojskurs, förslagsvis Mittsverigebanan sista maj/första juni:tummenupp Du blir garanterat en bättre förare efter den kursen! Sen är det förbaskat skoj att gå kurs också, speciellt på bana:)

Jo det har jag redan planerat att gå, vet bara inte när det blir!! Kanske nästa sommar när jag bor nere i linköping.. lite närmre till fler banor då! Har hört att bankörning ska vara roligt som fan och jag tror jag kommer behöva "köra av mig" lite på banan för att inte vara livsfarlig i trafiken! :gnissla
 
Last edited:
fan vad nice att läsa till strispilot :D

Jo han är en galning den där raffe hehe
 
update :D
visabild.php


visabild.php



längtar tills slasket är borta :)
 
Last edited:
kalson jag vet om fälgarna men dom var det på orginalen funderar på å lacka upp dom till mattvit skulle se ganska brutalt ut tror jag dock blir dom väl skitiga på direkten då man far ut en repa.

föresten ranheimers hade nå mc kurs eller liknande idag så i sommar kanske man får ihop till ett körkort på hoj.

å en meter snö hinner bergis försvinna på 2 månader :D
 
kalson jag vet om fälgarna men dom var det på orginalen funderar på å lacka upp dom till mattvit skulle se ganska brutalt ut tror jag dock blir dom väl skitiga på direkten då man far ut en repa.

föresten ranheimers hade nå mc kurs eller liknande idag så i sommar kanske man får ihop till ett körkort på hoj.

å en meter snö hinner bergis försvinna på 2 månader :D

Ja gör det!! det eller svarta? om den inte blir "för svart" då..

Jasså??? Skulle va guld om dom börjar med mc-körskola! Jag ska också ta kortet till sommarn!! :)

Hehe två månader.. "wow".............................:huvet
 
kalson: han som var där då jag var där snackade om att dom skulle försöka få så man kör upp i boden dessutom men jag tror inte det kommer å bli av.
 
Är väll inte första körskolan eller första året nån försöker få mc till boden?

Tror det skulle bli fett med vita fälgar..snyggt som fan :yoparty
 
Nyströms hade för ganska många år sedan. Tror Ranheimers hade oxå, var något med att det inte fanns någonstans att hålla manöverproven vid uppkörningen som gjorde att dom slutade.

Kul om dom kör igång igen så fler får chansen att övningsköra i stan.

Hur går det i garagen? Börjar vara sugen på att sätta ihop nu men jag väntar på delar och däck...

Aaaah Denna frustration...
 
Back
Top