Sporthoj Boden

Vad kul att se så pass många från SH på flygfältet:tummenupp

Fartkänslan infinner ju sig inte riktigt på samma sätt som på sporthoj men det är en härlig upplevelse att testa en tredje dimension för att inte tala om utsikten:yoparty

Jag och Rills tog en tur till Boden så han fick prova att spaka lite flygplan.

Provade vår nya "GP-bana" som går mellan Brännberg och Älvsbyn, klart kul att köra, dock har det genats i vissa kurvor så grus hamnat på vägen, inte så att det släppte eller så men jag körde försiktigt då jag inte kan den vägen. Vägen går genom bebyggda områden och på ett ställe stod det folk mitt i vägen som jag trodde ville stoppa mig men när jag närmade mig gav de :tummenupp ..:confused:

Edit: Såg att flygklubben har lagt ut foton från dagen där några av er fastnat.. http://www.alvsbyflygklubb.se/foto07/2007/Album3.htm

Edit 2: Vi har hittat en silverring på parkeringen, någon som saknar den!?

Edit:3 Nu finns det en film från segelflygets dag som en av flygklubbens medlemmar filmat och klippt ihop på ett roligt och annorlunda sätt: http://hem.bredband.net/hanslindgren//segelflygetsdag2007.wmv

Edit:4 Johan S (vet ej ditt nick på SH) kom med i Piteåtidningens reportage, så leta reda på blaskan om du vill läsa reportaget..

Last edited:
Jo riktigt skoj med mycket folk från sh :D

Tack raceraffe för flygturen, man fick ju blodad tand :gnissla så vem vet vad som händer till våren :yoparty

hehe, dom är nog van hojåkare, för många kör nog tyvärr för fort igenom byn där..är bra att ta det lungt där.

Ska ta och kolla på bilderna.

Tjenare Boys, nu ar man i Grekland men snart pa vag hem :tummenupp Bestallt ett sprojlans framdack som man maste kora in nar man kommer hem :tummenupp

Fan har hade ni trivts, Olen ar billigare an vatten och maten och varmen ar helt tokig, plus att vagarna ar kurviga som i norska fjallen :tummenupp

Tyst med dig gangster :p
hoppas ni tar er hem helskinnade och i allafall halvnyktra :P
du får höra av dig om körning när planet har landat, "biker" har ju dragit till södern( läs umeå) så måste ju ha nån att köra med =)

Jag har anmält mig redan. Det är inget att fundera på. Man kan bara bli bättre förare.

Det verkar ljumt intresse från Boden att delta. Jag tänker åka med hojen på släp till Skellefteå och om någon är intresserad så kan den hänga på (Om jag har kommit med).

Det verkar ljumt intresse från Boden att delta. Jag tänker åka med hojen på släp till Skellefteå och om någon är intresserad så kan den hänga på (Om jag har kommit med).

Hej S-O! Jag funderar på att åka och en kompis VILL åka dit. Problemet är att jag känner mig tveksam till att köra bana så sent på året då asfalten är kall och min moppe är ju inte direkt växlad för gocartbanor då den går 180 på ettan..:huvet Egentligen känns det som att det vore vettigare för mig personligen att köra på en stor bana då jag gillar att köra lite snabbare men jag har inte bestämt mig ännu.

BARA 5 DAGAR KVAR TILL FEST!!!!!!

Börjar vilja veta hur många som behöver sovplats så skicka gärna pm.

Tja, nån som ska på bkk i skellefteå den 1a?
jag tänkte köra hoj ner, nån annan som ska köra ner dit?
täntke kan vara kul att samköra :)
kommer att stanna på sh pubben också :D

Jag måste passa, hade lyckats glömma bort att vi har träningsläger den helgen. Man får ta det nästa år istället...

//

Stefan:yoparty

Tja, nån som ska på bkk i skellefteå den 1a?
jag tänkte köra hoj ner, nån annan som ska köra ner dit?
täntke kan vara kul att samköra :)
kommer att stanna på sh pubben också :D

Jag och 1 eller 2 till ska hojja dit. Inte bestämt ännu om vi drar fredagkväll eller lördagmorgon. Inte heller säkert om vi ska stanna på puben. Men vi kan höras närmare så kanske vi blir ett helt gäng som drar.

Det tycker jag vi kan göra :) alltså om man hade nån stans att sova hade man dragit redan fredag, är ju konbane körning för bilar i fällfors, hade man kunnat fara dit och öeva rövaren :p

mitt nummer är 0703563503 så får vi höras närmare :)

Höstkörning

Hallå allihopa vi på FMCK har tänkt att dra ihop till en liten höstkörning! Efteråt tänkte vi samlas på klubben å grilla lite burgare å dricka nån öl :yoparty samling kl 11:30 vid OK/Q8 Lördag 15/9. Alla är välkomna!!

Hej på er!

Jag har länge irriterat mig på VV totala brist på förståelse för hur vi motorcyklister upplever vägstandarden och den allmänna trafikmiljön, ta bara en sådan sak som vajerräcken, hur tänkte man att vi skall överleva dem!? Snabelbilen mm.mm.

Har fört en dialog med en på VV och har fått inbjudan att delta i en dialog med dem. Tankar som jag har är att man borde ordna någon form av "nära ögat" incidents rapportering där vi motorcyklister råkat ut för överraskningar i form av grus, olja, hål i vägen osv och där det varit farligt nära en olycka. Vitsen med detta är att vi hittar de farliga ställena före vi skadas eller dör på de platserna.

NTF ser bara en lösning på alla MC-olyckor och det är totalförbud för MC, i detta läge tycker jag att vi måste ställa oss upp och berätta vad vi anser är de rätta åtgärderna.

1. Vilka har upplevt "Nära ögat" incidenter och vad orsakades de av?

2. Vill någon vara med vid ev möte med VV?

3. Vilka är de värsta bristerna i vår trafikmiljö (MC-perspektiv)?

Hej på er!

Jag har länge irriterat mig på VV totala brist på förståelse för hur vi motorcyklister upplever vägstandarden och den allmänna trafikmiljön, ta bara en sådan sak som vajerräcken, hur tänkte man att vi skall överleva dem!? Snabelbilen mm.mm.

Har fört en dialog med en på VV och har fått inbjudan att delta i en dialog med dem. Tankar som jag har är att man borde ordna någon form av "nära ögat" incidents rapportering där vi motorcyklister råkat ut för överraskningar i form av grus, olja, hål i vägen osv och där det varit farligt nära en olycka. Vitsen med detta är att vi hittar de farliga ställena före vi skadas eller dör på de platserna.

NTF ser bara en lösning på alla MC-olyckor och det är totalförbud för MC, i detta läge tycker jag att vi måste ställa oss upp och berätta vad vi anser är de rätta åtgärderna.

1. Vilka har upplevt "Nära ögat" incidenter och vad orsakades de av?

2. Vill någon vara med vid ev möte med VV?

3. Vilka är de värsta bristerna i vår trafikmiljö (MC-perspektiv)?

Jag är gärna med på ett möte med Vägverket.

/Niklas

Jag är gärna med på ett möte med Vägverket.

/Niklas

Hej Niklas

Skickar ett mail till dig. Jag tror även att du och jag har samma uppfattning om vad VV kan göra för att minska många av de onödiga problemen motorcyklister stöter på längs vägarna. Frågan är bara vilket inflytande vi kan få.

Raceraffe: Om fmck landsväg, har dom någon plats att ha hojen i vinter, eller är det bara skruvplats man kan få?

Och så ang 15 eller när ni nu skulle ha grillkväll, jag har ju klotat hojen lite så den är avställd så kan ej köra den i år, men kan man få komma och grilla och ta en öl i allafall?

Raceraffe: Om fmck landsväg, har dom någon plats att ha hojen i vinter, eller är det bara skruvplats man kan få?

Och så ang 15 eller när ni nu skulle ha grillkväll, jag har ju klotat hojen lite så den är avställd så kan ej köra den i år, men kan man få komma och grilla och ta en öl i allafall?

Tjena

Jo jag hörde att du klotat lite i Skellefteå. Ang förvaring/rep av din MC så tycker jag att du kollar med MrG (Mattias) som är FMCK landsvägs huvud kontaktperson (jag är bara nr:2)och då även är den som ordnar vem, när, var och hur man kan ha sin MC i lokalen.

Det hela handlar om tillgång och efterfråga på ytan i lokalen och OM det skulle visa sig finnas plats är det inte uteslutet att en aktiv medlem kan ha sin MC i lokalerna under vintern, detta förutsätter naturligtvis att man samtidigt gör något med sin MC och inte "bara" förvarar den. Grundtanken är ju att alla medlemmar skall ha samma möjligheter att meka med sina MC i lokalerna. Mattias kan förklara närmare för dig.

Back