Video Sport 1000cc 2012

Måste väl nästan vara någon typ av strypning för dom kan väl inte tappa så mycket effekt från motor till hjul? Kawan ska väl enl. fabrik ha ca 200 kusar i motorn. Eller så mäter dom annorlunda...

Spännande att Hondan var snabbare i rakt-fram-åka än dom andra trotts att den inte har mest effekt.

Måste väl nästan vara någon typ av strypning för dom kan väl inte tappa så mycket effekt från motor till hjul? Kawan ska väl enl. fabrik ha ca 200 kusar i motorn. Eller så mäter dom annorlunda...

Spännande att Hondan var snabbare i rakt-fram-åka än dom andra trotts att den inte har mest effekt.

kawan har 200 hästar enligt dom själva då i motorn med ramair(~10hk) och det dom har skrivit är vad som kommer ut på slangen:)
Dragracet var intressant, kan ha med olika utväxlingar och aerodynamik men det konstigaste av allt var att kawans koppling inte höll!? är den underdimensionerad eller fick dom bara ett måndags ex?
Ne, nu vill jag se vad italien kan tillföra...kanske en zx10r dräpare?:)

kawan har 200 hästar enligt dom själva då i motorn med ramair(~10hk) och det dom har skrivit är vad som kommer ut på slangen:)
Dragracet var intressant, kan ha med olika utväxlingar och aerodynamik men det konstigaste av allt var att kawans koppling inte höll!? är den underdimensionerad eller fick dom bara ett måndags ex?
Ne, nu vill jag se vad italien kan tillföra...kanske en zx10r dräpare?:)

Skulle vara nice att se Ducce, Aprilia och BMW. Kommer de vara sämre/bättre på dessa tester. RSV4:an, 1199:an och S1000RR måste ju sätta japsen på plats :)

Skulle vara nice att se Ducce, Aprilia och BMW. Kommer de vara sämre/bättre på dessa tester. RSV4:an, 1199:an och S1000RR måste ju sätta japsen på plats :)

ja jag blev lite kluven, hörde inte han säga bmw utom hörde bara ducati,mv agusta och aprilia men dom borde räkna med rc8r och s1000rr där oxå tycker jag, skulle verkligen vilja se rsv4 i topp för jag gillar den som bara F*N, men tyvärr så går den inte lika bra som den ser ut och låter:gnissla
Mv tror jag inte är med långt och slåss om första platsen så jag tror nu om dom kör s1000rr så kommer det vara den mot panigale i slutet:) bara spekulationer.

ja jag blev lite kluven, hörde inte han säga bmw utom hörde bara ducati,mv agusta och aprilia men dom borde räkna med rc8r och s1000rr där oxå tycker jag, skulle verkligen vilja se rsv4 i topp för jag gillar den som bara F*N, men tyvärr så går den inte lika bra som den ser ut och låter:gnissla
Mv tror jag inte är med långt och slåss om första platsen så jag tror nu om dom kör s1000rr så kommer det vara den mot panigale i slutet:) bara spekulationer.

Jag spekulerar som dig! :mattias

Hojjarna kostar strax under 100 kilokronor därborta! :fakta
50-70 laxar under våra priser :3freak

Tack för tråden TS! :tummenupp

Ja barför har vi inte sånna fina priser i sverige, men märkte en sak till.. att priserna skiljer väldigt lite mellan modellerna i US, t.ex gixxern i sverige 144990kr i US $13799 och zx10r i sverige 169990kr i US $13999,ca 1500kr mer för zx10r hur kommer detta sig eftersom det skiljer 25000kr här?

Last edited:

Mjo..
Men alla priser i Staterna anges utan moms...
Den tillkommer ovanpå den angivna priset.
Anledningen, en av dem i alla fall, till detta är att momsen (vat) skiljer sig mellan de olika delstaterna.

Detta förklarar dock inte skillnaden i pris mellan modeller som säkert har andra, mer obskyra, förklaringar.

Bladen är med strypt i USA, 10500RPM (ca 155hk) sedan dör den helt medans den tuggar på i resten av världen till redline. Även skillnad i USA på "vanliga" och calif. modellen.

Tråkigt... Alla japaner känns så sjukt ospänannde. Ska bli spännande o se 1199

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...