Spik/skruv under däcken!!

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Har vid två tillfällen inom en månad hittat spik/skruv under däcken på min hoj.
Konstiga avundsjuka människor finns det gott om! :dummer:dummer

Ta alltid en titt innan ni ger er iväg!!

spik-i-dacket.jpg

Försent... Jag har nog fått i den under körning dock:huvet

Det var ju dags att byta det ändå. Jag fick en skruv i ett 10mil gammalt förra sommarn..:mad:

Har skruven/spiken gått rakt in så går det utmärkt att laga. :Biltemaharprylarna

mimik, Retat upp nån granne? Vad har du för ljuddämpare?

Har nästan aldrig snackat med någon granne, så det tror jag inte… Många blir väl avis (inte för att hojen är någon värsting), farsan har fått bilen repad också, fast det var några år sedan.
Har originaldämpare ( :( ) och ni som har hört ljudet på en XJ6 vet att det nog inte är orsaken.

Ligger ibland mycket skit vid områden som t ex parkeringsplatser.Bultar, muttrar och skruvar mm är ju inte direkt något ovanligt och man kan ju stillsamt undra hur och var allt bröte kommer ifrån.Värre är det ju då med de som har en stor avund till de som nu kör hoj för att de kanske aldrig själv lyckades förverkliga sin dröm och då får sabotera andras lycka.

En idiot hade slängt tuggumi utanför min port och eftersom vi ankor kan kvävas av detta så sprayade jag gärningsmannen med markeringsfärg.Kvack Fu ... :crash

Last edited:
Har nästan aldrig snackat med någon granne, så det tror jag inte… Många blir väl avis (inte för att hojen är någon värsting), farsan har fått bilen repad också, fast det var några år sedan.
Har originaldämpare ( :( ) och ni som har hört ljudet på en XJ6 vet att det nog inte är orsaken.

Du kanske skulle ta dig tid & snacka med dina grannar, upplysningsvis, du kan få användbar info t.ex. om någon sagt sig störa sig på motorcyklar i allmänhet & din i synnerhet.
Hade de riggar skruvarna /spikarna genom att trycka in dem en bit i däcket & sedan fixerat dem i marken i den riktningen du skulle rulla ut hojen eller låg de bara lösa?
Jag råkade ut för en dåre som gjorde som ovan på bilen, den blev halvt punkterade av spik inkörda i däcket ett par millimeter & fixerade i marken.
Via grannar fick jag reda på att det fanns en märklig man som gick omkring & pratade med sig själv & med bilar. Vissa bilar blev han osams med & skrek & skällde på, min bil var han väldigt arg på.
Vi gick upp till honom & sa att vi inte accepterade hans beteende. Då han var galen började han skrika & gapa om att vi var Gestapo & mördare & han ett oskyldigt offer. Men vi höll oss lugna & sa att händer en incident till tar vi kontakt med din psykmottagning & får dig inlagd samt att du riskerar att bli vräkt när du är så här aggressiv & hotfull.
Efter det var det lugnt förutom när vi möttes på gatan & han gjorde korstecken & kallade mig den onde, men det kan jag leva med & bjuda på.

Ha Ha var med om liknande får många år sen av en granne som skulle flytta alla möbler exakt 23.30. varje dag!! o höll på hela jävla Natta,, Måttligt road efter en månad var man. Men eftersom jag är en väldigt Lugn o trevlig granne :D ville jag ju inte gnälla :4skrika Tillslut gick jag upp o bad Vänligt (så klart) om han inte kunde flytta möblerna på dagen istället,, Han blev helt galen o börja gapa att jag hotade honom o att han skulle ringa polisen Token väckte hela jävla huset o grannarna börja gapa på mig?? :va Dom sa att jag inte skulle hota :confused: Honom för han var ju sjuk (i huvudet!) kan ju säga att efter det var jag inte populär i det huset?? o ändå hade grannar i flera år haf problem med honom. Hm :dummer ja SUCK..

Ja det är en paradox att grannarna i åratal kan gnälla & skvallra om en störande granne men när det kommer till kritan/handling backar de eller som i ditt fall t.o.m. försvarar stollen & gör dig till skurken - du som tagit tag i problemet & försökt göra något åt det.
Dessutom brukar fastighetsägaren alltid vid ett klagomål på en granne börja med att fråga om du talat med den störande grannen själv, då denne kanske inte förstår att han stör - vilket du gjorde & fick skit för. Otack är världens lön.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul