Speed Triple-tråden Sthlm

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Det lutar åt många glada triple-pöjkar på Lelle's den 25... och inte ska vi åka hem, vi ska traila Shooter som flugor på skit. :hihi

En ny kamera har man oxå. 12 x optisk zoom å filmar i HD gör den. :fakta Cha-ching!

hur tänkte du nu?
han kommer ju att snurra bort er innan ni hunnit ut ur uppsala, sedan kommer ni nog att åka på någon ovetande,plötsligt kontroll eller nått, "then hes gone before midnight" :D
hehe
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
hur tänkte du nu?
han kommer ju att snurra bort er innan ni hunnit ut ur uppsala, sedan kommer ni nog att åka på någon ovetande,plötsligt kontroll eller nått, "then hes gone before midnight" :D
hehe

Pfffff...jag tar GTI:n, så han får stampa på bra med sin svampiga XC70 om han ska undkomma mitt sportchassi å 200hk :fakta Och en "plötslig kontroll" skulle vara slag under bältet :mad: Utgår från att vi kör renhårigt :rolleyes:
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Re: Speed Triple Tråden STHLM

Magnif Bastard skrev:
En ny kamera har man oxå. 12 x optisk zoom å filmar i HD gör den. :fakta Cha-ching!

Nice vad blev det för kamera? Jag och cliffy har också paket över Atlanten, borde ramla in nästa vecka :)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Pfffff...jag tar GTI:n, så han får stampa på bra med sin svampiga XC70 om han ska undkomma mitt sportchassi å 200hk :fakta Och en "plötslig kontroll" skulle vara slag under bältet :mad: Utgår från att vi kör renhårigt :rolleyes:

Hörru junior! :mad: Det är inte bara vad som finns under huven och vilka fjädrar man har, som räknas. :fakta Du måste även ta med vad som finns bakom ratten :yoparty och vad som saknas i huvudet! :brinnerup

Och att anordna en liten trafikkontroll med tillhörande kroppsbesiktning av stor hårig man, klart jag fixar det åt dej, din lilla gottegris! :krama
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Re: Speed Triple Tråden STHLM

:plasthandske :hihi

Golf GTI, det va ju sånt man rulla med i tonåren, är det Kameii-grill och vit skinnklädsel? Växelspaksknopp formad som en golfboll :va
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Vadå, blir det lite tripple bröder på Lelles nästa tors? :tummenupp
Någon som vet vilken tid Sune Andersson kommer att köra?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Vadå, blir det lite tripple bröder på Lelles nästa tors? :tummenupp
Någon som vet vilken tid Sune Andersson kommer att köra?

Nej, men vi sTokholmare förväntar oss att den som bor i Uppsala, skall åka förbi Lelles och ta reda på det och skriva tiden här i Tråden...:D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Satan, Cliffan var före mig !.........................:tummenupp

Själv åkte jag lite hydrocopter och nu lättar det snabbt, våren är här.

Så här såg det ut 100312
103012.jpg

Och så här ser det ut nu :tummenupp

Öppet vatten i sikte, skepp o hoj !
100320_1.jpg

Stannat på ett isflak för att glassa lite i solen.
100320_2.jpg

Isen far med en satans rulle nu.

Jag hade tänkt ta hojen till Lelles men på Torsdag ser det tyvärr lite dystert ut på no just nu.

Och i morgon skall jag på min vårtripp :) runt södra Sverige tyvärr blir det inte hojen denna gång eftersom vi är 2 som åker och måste ha med oss en massa prytlar. Hmm en pimpad släpvagn till en S3a :va
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Golf GTI, det va ju sånt man rulla med i tonåren, är det Kameii-grill och vit skinnklädsel? Växelspaksknopp formad som en golfboll :va

Jag fick aldrig ha nån GTI i tonåren så jag plockar hem den poängen nu istället... Räknas det att jag fortfarande känner mig som en fjunig tonåring när jag petar i sportläget på DSG-lådan och gassar satan? :confused:
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Tänkte bara säga Hej i den här tråden. Jag har nyss köpt en S3a. Har inte ens provkört en speed triple utan chansar på att det är en rolig hoj.

När börjar ni köra? Om man kör redan nu, räcker det att spola av hojen efter körning för att få bort saltet eller ska man ställa sig o tvätta hela efter varje körning?
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tänkte bara säga Hej i den här tråden. Jag har nyss köpt en S3a. Har inte ens provkört en speed triple utan chansar på att det är en rolig hoj.

När börjar ni köra? Om man kör redan nu, räcker det att spola av hojen efter körning för att få bort saltet eller ska man ställa sig o tvätta hela efter varje körning?

Välkommen! det finns faktiskt en person här som är något av ett underbarn när det komemr till att tvätta, avvakta hans svar! :D

Bra val av båge förresten :tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Tänkte bara säga Hej i den här tråden. Jag har nyss köpt en S3a. Har inte ens provkört en speed triple utan chansar på att det är en rolig hoj.

När börjar ni köra? Om man kör redan nu, räcker det att spola av hojen efter körning för att få bort saltet eller ska man ställa sig o tvätta hela efter varje körning?

Grattis till bra hojval! :tummenupp

Räcker att spola av, men ta en grundligare avtvagning emellanåt!
Om du inte frågar Thom@s, då är det avfettning, shampo, polish och autosol efter varje repa till korvmojjen oavsett väder :rolleyes: :D (förlåt Tompa) :krama

Viktigare att ha nån typ av kedjerengöring & kedjesmörjning hemma.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Re: Speed Triple Tråden STHLM

Om nånn bladar upp till Uppsala i dag så som sagt slå en signal :) lelledagarna alltså!
 

zeyni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2010
Ort
Uppsala
Hoj
2005 Triumph Speed Triple
Tänkte bara säga Hej i den här tråden. Jag har nyss köpt en S3a. Har inte ens provkört en speed triple utan chansar på att det är en rolig hoj.

När börjar ni köra? Om man kör redan nu, räcker det att spola av hojen efter körning för att få bort saltet eller ska man ställa sig o tvätta hela efter varje körning?

Tjena, Daniz.

Jag är i exakt samma situation. Har en superfin 05'a i garaget som jag inte har kört än. Men snart så.
Jag jobbar i centrala Sthlm och bor i Uppsala, jag drar hemåt snart för att prova lite utrustning och eventuellt köpa lite reservdelar på Lelles.
Hoppas att så många som möjligt dyker upp ikväll. Kasta ett mail så kan vi hitta varann där.

/Zeyni
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
aha. väntar på rapport i kväll/morgon på hurvida ni lyckades hänga på shooter eller inte... :hihi
(vad som händer på lelles känns inte lika intressant :) just nu )
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top