Spamtråd ver: 1.0

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Ja jädrar i mig, det är nästan norrlandsmått på detta snöandet. Skönt att det temperaturen även håller sig där snön fortfarande är snö, och har vi tur slipper vi saltbilarna på vägarna :banana
Ryktet går om att det ska vara kallt ändå till jul :banana

Meister Wassblad und moi hade skojiga äventyr i snön igår...
Tack för hjälpen Bladvass!

Härligt med vinter :D

Ja jädrar i mig, det är nästan norrlandsmått på detta snöandet. Skönt att det temperaturen även håller sig där snön fortfarande är snö, och har vi tur slipper vi saltbilarna på vägarna :banana

Meister Wassblad und moi hade skojiga äventyr i snön igår. Jag hade bestämt mig för att ta sängen och lite annat skrymmande till nya lägenheten och har jag väl bestämt mig ska det göras nyss. Så släp hyrdes, Wassblad ställde upp med dragkrok fastsatt på nån sorts fyrhjuligt fordon och sen bar det iväg, slirandes, sladdandes och darrandes uppför Kappellebacken. Det gick.... tills vi kom till Bratterödsvägen vid bergets fot. Där spann de nästan dubblösa vinterdäcken så pass att vi åkte fortare bakåt än framåt.
Vad göra?! Jo, man springer till närmaste hus där det står en Toyota pickup och frågar snällt om den möjligtvis är en 4x4? Nej, dessvärre är den inte det, svarade den snälla damen. Dessbättre skulle hennes bror komma om en liten stund och han körde en sådan fantastisk maskin.
Släpet kopplades sedermera till denna och uppför backen bar det av. Väl framme vid huset hade Wassblad lyckats med att inte komma uppför backen utan släp heller :va så det slutade med att den snälla brodern och jag högg tag i min säng och fåtölj, slängde in dessa i släpet på nolltid och gled nerför backen igen. Släpet kopplades lös, jag tackade hjärtligt för hjälpen och hakade på släpet på Wassblads bil, fick ratten av den smått nervöse herrn, och fräste iväg nerför Kappellebacken igen.

"Jag tog ner henne lugnt och säkert, va?" :D

jag hoppas verkligen det finns bilder på detta äventyr, fixa, så ordnar jag kaffet under tiden!!

Meister Wassblad und moi hade skojiga äventyr i snön igår. Jag hade bestämt mig för att ta sängen och lite annat skrymmande till nya lägenheten och har jag väl bestämt mig ska det göras nyss. Så släp hyrdes, Wassblad ställde upp med dragkrok fastsatt på nån sorts fyrhjuligt fordon och sen bar det iväg, slirandes, sladdandes och darrandes uppför Kappellebacken. Det gick.... tills vi kom till Bratterödsvägen vid bergets fot. Där spann de nästan dubblösa vinterdäcken så pass att vi åkte fortare bakåt än framåt.
Vad göra?! Jo, man springer till närmaste hus där det står en Toyota pickup och frågar snällt om den möjligtvis är en 4x4? Nej, dessvärre är den inte det, svarade den snälla damen. Dessbättre skulle hennes bror komma om en liten stund och han körde en sådan fantastisk maskin.
Släpet kopplades sedermera till denna och uppför backen bar det av. Väl framme vid huset hade Wassblad lyckats med att inte komma uppför backen utan släp heller :va så det slutade med att den snälla brodern och jag högg tag i min säng och fåtölj, slängde in dessa i släpet på nolltid och gled nerför backen igen. Släpet kopplades lös, jag tackade hjärtligt för hjälpen och hakade på släpet på Wassblads bil, fick ratten av den smått nervöse herrn, och fräste iväg nerför Kappellebacken igen.

"Jag tog ner henne lugnt och säkert, va?" :D

Ja det var ett äventyr i särklass. Dom kolla lite konstigt på uthyrningen när vi koppla släpet och drog iväg i snöstormen. Nervös som fan var jag och efter vårt misslyckande i sista backen så fick herr Väder ta över. Han är ju näst intill född i en snödriva. :)

Då har man blingat gsxr 1000 01 hojen idag.

Bytt bromsskivor då de gamla var skrot , vad tycks?
(Gixxermixxer fick äran o skruva,)

Pris med frakt 1 425 kr

inga "äkta wave" men de ser kalasfina ut och känns bra i matrial m,m SÅ NÖJD

Bifogat

• DSC00673.jpg
    DSC00673.jpg
    238.5 KB · Visningar: 50
  • DSC00674.jpg
    DSC00674.jpg
    237.1 KB · Visningar: 46
Last edited:
jag hoppas verkligen det finns bilder på detta äventyr, fixa, så ordnar jag kaffet under tiden!!

Finns tyvärr inga bilder :arsele

Han är ju näst intill född i en snödriva. :)

Ja, 28 mars brukar det vara lite snö kvar :D

Vem vill med till Göttelatuborg och se "Avatar" i 2- eller 3-D? Ska fan inte låta Saga Uddevalla förstöra en (förhoppningsvis) fantastisk film... :gnissla

God jul allihopa, eller god fortsättning...

Long time no see liksom :)

Och sen vill jag har lite status på när GixxerTina och Gixxermixxer blir tre. Blir det en -09 eller en modell -10 :D

Och sen vill jag har lite status på när GixxerTina och Gixxermixxer blir tre. Blir det en -09 eller en modell -10 :D

god jul Faster
Ha ha jag vill sikta på en -10 nu , men bajsmaskinen kan inte bestämma sig riktigt än verkar det som.

tja tja, jajamensan update med vikt o längd o hela kitet ska fram, LOVAR:tummenupp

men inget ännu, farsan balou ska lära pojken eller gud förbjude tösen meka hoj från grunden hahaha

Är bara inne en snabbis, MEN undrens tid är inte förbi...

det blev en alexander den store hehe, kolla in dessa stats:

vikt 4,9 kg längd 56 cm, fullt frisk med allt vad det innebär, bäva månde mödrarna till flickorna i framtiden; ););) att det blev en mc-kille såg man med en gång, hej hopp pillesnopp!! från en stolt men trött farsa!!!

Grattis och krama Tina från oss (mig och tjejen).

vikt 4,9 kg längd 56 cm, fullt frisk med allt vad det innebär, bäva månde mödrarna till flickorna i framtiden; ););) att det blev en mc-kille såg man med en gång, hej hopp pillesnopp!! från en stolt men trött farsa!!!

Underbart!!!
Ett stort till er bägge.

Fan vad kul, stort Grattis till er båda!! :)
Hälsa Tina! Starkt jobbat av henne med den statsen ;)

Grattis!!!:rullandeu:rullandeu:tummenupp

Men nu rök nog dina turboplaner, hi hi hi....

Oj, oj, oj! Här händer det grejer :)

Grattis till er alla tre :tummenupp :banana :cpparty

Back