Spamtråd ver: 1.0

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Det finns en rätt nystartad tråd om det hela där de pratas bra nybörjar/vardags däck, något bandäck ska du inte ha.

Sist gång lånade jag däckprylar, men min bror har maskins som vi kan låna säkert.

Det får bli ett Pirelli diablo front, 728kr ink. frakt, det verkar ha få hyfsade recensioner. Men kanske köper ett crossdäck på biltema, ifall jag blir sugen på lite gräskörning :tungan
http://www.dacktest.com/motorradreifen/pirelli/diablo_front/index.html

Nikel: Det vore väldigt schysst om vi kunde göra det, självklart får du någon form av ersättning :tuttar

Det får bli ett Pirelli diablo front, 728kr ink. frakt, det verkar ha få hyfsade recensioner. Men kanske köper ett crossdäck på biltema, ifall jag blir sugen på lite gräskörning :tungan
http://www.dacktest.com/motorradreifen/pirelli/diablo_front/index.html

Nikel: Det vore väldigt schysst om vi kunde göra det, självklart får du någon form av ersättning :tuttar

Har du beställt ännu?

Det däcket är gammalt så har du möjlighet så försök få tag i ett nyare :)

Typ Michelin Pilot road 2-3 eller Dunlop Sportsmart/Sportmax

Typ detta.
2 komp däck så det är lite hårdare på mitten så det håller längre, men mjukare på sidorna så det har bra grepp.
Kombinerar det bästa från två världar typ.
De ska visst vara grymma i regn med:)
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....=15&sort_by=brand&Transport=P&dsco=1121&m_s=1

Last edited:
Kul att spamtråden blir lite utnyttjad, har varit för dåligt med :)

Äntligen hemma, och en kall öl för att lugna nerverna.
Nu ska jag bara smälta gräsklippningen så ska jag nog kunna åka snart igen!
Tack för en fin tur, i ett rimligt tempo.

Jag vill också ta en kall öl :4skrika Alltså en riktigt med många % :mattias

Nikel: Hur stor skillnad märker jag som nybörjare på pilot road 1 och 3?
Det blev inget Pirelli Diablo, det var fel hastighetsindex på den version jag tänkte köpa.

Jessan: Procenten spelar ingen roll för min del, placeboeffekten gör sin del:)

Nikel: Hur stor skillnad märker jag som nybörjare på pilot road 1 och 3?
Det blev inget Pirelli Diablo, det var fel hastighetsindex på den version jag tänkte köpa.

Antagligen inte så mycket. Men 2:an är grymt populär, och 3:an ska visst vara bättre.

Jag har spenderat halva dagen med att köra runt Vespa med släp på stan :D Bra jobb

Helt klart fräckt och uppmärksamhet fick det:yoparty
Vädret verkar hålla upp, då tänkte jag ta en tur till torp och teknikträna.

kör färgelandavägen till munkedal den e bra att träna kurvteknik på.

Jessan: :rock får inte dricka lalalalalalala :7peta:7peta:7peta:blah:cool::notme

Jessan: :rock får inte dricka lalalalalalala :7peta:7peta:7peta:blah:cool::notme

Synd att jag såg det när jag kom hem, det blev torp och sedan vägen mellan Rotviksbro-Skredsvik.

Min fot går i marken innan knät ens nära(känns det som), ska det vara så?
Visserligen har jag ännu inte utnyttjat hela däcket, sett från sidan är det ca 2-3cm oanvänd däcksyta längst ut på däcket, mer har jag inte vågat lägga ner ännu.

Synd att jag såg det när jag kom hem, det blev torp och sedan vägen mellan Rotviksbro-Skredsvik.

Min fot går i marken innan knät ens nära(känns det som), ska det vara så?
Visserligen har jag ännu inte utnyttjat hela däcket, sett från sidan är det ca 2-3cm oanvänd däcksyta längst ut på däcket, mer har jag inte vågat lägga ner ännu.

Tårna på fotpinnen :mattias

Knäskrap är inte det viktiga utan att få känslan.

Jag kör inte knäskrap på den vägen heller.
Och du kan ju fråga Nicco eller Kiel om det går sakta när jag kör den vägen :D

Inte själva procenten men alkoholfri öl smakar aldrig samma. Ge mig en Leffe Blond, en Duvel eller en Carlsberg export... Gärna tillsamman med ett kilo bireost och en blodig stek :banana

:arsele

Vänta bara! När jag väl gör det så ska jag dricka ikapp och förbi :rolleyes:

Fredag!! :banana :banana

Last edited:
Då var det färdigjobbat med Vespa-körningen =)

Räknade lite på hur långt jag kört i år.

Ca 1200 mil =D
Hahahaha.

Hej Jessan. Kul att du börjat tjoa här :tungan

Inte själva procenten men alkoholfri öl smakar aldrig samma. Ge mig en Leffe Blond, en Duvel eller en Carlsberg export... Gärna tillsamman med ett kilo bireost och en blodig stek :banana

:arsele

Vänta bara! När jag väl gör det så ska jag dricka ikapp och förbi :rolleyes:

Fredag!! :banana :banana

Jessan: Du har en poäng med alkoholfri öl, men vill man kombinera mckörning/öl så finns det inga alternativ.

Nikel: Bra jobbat, jag har kört 100 mil totalt med min Honda.

Jessan: Du har en poäng med alkoholfri öl, men vill man kombinera mckörning/öl så finns det inga alternativ.

Nikel: Bra jobbat, jag har kört 100 mil totalt med min Honda.

På tal om Öl så drack jag två Spaten och en Cider igår på Harrys.
Jag blev lagom berusad :D Och hade lite huvudvärk i morse haha.

Det där med o dricka är nog inget för mig längre haha.

Fint det None.

Fått kört något idag?

På tal om Öl så drack jag två Spaten och en Cider igår på Harrys.
Jag blev lagom berusad :D Och hade lite huvudvärk i morse haha.

Det där med o dricka är nog inget för mig längre haha.

Fint det None.

Fått kört något idag?

Nepp inte än, men nu när du säger det så blev jag sugen. Fick nya bromsbelägg idag på posten, bak var de riktigt dåliga.
Idag tänkte jag dricka betydligt mer än du gjorde igår, du kan ju gissa hur dåligt jag mår imorgon då :tummenupp

Det är ju väldigt bra att undvika, men för oss som bara kan bli sympatigravida är det ju fritt fram att korka upp.
Usch vad jag är trött men beläggen lyckades jag byta :yoparty

Var dina belägg slut bak med. Hahah =P
Fick jag byta på min hoj med, och när jag kom in på S-racing så blev Anders helt chockad.

Jag var den andra personen den veckan som ville ha bak belägg och båda ville ha till Zx6r :D

De enda bakbeläggen han sålt :tungan

Var dina belägg slut bak med. Hahah =P
Fick jag byta på min hoj med, och när jag kom in på S-racing så blev Anders helt chockad.

Jag var den andra personen den veckan som ville ha bak belägg och båda ville ha till Zx6r :D

De enda bakbeläggen han sålt :tungan

S-racing har jag missat, lite ostrukturerad hemsida men hur är de att handla av?
Det ser ut att torka upp mer och mer, det kanske blir en tur framåt eftermiddagen. :yoparty

Back