Spärra kopling på 14E

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Någon so har testat att bygga om en 14E till direktdrift så man får putta igång den?

Orkar motorn eller behöver man putta som en idiot?
 
Julius skrev:
2196983 Någon so har testat att bygga om en 14E till direktdrift så man får putta igång den?

Orkar motorn eller behöver man putta som en idiot?

Frågan är väl varför vill man göra det?

Tror att den kommer bli ganska seg då den behöver lite varv för att komma iväg.
 
Julius skrev:
2196983 Någon so har testat att bygga om en 14E till direktdrift så man får putta igång den?

Orkar motorn eller behöver man putta som en idiot?

Jag har:)

Man ställer bara upp den på stödet och drar i snöret för att starta den sen lyfter man den i bakkant och springer upp till 5km/h sen sätter man sig på den och kör.

Jag tyckte den blev jävlig rolig då, mycket enklare att åka bakhjulet vilket jag gjorde mycket då:)
 
Jag tänkte spärra kopplingen för att slippa krånglet med snörstart och kopplingar som går sönder,
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top