Sosseboll

Motorcross, vad är det? En ny motorsportgren?

Du kanske såg att jag nämnde både F1, WRC och DTM ovan. Jag ser gärna annan motorsport än RR, när sa jag att det endast var RR som skulle ersätta sossebollen?

Du får gärna försöka dölja dina kommunistiska sympatier, men jag har ett litet tips. Du bor i Norrland. Hela idén med Norrland är kommunistisk. Du är avslöjad.

En snabb googling gav "Den politiska majoriteten i Karlstads kommun (s+v+mp) "

Smygkommunist där :hihi

Jag vet inte vilka av motorsporterna du rabblade upp som har några framstående svenska utövare, men Ronnie dog väl 78, innan dess sändes alla F1 lopp direkt av den svenska statliga televisionen.

WRC har vi väl inte haft någon svensk utövare i sedan Rådström sumpade en fabriksstyrning för Ford genom att trilla i hotelltrappan (på fyllan?) och bryta benet, innan dess var det väl Eriksson som körde lite Audi.
DTM har jag nollkoll på, men där var det har det väl figurerat svenskar.

Det är sporter med litet nationellt intresse men stort internationellt intresse hur som helst, och eftersom SVT inte får in licenspengar från alla som ska betala så lär dom inte ha råd att köpa speciellt många minuter hursomhelst.

Last edited:
Håller med valmers i detta, fy för satan vad mycket skit det visas om fotboll.
Vad är det som gör det så in i helvete viktigt om vilket wt-lag som gjorde mål mot vilket i vilken minut? Resultatlistan hade väl räckt, folk gör ju ändå inget än spelar bort sina surt förvärvade arbetarlöner på oddset/stryktipset och alla vad svenska spel nu hittar på..

Börja med seriös betting på motorsport, då jävlar ska ni se vad som händer...

...TEXT...

Jag hatar fotboll.. så in i helvete. 10 små mammas gossar som klär ut sig i hiskliga färger och kortbyxor för att sen jaga en boll på en extrem gräsyta? Fy fan. Absurt.

10? :va

På de få matcher jag sett brukar det vara 22 + en kille som oftast är klädd i svart (som visslar när han springer). Han brukar man kalla för dömmarjävel när det går dåligt.

10? :va

På de få matcher jag sett brukar det vara 22 + en kille som oftast är klädd i svart (som visslar när han springer). Han brukar man kalla för dömmarjävel när det går dåligt.

syftar ju på ett (1) lag nu. 10 man på plan och en i målet.

Killen i svart jagar röv. Inte boll... (eller jo kanske..)

Det är obildat att inte förstå sig på fotboll. Blåvitt, det är kultur det.

Tycker inte att det finns speciellt många sporter som är roliga att titta på om man själv inte sysslar med den. En boll är iofs kul att sparka på själv men att slösa bort 1½ timme och så får man se 1 eller max 2 mål på den tiden. Bååååååring. :trött

Jag hatar fotboll.. så in i helvete. 10 små mammas gossar som klär ut sig i hiskliga färger och kortbyxor för att sen jaga en boll på en extrem gräsyta? Fy fan. Absurt.
  • På en fotbollsmatch är det 22 spelare, varav två är målvakter. Dessutom är det en domare.
  • Smågossar måhända att de är, men jämfört med Moto GP-förarna är de gigantiska.
  • Är det mer logiskt att köra runt runt än att jaga en boll?
  • Färgerna som Moto GP-förarna klär sig i är inte heller speciellt snygga.
  • Vad är det som är så extremt med gräset på en fotbollsplan?

Jag gillar inte heller fotboll men dina argument var ganska dåliga. :)

syftar ju på ett (1) lag nu. 10 man på plan och en i målet.

Killen i svart jagar röv. Inte boll... (eller jo kanske..)

Denna killen jagar röv... Det kan jag nästan garantera.[YOUTUBE-ID]i-3cuCEt9k8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Det heter Fegisboll på svenska och kan närmast jämföras med brännboll, kul sysselsättning på midsommar med ett par öl i sig men kanppast något man skryter om i fikarummet. Engelskans "Pussyball" är ett mer beskrivande namn för den manliga versionen...

Lugna dig, jag jobbar på det.:D

Skönt att se någon som har ambitioner! :tummenupp

Betting på motorsport, skulle det vara nåt? Tja, kanske. Men då blir det ju samma fälla som travsporten. För ingen ska inbilla mig att folk är intresserad av själva sporten. Ta bort möjligheten att vinna stålar så hade varken TV eller någon mer än utövarna varit på plats vid loppen.

För att TV ska börja bevaka krävs svenska framgångar. För ca 15 år sen övervägde SVT att lägga ner all bevakning av allsvenskan då intresset var så lågt. Men så lyckades allsvenska lag nå (om än små) framgångar i europaspelet och intresset ökade. Sen dess har det varit en stadig ökning som nu planar ut. Nås inga internationella framgångar snart kommer garanterat intresset sjunka och därmed TV-bevakningen.

Skulle en svensk förare få styrning i GP eller WSBK är jag säker på att TV skulle öka bevakningen. Bräck lyckades väl få en del mediatid, så omöjligt är det ju inte.

Så Sledgehammer får ta sig i kragen nu och göra internationell karriär så blir det mer åka i TV. :tummenupp

• På en fotbollsmatch är det 22 spelare, varav två är målvakter. Dessutom är det en domare.
  • Smågossar måhända att de är, men jämfört med Moto GP-förarna är de gigantiska.
  • Är det mer logiskt att köra runt runt än att jaga en boll?
  • Färgerna som Moto GP-förarna klär sig i är inte heller speciellt snygga.
  • Vad är det som är så extremt med gräset på en fotbollsplan?

Jag gillar inte heller fotboll men dina argument var ganska dåliga. :)

1. I fotboll håller man oftast på ett (1) lag. Där är det som sagt 11 spelare varav 1 är målvakt. Målvakten jagar inte bollen.

2.Smågossar är inte menat till direktöversättning :lol

3.För oss med intresset så är det nog 10 gånger roligare att kapa varvtider än att sparka boll ja.

4. Njaa det med kläderna var ett dåligt argument från min sida.

5. Det som är extremt är att en stackars vaktmästare jobbar på denna gräsplan så den ska se ut som en jävla golf green. Det är extremt. Gräset är det givetvis inget fel på, det går säkert att äta.

Att vi har ett så likriktat intresse för idrott i sverige är tragiskt. Fotboll på sommaren, Hockey på vintern. Trist!

Men att skylla det på sossarna? Patetiskt blåjävel! Jag har inte sett Rajjnfällt bygga några F1-banor under denna mandatperioden precis.. Har du?

/ Jens

Fotboll i all ära, inget jag tittar på utom då det är landskamp och Sverige spelar, men hur fan kan moderatboll få TV-tid ens fem sekunder? :mad: Något mer menlöst och tråkigt finns inte att uppbringa i TV-rutan, även om det säkert är hyfsat kul att spela... Kanske. :död

5. Det som är extremt är att en stackars vaktmästare jobbar på denna gräsplan så den ska se ut som en jävla golf green. Det är extremt. Gräset är det givetvis inget fel på, det går säkert att äta.

5. Det som är extremt är att en stackars vaktmästare jobbar på att lappa asfalten så den ska se vara helt slät. Det är extremt. Asfalten är det givetvis inget fel på, den går säkert att åka inlines på.

5. Det som är extremt är att en stackars vaktmästare jobbar på att lappa asfalten så den ska se vara helt slät. Det är extremt. Asfalten är det givetvis inget fel på, den går säkert att åka inlines på.

Hård kontring! :tummenupp

Men tänker inte du på gubbarna som jobbar på vv? :va

Vart lappar dom? Inte är det på räserbanorna inte, där är det gropigt och ojämnt lite överallt. :fakta

/ Jens

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back