Sorgligt

Eftersom TS är lite lat *hosthost* såå:

MC-förare kraschade i 460 km/tim
1/2Amerikanen Bill Warner, världsrekordhållaren för högsta uppmätta hastighet på konventionella motorcyklar, kraschade i helgen mot sin död. Warner, som blev 44 år nådde en hastighet på 459 km/tim när olyckan inträffade.

Det var under den årliga motorcykelträffen ”Maine Event” som Bill Warner skulle bli världens snabbaste mc-förare på en mile, motsvarande 1,6 kilometer. Men efter 1 200 meter tappade den 44-årige föraren kontroll över sin motorcykel och gled nerför asfaltsbanan strax över 300 meter innan han lyckades stanna, uppger nyhetsbyrån Reuters.

Warner uppges ha varit vid medvetande och pratade strax efter olyckan, men dog en knapp timme senare på sjukhuset i Caribou i Maine, USA.

”Världens snabbaste man”
Den erfarne Warner har tidigare utsetts till ”världens snabbaste man på två hjul” efter att ha klockats för 500 km/tim på sin turbokonverterade Suzuki Hayabusa.

Olyckan var den andra som inträffat på åtta år under evenemanget och den första dödskraschen. Tidigare kraschade en annan motorcykelförare i 340 km/tim men klarade sig utan allvarligare skador.
.

Man får hoppas att han dog glad över att ha fått göra det som han gillade mest med dessa motorcyklar. :( :crash

Borde man vara glad när man dör görandes nåt man gillar? Jag hade blivit asförbannad. Dör jag under tiden jag diskar... :befrielse

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park