Turboftågor.. ..
Tja!
Försökte som vanlig kolla igenom trådarna innan jag ställer denna fråga;
Håller på med ett bygge på en daytona...
Triumph uppger att de skall ha 3 bars soppatryck som standard på daytonan och jag tänkte egentligen bara höra med er som kan lite mer, om ni tror det räcker?
Har dessutom tjackat lite spridare idag... 465 cc vid 3 bars tryck...
Har ju tre cylindrar, så vad tror ni dessa räcker till? Dessa monteras på plenumet och de gamla sitter kvar där de alltid suttit. (kort sagt; hur många hästar är en 465cc spridare god för?)
Sen...
Tror ni det räcker med en laddluftskyl som är ungeffär hälften så stor som Kylaren? Anledningen är att jag inte vill täcka kylaren för mycket då den är ganska kass som den är. Eller har ni några andra idéer?
That's it for now...
// Totte
Tja!
Försökte som vanlig kolla igenom trådarna innan jag ställer denna fråga;
Håller på med ett bygge på en daytona...
Triumph uppger att de skall ha 3 bars soppatryck som standard på daytonan och jag tänkte egentligen bara höra med er som kan lite mer, om ni tror det räcker?
Har dessutom tjackat lite spridare idag... 465 cc vid 3 bars tryck...
Har ju tre cylindrar, så vad tror ni dessa räcker till? Dessa monteras på plenumet och de gamla sitter kvar där de alltid suttit. (kort sagt; hur många hästar är en 465cc spridare god för?)
Sen...
Tror ni det räcker med en laddluftskyl som är ungeffär hälften så stor som Kylaren? Anledningen är att jag inte vill täcka kylaren för mycket då den är ganska kass som den är. Eller har ni några andra idéer?
That's it for now...
// Totte
Last edited:
