Sommarjobbs tråden

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
vill bara förtydliga så får du mer pengar av att tjäna 17399 i år än om du tjänar 17400
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
de får man inte alls. du skattar på de utöver 17400.

så har det varit innan iaf.

Men så är det inte nu iaf ;)

Jag har kollat upp det på skatteverket

"Även om du planerar att tjäna mindre än 17 400 kr
kan t.ex. några dagars extrajobb, semesterersättning,
kostförmån eller barnpension göra att du passerar
den gränsen. Skatten kan alltså bli större än själva
inkomsthöjningen, som i Marias
fall."

bästa jag kan citera innan jag måste till skolan :hej
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Mitt första sommarjobb var på ett ålderdomshem, riktigt kul jobb var det och väldigt slappt. Tyvärr jobbade jag med en slavlön på 45 kr timmen plus att jag då inte fick jobba mer än 6 timmar om dagen. på en månad gav det ungefär 5 400 lättförtjänta kronor.

Mitt andra sommarjobb var och är nere på kärnkraftsverket i Oskarshamn. Där jobbar jag som "Strålskyddstekniker/Brandskyddstekniker". Det är ett hårt jobb men bra pengar. jag får från 100 kr timmen upp till 200 kr timmen. Plus alla förmåner och säkerhetspengar jag också fick. På en månad fick jag ungefär 35 000 kronor(efter skatt).

Det jag har lärt mig är att söka jobb hos bekanta, kanske inte i första hand de som man känner bäst utan såndana personer som har ett jobb där du kan hjälpa till mycket.

Sen ska man ite heller vara allt för kräsen, om nu ditt första sommarjobb kommer att vara pest och pina så kan jag nästan lova att du kommer få ett mycket bättre jobb senare.

Lycka till!
 

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Ronneby
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Ett tips med, (kanske är lite försent nu) men var gärna ute i god tid.

Sökte sommarjobb på en fabrik redan i Dec-Jan ;) Det lönade sej, fick två veckor där nu som jag ska jobba på sommarlovet
 

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Aprilia RS
Sommar jobb behöver man inte längre oroasig över då man har fast jobb sedan ett år tillbaka:slicka
 

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
På en närbutik här nära, 6.13 € i timmen så nånting 55kr kanske? Tråkigt som fan men får iaf pengar till sm fälgar.
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Ska man ta tag i det allaredan?

Men kör bud förmodligen :) blir ungefär 16kkr på en månad, helt ok för att köra lite bil...:rolleyes:
 

JonExt

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Honda Nsr
Hur går det för er i år? Fått tag på nåt sommarjobb i dessa dåliga tider? Själv har man två på gång.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur går det för er i år? Fått tag på nåt sommarjobb i dessa dåliga tider? Själv har man två på gång.

Nepp, skall nog söka "riktigt" jobb i sommar/höst, det lär väl förståss gå åt helvede antar jag, men men...

Funderar lite på att försöka få nått lärligs-jobb inom någonting lite roligare som omväxling, men det är nog lite långsökt... :(
 

Brunell

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Rödeby
Hoj
CBR lättviktare
Jag tog mitt första riktiga sommarjobb på COOP Forum här i närheten, rätt nice faktiskt. Och slita får man göra för att kunna återbetala sin leksak man gör ett inköp på snart ;)
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Fick jobb som chafför detta år:). Blev sedan av med det 10 minuter efter jag fått det då skolan inte kan säkert säga att uppkörningen blir av innan sommarn:tackskolantack
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top