Sommarjobbs tråden

Rosenberg

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TZR 125 -89 (till salu), Letar efter något tyngre.
Sommarjobb -10

Tänkte kolla om det går att skaka något liv i den här tråden nu inför sommarn 2010.

Är det någon som har sökt sommarjobb nu inför sommarn och vad har ni isåfall sökt?:)

Någon som har några tips till en 16åring som behöver lite extra cash för att finansiera hojkortet eller rent av har någonting att erbjuda i sthlm? :)
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Själv har jag sökt truck,lager,chafförs jobb B/C/CE, hjullastare sen hos kommunen.

Kolla de stora lagrena och kommunen, dem behöver mycket folk inför sommarn. Kommunen är väldigt roligt om du hamnar rätt men lönen är inte så värst bra...
 
Last edited:

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Söker matbutiker och sånt för fullt. Börjar få lite ångest då jag inte har fått någon kanonrespons hittills direkt. "Jaha, du är inte arton. Då kan det bli svårt, men vi kan ta ditt CV för säkerhets skull." :gnissla Men det är bara att fortsätta försöka antar jag...
Någon som har jobbat på bensinmack förresten och kan berätta lite om hur det är? Verkar klockrent tycker jag. :)
 

Rosenberg

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TZR 125 -89 (till salu), Letar efter något tyngre.
Söker matbutiker och sånt för fullt. Börjar få lite ångest då jag inte har fått någon kanonrespons hittills direkt. "Jaha, du är inte arton. Då kan det bli svårt, men vi kan ta ditt CV för säkerhets skull." :gnissla Men det är bara att fortsätta försöka antar jag...
Någon som har jobbat på bensinmack förresten och kan berätta lite om hur det är? Verkar klockrent tycker jag. :)


Ja det är ju fan inte det lättaste att få ett schysst jobb när man är udner 18. Jag letar för fullt också. Men mycket kräver körkort "/
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det är faktisk lite synd om kidsen idag. Finns sjukt många sjuka regler som gör att arbetsgivarna inte vill bemöda sig att erbjuda ungdomar jobb.
Jag har just nu en prao hos mig och tyckte att en perfekt uppgift var att stå ute i vårsolen o tvätta maskiner...
Men icke,,får inte använda högtryckstvätt !!! (Arbetsmiljöverket).
Och det är på tok för dyrt att chansa OM nu nåt skulle hända.
 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Haha, det där med högtrycken var ju galet.
Har nog det vanliga extrajobbet på gång till sommaren också. :) Kontorsjobb, så inte jättekul att sitta inne och göra, men helt klart bättre än inget!
 

Rosenberg

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TZR 125 -89 (till salu), Letar efter något tyngre.
Det är faktisk lite synd om kidsen idag. Finns sjukt många sjuka regler som gör att arbetsgivarna inte vill bemöda sig att erbjuda ungdomar jobb.
Jag har just nu en prao hos mig och tyckte att en perfekt uppgift var att stå ute i vårsolen o tvätta maskiner...
Men icke,,får inte använda högtryckstvätt !!! (Arbetsmiljöverket).
Och det är på tok för dyrt att chansa OM nu nåt skulle hända.

Ja, det är inte lätt. De allra flesta jobb behöver man vara 18 år fyllda för att få söka..
Som 16åring gäller det typ att ha kontakter eller en jäkla massa tur "/
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag måste säga att ni är sent ute om ni börjar söka NU.

Jag nekade dom första ansökningarna redan innan jul.

Den senaste jag nekade kom in pårökt och stenad som fan?
Hur tänkte han?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Jag måste säga att ni är sent ute om ni börjar söka NU.

Jag nekade dom första ansökningarna redan innan jul.

Den senaste jag nekade kom in pårökt och stenad som fan?
Hur tänkte han?



den sista idioten är inte född än....


ang försäkringar och grejer som varit tal om tidigare... har det ändrats dom senaste åren?

jag praoade på en mekanisk verkstad när jag va 15, då fick jag inte göra ett skit förutom att bära grejer iprincip... men när jag sedan fick sommarjobb och hade fyllt 16 fick jag göra nästan allt som inte krävde speciell utbildning.

har för mig det var typ kassapersonal och liknande som var tvungna att vara 18. sen har jag för mig det var andra regler för obekväm arbetstid?







en sak jag lärt mig är att var på hugget. ta dig i kragen om du är nervös och låt självsäker. självklart skall du inte säga att du kan saker du inte kan men DET du kan skall du trycka på. Har du privata erfarenheter som inte finns på papper i form av referenser eller utbildning så sälj dig själv. sälj dig en vecka utan betalt för att visa vad du kan om det är ett jobb du verkligen vill ha.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag måste verkligen skaffa sommarjobb detta året. Hoj är ju inte gratis :(

Inom vilken branch rekommenderar ni att man söker?

Jag älskar att meka och sånt. Tror ni att det går att hitta något i någon verkstad? Kan inte svetsa så bra (har bara testat några gånger) men jag svetsar mycket gärna. Finns det kanske saker som inte behöver bli noggrannt svetsade? Man lär ju sig rätt så fort.

Sen måste det ju finnas mer grejer att göra än att svetsa.
 

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000rr
Jag måste verkligen skaffa sommarjobb detta året. Hoj är ju inte gratis :(

Inom vilken branch rekommenderar ni att man söker?

Jag älskar att meka och sånt. Tror ni att det går att hitta något i någon verkstad? Kan inte svetsa så bra (har bara testat några gånger) men jag svetsar mycket gärna. Finns det kanske saker som inte behöver bli noggrannt svetsade? Man lär ju sig rätt så fort.

Sen måste det ju finnas mer grejer att göra än att svetsa.
'


Om du lyckas få något, sa ta det :tummenupp
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag fick en vecka hos kommunen ifrån skolan då. De är kanske inte tvugna att ge en vecka men de ger en vecka ifall eleverna vill (de som gått ut 9:an) känade 1 800:- på en vecka :tuttar. Dock ville ha mera men det gick ej. Hade frågat en polare som bor på en gård om jag fick hjälpa till (jobba) och där fick jag köra lite traktor :tummenupp och sen tömma kärror på hö.
Fick ihop 800:- där :fyllisar
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
de ska du vara nöjd med, jag fick lasta, köra och lasta ur i 2 dagar, och fick inte en krona. för det ska jag vara glad att jag får bo kvar hemma :brinnerup

Man får inte "styrkan" att jobba när man inte får betalt. Man tröttnar väldigt fort också.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kan erbjuda ett litet festivaljobb i Skellefteå 22/7-24/7. Arbetstiderna är mellan ca 12:00 och 02:00. Inga raster och totalt kanske 30h arbete.
Finns plats för övernattning i tält för den som inte är inföding men äger en sovsäck.

Skicka PM vid intresse
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Kan erbjuda ett litet festivaljobb i Skellefteå 22/7-24/7. Arbetstiderna är mellan ca 12:00 och 02:00. Inga raster och totalt kanske 30h arbete.
Finns plats för övernattning i tält för den som inte är inföding men äger en sovsäck.

Skicka PM vid intresse

hade de inte vart så satans långt bort hade jag nog inte tvekat en sekund på det. :tummenupp
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top