Som man bäddar får man ligga...

inte för att jag varken håller med Runar eller muslimer (vad gäller tro) men jag kan förstå om dom vill ha honom död när han kallar det heligaste dom har(?) för en förvirrad pedofil
är själv inte troende på nåt sätt, men kan helt klart tänka mig hur mycket jag skulle lacka om nån kallade nåt (så extremt) värdefullt för mig för nåt så lågt som hans uttalande.

Är ni ironiska allihop?

Man kan ju tycka vad man vill om Runar, men det här är väl ändå snäppet för allvarligt att skämta om?

Muslimerna har väl visat förut att de har tendens att genomföra sina hot.

Gustav1 skrev:
Nja, ska han verkligen förtjäna att dö för sin åsikt?
Ja, det ska han. Åsikts- och yttrandefrihet är mycket överskattade. :mad:

Och vi ska inte ens försöka skilja på Islam, genomsnittsmuslimen och de snuskiga fundamentalisterna.

Ok jag erkänner, jag var iaf ironisk...

Men alltså, byggde han sina anklagelser på luft? Eller hade han styrkt sina påståenden?? För i såna fall borde väl han motargumenterats och tystats så var saken ur världen. :tummenupp

Gustav1 skrev:
Är ni ironiska allihop?
Bara delvis. Du får själv gissa vilken del som var ironisk och vilken som var allvarligt menad :arsele

Werzion skrev:
inte för att jag varken håller med Runar eller muslimer (vad gäller tro) men jag kan förstå om dom vill ha honom död när han kallar det heligaste dom har(?) för en förvirrad pedofil
är själv inte troende på nåt sätt, men kan helt klart tänka mig hur mycket jag skulle lacka om nån kallade nåt (så extremt) värdefullt för mig för nåt så lågt som hans uttalande.

Innan du blev förargad kanske du skulle fundera på om din heliga gubbe penetrerade 13 åringar eller inte. I Sverige gäller (än så länge) Svensk lagstiftning, inte Sharia.

McB skrev:
What goes around, comes around.

Att det skulle ta hus i helvete var väl ganska väntat men ingen ska riskera livet för att de yttrar sig...

Tycker följande debattartikel var tänkvärd:
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,634705,00.html

....avslutningsorden var minst sagt vettiga:

"Vad Sveriges muslimer – och många med dem – helt enkelt måste fatta är att i Sverige tillåter vi bara ETT sätt att motarbeta påståenden som kan reta gallfeber även på religionskritiker som jag. Med ord och motargument."

korvgubbe skrev:
Att det skulle ta hus i helvete var väl ganska väntat men ingen ska riskera livet för att de yttrar sig...

Tycker följande debattartikel var tänkvärd:
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,634705,00.html

....avslutningsorden var minst sagt vettiga:

"Vad Sveriges muslimer – och många med dem – helt enkelt måste fatta är att i Sverige tillåter vi bara ETT sätt att motarbeta påståenden som kan reta gallfeber även på religionskritiker som jag. Med ord och motargument."

Så jävla politiskt korrekt att jag spyr. De hyr in någon sydamerikan för att skriva det vem som helst på AB kunde skrivit. Undrar hur det lät på redaktionen:

"Men den här killen är inte ens från mellanöstern"
"-Blatte som blatte, bara vi inte kan bli beskyllda för främlingsfientlighet"
"Det är sant, en sådan beskyllning vill ingen ha på sig"
"-Åk ner till connex och hämta honom nu, ge honom en 500:ing"
"Okej, sedan sätter vi Oisin Cantwell på att skriva om nästa hedersmord"
"-Vi är genialiska!"
"Inte bara vi, Expressen gör samma sak. Häromdagen rapporterade de om 'invandrargäng' som attackerade ungdomer vid Husbybadet, de använde sin inkvoterade stackare till det"
"-Är det du eller jag som är chef här?
"....du....så klart.chefen!"
"-Bra. åk ner till connex nu och sluta svamla om Expressen"

Vad är dom arga för? han för ju ingen osanning iallafall. Sen att det var helt normalt på den tiden är ju en annan sak.

honkiie skrev:
Vad är dom arga för? han för ju ingen osanning iallafall. Sen att det var helt normalt på den tiden är ju en annan sak.

Vanlig rasism, har pågått i alla tider. Vi får inte ens prata om deras religon, då ska vi dö. Rasismen från dessa grupper har ju haft fritt spelrum i tiotals år nu så det är inte konstigt att de börjar bli sturska.

Markus skrev:
"Men den här killen är inte ens från mellanöstern"
"-Blatte som blatte, bara vi inte kan bli beskyllda för främlingsfientlighet"
"Det är sant, en sådan beskyllning vill ingen ha på sig"
"-Åk ner till connex och hämta honom nu, ge honom en 500:ing"
"Okej, sedan sätter vi Oisin Cantwell på att skriva om nästa hedersmord"
"-Vi är genialiska!"
"Inte bara vi, Expressen gör samma sak. Häromdagen rapporterade de om 'invandrargäng' som attackerade ungdomer vid Husbybadet, de använde sin inkvoterade stackare till det"
"-Är det du eller jag som är chef här?
"....du....så klart.chefen!"
"-Bra. åk ner till connex nu och sluta svamla om Expressen"

Och veckans novellpris går till.......

...tada...

Markus!

Du skulle ju satsa på en författarkarrär.. på allvar... :pannkyss

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...