SpaceMoose
lyckligast!
Socialdemokraterna anser alltså, att redan beskattade vinstmedel i mitt aktiebolag är en "gemesam resurs" och ingenting som jag själv (har inga anställda) skall ha del av. Man fullständigt baxnar över denna totala brist på respekt för andras egendom.![]()
Urk! Det stycket hade jag missat.
Får intrycket att de här syftar på de privata "välfärdsbolag" som poppat upp den senaste tiden i tex vårdsektorn och skolan. De vill alltså inte att dessa typer av bolag ska gå med vinst vilket i sig en en mycket märklig ståndpunkt. Är man duktig entreprenör och satsar allt vad det innebär på ett nytt företag så ska man också kunna få utdelning för tagna risker. Allt annat känns bara mossigt och Sovjet..Skrämmande, och typiskt socialdemokratiskt. Hela stycket är dock lögnaktigt i sin helhet då vare sig LO, SAP eller Alliansen för den delen hoppas på full sysselsättning och hyperinflation.
Varför ljuger alltid politiker och i synnerhet sossarna?Folk går ju på det där och röstar i sina mjukisbyxor och kamphundar eller vilka som nu röstar på SAP.
Full sysselsättning är precis som du säger inte en praktisk möjlighet. I alla fall inte om man ska ha en dynamik på arbetsmarknaden och kunna hålla rimliga inflationsmål. Även sossarna känner till detta, så självklart ljuger dom.
Läs mer om NAIRU (Non-Accelerating Inflation Rate-of-Unemployment) på http://sv.wikipedia.org/wiki/NAIRU
Last edited:

En stor komiker.