Sofia Arkelsten - bra eller anus?

Sofia Arkelsten är...

• Antal röstningar
    0
Varför skulle tennisen vara mer accepterad än att låna en miljöbil över några dagar? Pengarna blir ungefär lika... förutom att Tennisen är en ren nöjesgrej och miljöbilstestet hade ett syfte med lite mer värde.
Bara för att jämföra lite.

Det är ju just syftet som gör skillnaden. Tennisen kommer inte påverka någon politisk situation.
Det är ju därför det anses okej med den typen av grejer.

Så underbart... fast jag tror hon missade att Stockholm Open numera heter IF Stockholm Open.

Och om en riksdagspolitiker jobbar med miljöfrågor ligger det då inte lika mycket i dennes intresse att testa och utvärdera möjliga alternativa miljöbilar?

Nej just det, Sahlin vet bäst och det hon gör är rätt men alla andra gör fel. :död

Det är ju just syftet som gör skillnaden. Tennisen kommer inte påverka någon politisk situation.
Det är ju därför det anses okej med den typen av grejer.

Tennisen är bekostad av företag, tennisen hon varit och tittat på heter ju för fasiken IF Stockholm Open, de omsätter åtskilliga miljoner på de där 5 dagarna, de betalar stora summor för att få dit de stora stjärnorna och då är det viktigt att ha kända personer i publiken då det hjälper att sälja fler biljetter till resten som då känner att de får "mingla" med dessa kända personer.
Den som tror att det är utan påverkan skulle jag kalla naiv.

Last edited:
En rad politiker och högdjur inom näringslivet låter nog sig bjudas på den här typen av arrangemang hela tiden. Inget de reflektera över troligtvis. När ni ser bilder i media när de är på olika typer av premiärer har de troligtvis inte betalt en spänn för att delta.

Vad näringslivet låter sig bjudas på eller inte är väl en helt annan sak? :va
Eller på SH-svenska:
Det har fan ingen annan med att göra. :4skrika

Hur tänker du nu? Jag tycker nog aktieägarna kan ha en hel del att tycka om ledningen i deras bolag blir bjudna på nåt som kan klassas som muta.

Det klassas nog snarare som bestickning. Mutbrottet uppstår när du emottar gåvan eller löftet.

Tror dock knappast att aktieägare överlag är nämnvärt intresserade av att ledningen går på gratistennis, om jag ska vara ärlig.

Vad näringslivet låter sig bjudas på eller inte är väl en helt annan sak? :va
Eller på SH-svenska:
Det har fan ingen annan med att göra. :4skrika

Lade inga värderingar i att näringslivet låter sig bjudas. Ofta har de egna regler i bolagen som reglerar vad de accepterar förutom skattelagstiftningen begränsningar.

Lena Mellin är lite inne på samma sak som jag var - de reflekterar inte längre över de gåvor de översköljs med. Det tillhör nog deras vardag att få den här typen av biljetter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8059598.ab

Tänk OM....Aftonbladet och Expressen skulle göra en TOTAL sammanställnng av alla sk. TVIVELAKTIGA händelser som riksdagens ledamöter gjort sig skyldig till på det senaste året, herrejösses vilken bok det skulle bli!

MEN skulle dom göra en TOTAL sammanställning over REGELVIDRIGA, OLAGLIGA, STRAFFBARA händelser så blir den inte ens 2-sidig.

Det är naturligtvis upp till var och en att DÖMA ANDRA utifrån sina egna värderingar, men det är fan i mig inte upp till nån självutnämnd sk. journalist att DÖMA andra utifrån "HYENORNAS LAGBOK" bara för att bli. sk. KÄNDISJOURNALIST, NYHETSANKARE eller nån annan egenuppfunnen titel.

JAG tror att såna här "icke händelser" snarare leder till att det flesta människor tar sig för pannan och skiter i att köpa dessa fd. NYHETSTIDNINGAR som numera skriver lika mycket skit som Se och Hör mfl.

Tacka vet jag "UPPDRAG GRANSKNING" som med gammal hederlig journalistik gräver fram RIKTIGA HÄNDELSER och FAKTA och ställer korrupta politiker till svars, tex. Göteborgshärvan.

Det är såna journalister som verkligen gör rätt för lönen.

/KentW

Bra skrivet!!! Kan inte annat än att hålla med. :tummenupp

Last edited:
Hur tänker du nu? Jag tycker nog aktieägarna kan ha en hel del att tycka om ledningen i deras bolag blir bjudna på nåt som kan klassas som muta.

Absolut, och det antar jag att de tar upp på bolagsstämman då så att propagandamaskineriet i media kan fokusera på andra fördummande nyheter.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman