Tänk OM....Aftonbladet och Expressen skulle göra en TOTAL sammanställnng av alla sk. TVIVELAKTIGA händelser som riksdagens ledamöter gjort sig skyldig till på det senaste året, herrejösses vilken bok det skulle bli!
MEN skulle dom göra en TOTAL sammanställning over REGELVIDRIGA, OLAGLIGA, STRAFFBARA händelser så blir den inte ens 2-sidig.
Det är naturligtvis upp till var och en att DÖMA ANDRA utifrån sina egna värderingar, men det är fan i mig inte upp till nån självutnämnd sk. journalist att DÖMA andra utifrån "HYENORNAS LAGBOK" bara för att bli. sk. KÄNDISJOURNALIST, NYHETSANKARE eller nån annan egenuppfunnen titel.
JAG tror att såna här "icke händelser" snarare leder till att det flesta människor tar sig för pannan och skiter i att köpa dessa fd. NYHETSTIDNINGAR som numera skriver lika mycket skit som Se och Hör mfl.
Tacka vet jag "UPPDRAG GRANSKNING" som med gammal hederlig journalistik gräver fram RIKTIGA HÄNDELSER och FAKTA och ställer korrupta politiker till svars, tex. Göteborgshärvan.
Det är såna journalister som verkligen gör rätt för lönen.
/KentW