Sofia Arkelsten - bra eller anus?

Sofia Arkelsten är...

• Antal röstningar
    0
Jag tycker synd om politikerna. Finns det någon enda som inte har:

1. Snattat som liten
2. Druckit sig pack.
3. Privat cig eller annan drog.
4. Någon gång kört för fort
5. Åkt på p-böter
6. Gjort sig ett bostadsklipp (som vilken svensson som helst får göra)
7. Hånglat offentligt
8. Trängt sig i busskön

osv osv.

Självklart skall de föregå med gott exempel, men nån måtta på granskningarna får det fan vara.

Frågan vad man gjort som rikssdagsledamot i form av diverst tvivelaktiga aktiviteter kontra vad man snattade för godis som elvaåring tycker jag man skall hålla isär. Sitter man i Konungarikets högsta beslutande organ åker man inte bjud-bil över helgen och åker med på bjudresor till Frankrike av alla ställen med oljebolag. Och om man gör det så skall antingen Riksdagen betala eller en själv.

Om ett gäng tokmyglare kan styra det föredetta största partiet kan väl en småmyglare vara partisekreterare i det största partiet :D

Dessutom har hon väl inte försnillat skattepengar utan låtit näringslivet betala

Tänk OM....Aftonbladet och Expressen skulle göra en TOTAL sammanställnng av alla sk. TVIVELAKTIGA händelser som riksdagens ledamöter gjort sig skyldig till på det senaste året, herrejösses vilken bok det skulle bli!

MEN skulle dom göra en TOTAL sammanställning over REGELVIDRIGA, OLAGLIGA, STRAFFBARA händelser så blir den inte ens 2-sidig.

Det är naturligtvis upp till var och en att DÖMA ANDRA utifrån sina egna värderingar, men det är fan i mig inte upp till nån självutnämnd sk. journalist att DÖMA andra utifrån "HYENORNAS LAGBOK" bara för att bli. sk. KÄNDISJOURNALIST, NYHETSANKARE eller nån annan egenuppfunnen titel.

JAG tror att såna här "icke händelser" snarare leder till att det flesta människor tar sig för pannan och skiter i att köpa dessa fd. NYHETSTIDNINGAR som numera skriver lika mycket skit som Se och Hör mfl.

Tacka vet jag "UPPDRAG GRANSKNING" som med gammal hederlig journalistik gräver fram RIKTIGA HÄNDELSER och FAKTA och ställer korrupta politiker till svars, tex. Göteborgshärvan.

Det är såna journalister som verkligen gör rätt för lönen.

/KentW

Tänk OM....Aftonbladet och Expressen skulle göra en TOTAL sammanställnng av alla sk. TVIVELAKTIGA händelser som riksdagens ledamöter gjort sig skyldig till på det senaste året, herrejösses vilken bok det skulle bli!

MEN skulle dom göra en TOTAL sammanställning over REGELVIDRIGA, OLAGLIGA, STRAFFBARA händelser så blir den inte ens 2-sidig.

Det är naturligtvis upp till var och en att DÖMA ANDRA utifrån sina egna värderingar, men det är fan i mig inte upp till nån självutnämnd sk. journalist att DÖMA andra utifrån "HYENORNAS LAGBOK" bara för att bli. sk. KÄNDISJOURNALIST, NYHETSANKARE eller nån annan egenuppfunnen titel.

JAG tror att såna här "icke händelser" snarare leder till att det flesta människor tar sig för pannan och skiter i att köpa dessa fd. NYHETSTIDNINGAR som numera skriver lika mycket skit som Se och Hör mfl.

Tacka vet jag "UPPDRAG GRANSKNING" som med gammal hederlig journalistik gräver fram RIKTIGA HÄNDELSER och FAKTA och ställer korrupta politiker till svars, tex. Göteborgshärvan.

Det är såna journalister som verkligen gör rätt för lönen.

/KentW

Varför skriver DU exakt som han vars namn vi INTE nämner???
Skapa INTE problem som INTE finns!!!

:fakta

Frågan vad man gjort som rikssdagsledamot i form av diverst tvivelaktiga aktiviteter kontra vad man snattade för godis som elvaåring tycker jag man skall hålla isär. Sitter man i Konungarikets högsta beslutande organ åker man inte bjud-bil över helgen och åker med på bjudresor till Frankrike av alla ställen med oljebolag. Och om man gör det så skall antingen Riksdagen betala eller en själv.

Denna s.k. "bjudbil" var ju inte att BMW lånade ut en godtycklig bil till individer i direkt eller indirekt beslutande organ utan denna bil var deras vätgasbil för att uppmärksamma att det faktiskt finns vettiga miljöbilar och inte dessa totalt kassa etanolbilarna för att kanske ändra synen på vad som är miljövänligt och inte.

Samma med "bjudresan" till Frankrike av oljebolag, någon som har insyn eller fått veta vad den resan gått ut på? Förmodligen inte en ren spa-resa utan även det med fokus på något kärnämne...

Av det som kommer fram mer o mer nu faktiskt talar för Arkelsten snarare än emot henne.

reinfeldt har återigen bevisat att han är den grymmaste nekromantikern i riket - yo that's why he's da prez!
Syftar du på medarbetarnas utseende så är det väl bra att detta inte är ett urvalskriterium. Men du kanske tänkte på hjärnfunktion?

Själv verkar Fredrik vara ett ryggradslöst blötdjur, tar aldrig ställning eller uttrycker åsikter om något som kan bli kontroversiellt utan puttar fram underhuggare som också får ta smällarna om det skiter sig.

Tror Fredde bara är en välpolerad marionett med ansikts- och namnlöst folk bakom i kulisserna som drar i trådarna.

Allt det där tror jag är en medveten och väl uttänkt strategi från Nya Moderaternas sida. Ingen har väl undgått att de flesta motgångar bara rinner av honom och att medarbetarna får ta smällen gång på gång. Han får passa sig så att folk inte ser igenom masken. Då får Moderaterna se sig om efter en ny partiledare.

Själv verkar Fredrik vara ett ryggradslöst blötdjur, tar aldrig ställning eller uttrycker åsikter om något som kan bli kontroversiellt utan puttar fram underhuggare som också får ta smällarna om det skiter sig.

Tror Fredde bara är en välpolerad marionett med ansikts- och namnlöst folk bakom i kulisserna som drar i trådarna.

Last edited:
Måste bara säga att jag verkligen "älskar" Mona Sahlin... fy fan vad mycket goda skratt hon bjuder på.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/socialdemokraterna/article8059360.ab

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sahlin-lat-sig-bjudas-pa-tennis_5609205.svd

För er som inte orkar räkna så är det alltså tennisbiljetter för 7500:- som hon med nöje tagit emot trots att hon _aldrig_ tar emot sådant utan avböjer eller betalar själv. :död

Det är ju en rätt stor skillnad; och det står ju även i artikeln:

"Ordförande i Institutet mot mutor, professor Claes Sandgren, efterlyser riktlinjer för vilken typ av gratisevenemang partiledare och andra ledande politiker bör delta i.

- Den här förmånen framstår ju som relativt oförarglig, eftersom det inte förekommit någon påverkanssituation. I fallet med Sofia Arkelsten så handlade det om företag inom hennes ansvarsområde, som hon med beslut kunde påverka, säger han till TT."

"Ordförande i Institutet mot mutor, professor Claes Sandgren, efterlyser riktlinjer för vilken typ av gratisevenemang partiledare och andra ledande politiker bör delta i.

- Den här förmånen framstår ju som relativt oförarglig, eftersom det inte förekommit någon påverkanssituation. I fallet med Sofia Arkelsten så handlade det om företag inom hennes ansvarsområde, som hon med beslut kunde påverka, säger han till TT."

Om man nu är partiledare och tjänar 140 000:-/mån borde det kännas rätt onödigt att utsätta sig för en eventuell granskning av ovan slag med tanke på att det är småpengar för henne. Fast å andra sidan är hon inte direkt känd för att använda de grå på rätt sätt. Någonsin.

Säger inte att det är i paritet samma sak... men är det inte lite korkat att gå och se tennis på bjudbiljetter för att bara några dagar senare uttala sig i media om hur man aldrig gör något sådant utan att man då avböjer eller betalar själv?

För även om 7500:- inte är jättepengar är det klart över vad som betraktas som godtagbart som gåva (typ 400:-) och därmed per definition lika mycket muta det.
Och skall man verkligen dra det långt så kan detta göra att Sahlin talar varmare för föreningslivet och idrottens vara eller icke vara i Sverige. (inte för att jag skulle ha något emot just det, men det är fortfarande en sorts lobbyism)

En rad politiker och högdjur inom näringslivet låter nog sig bjudas på den här typen av arrangemang hela tiden. Inget de reflektera över troligtvis. När ni ser bilder i media när de är på olika typer av premiärer har de troligtvis inte betalt en spänn för att delta.

En rad politiker och högdjur inom näringslivet låter nog sig bjudas på den här typen av arrangemang hela tiden. Inget de reflektera över troligtvis. När ni ser bilder i media när de är på olika typer av premiärer har de troligtvis inte betalt en spänn för att delta.

Absolut, men det är sällan de står några dagar efter och säger att de aldrig utnyttjar dessa erbjudanden som de får hela tiden...

Säger inte att det är i paritet samma sak... men är det inte lite korkat att gå och se tennis på bjudbiljetter för att bara några dagar senare uttala sig i media om hur man aldrig gör något sådant utan att man då avböjer eller betalar själv?

Jag håller med om att man sänder ut lite dubbla budskap. Men när man "läser det finstilta" tycker jag ändå det är rätt okej. Jag tror aldrig Mona kommer hamna i en jävsituation på grund av tennisen. Men att samtidigt säga "aldrig" är ju inte speciellt snyggt, även om kanske tennisen är en i sammanhanget allmänt accepterad "gåva".

Jag håller med om att man sänder ut lite dubbla budskap. Men när man "läser det finstilta" tycker jag ändå det är rätt okej. Jag tror aldrig Mona kommer hamna i en jävsituation på grund av tennisen. Men att samtidigt säga "aldrig" är ju inte speciellt snyggt, även om kanske tennisen är en i sammanhanget allmänt accepterad "gåva".

Varför skulle tennisen vara mer accepterad än att låna en miljöbil över några dagar? Pengarna blir ungefär lika... förutom att Tennisen är en ren nöjesgrej och miljöbilstestet hade ett syfte med lite mer värde.
Bara för att jämföra lite.

Mona Mona Mona, jag njuter av hennes offentliga självmord.....

Håller med till 100% :tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma