Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Sahlins skriftliga kommentarer i ärendet
http://www.expressen.se/nyheter/1.2198437/sahlin-viktigt-att-stodja-svensk-idrott
http://www.expressen.se/nyheter/1.2198437/sahlin-viktigt-att-stodja-svensk-idrott
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle tennisen vara mer accepterad än att låna en miljöbil över några dagar? Pengarna blir ungefär lika... förutom att Tennisen är en ren nöjesgrej och miljöbilstestet hade ett syfte med lite mer värde.
Bara för att jämföra lite.

Det är ju just syftet som gör skillnaden. Tennisen kommer inte påverka någon politisk situation.
Det är ju därför det anses okej med den typen av grejer.
Blev bjuden men bad att få betala själv.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2198482/ob-gick-ocksa-pa-tennisen-men-betalade-sjalv
En rad politiker och högdjur inom näringslivet låter nog sig bjudas på den här typen av arrangemang hela tiden. Inget de reflektera över troligtvis. När ni ser bilder i media när de är på olika typer av premiärer har de troligtvis inte betalt en spänn för att delta.

Vad näringslivet låter sig bjudas på eller inte är väl en helt annan sak?![]()
Eller på SH-svenska:
Det har fan ingen annan med att göra.![]()
Hur tänker du nu? Jag tycker nog aktieägarna kan ha en hel del att tycka om ledningen i deras bolag blir bjudna på nåt som kan klassas som muta.
Vad näringslivet låter sig bjudas på eller inte är väl en helt annan sak?![]()
Eller på SH-svenska:
Det har fan ingen annan med att göra.![]()
Tänk OM....Aftonbladet och Expressen skulle göra en TOTAL sammanställnng av alla sk. TVIVELAKTIGA händelser som riksdagens ledamöter gjort sig skyldig till på det senaste året, herrejösses vilken bok det skulle bli!
MEN skulle dom göra en TOTAL sammanställning over REGELVIDRIGA, OLAGLIGA, STRAFFBARA händelser så blir den inte ens 2-sidig.
Det är naturligtvis upp till var och en att DÖMA ANDRA utifrån sina egna värderingar, men det är fan i mig inte upp till nån självutnämnd sk. journalist att DÖMA andra utifrån "HYENORNAS LAGBOK" bara för att bli. sk. KÄNDISJOURNALIST, NYHETSANKARE eller nån annan egenuppfunnen titel.
JAG tror att såna här "icke händelser" snarare leder till att det flesta människor tar sig för pannan och skiter i att köpa dessa fd. NYHETSTIDNINGAR som numera skriver lika mycket skit som Se och Hör mfl.
Tacka vet jag "UPPDRAG GRANSKNING" som med gammal hederlig journalistik gräver fram RIKTIGA HÄNDELSER och FAKTA och ställer korrupta politiker till svars, tex. Göteborgshärvan.
Det är såna journalister som verkligen gör rätt för lönen.
/KentW
Det klassas nog snarare som bestickning. Mutbrottet uppstår när du emottar gåvan eller löftet.
Tror dock knappast att aktieägare överlag är nämnvärt intresserade av att ledningen går på gratistennis, om jag ska vara ärlig.
Hur tänker du nu? Jag tycker nog aktieägarna kan ha en hel del att tycka om ledningen i deras bolag blir bjudna på nåt som kan klassas som muta.
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |