Sofia Arkelsten - bra eller anus?

Sofia Arkelsten är...

• Antal röstningar
    0
Varför väljer de alltid de fulaste människorna till sina partisekreterare? Det funkar ju liksom inte.

Ja de borde ha någon gräns på fulhet i riksdagen. Skulle sålla bort många stolpskott (MONA)
mona-sahlin.jpg

Jag tycker också att det är bra med insyn och att säker och ting granskas och ifrågasätts - det kännetecknar en demokrati. Dock får man inte dra för stora växlar över det som står i pressen just nu.

Det här inlägget skrev jag igår där Arkelsten affären togs upp:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4979402&postcount=96

Anledningen att jag tog upp facket och socialdemokraterna var inte för att framställa Arkelsten i bättre väder. Skälet till att jag tog upp dem var att facket, socialdemokraterna och andra typer av verksamheter (t ex försäkringsbolaget Folksam) som härstammar från arbetarrörelsen och kooperativa rörelser äger och förvaltar en hel del fastigheter som deras högre uppsatta medlemmar och familjemedlemmar och vänner nyttjar. Inom allmännyttan har man säkerligen fått gå före i kön också. Inte nog med det - sedan har husen ombildats till bostadsrätter och sålts rätt omgående.

Många av topparna inom arbetarrörelsen och kooperativa bolag slipper således som de flesta andra i en desperat situation väja mellan pest eller kolera. Vem vill betala flera hundra tusen upp till en miljon för en hyresrätt som det kostade i början på 2000 talet i Stockholm på svarta marknaden? Det mest omoraliska i den här situationen var att man möjligtvis förhandlade ner priset på bostadsrätten när man bytte sin hyresrätt. Något jag tror många andra i samma situation hade försökt sig på.

Bara för att politiken slått snett kan man som politiker inte spela med i spelet, man får ändra politiken istället om man anser att det är fel.

Sen tycker jag inte att den enes felsteg blir mycket bättre för att den andres är värre. I en sån jämförelse kan ju jag säga till polisen när jag kört för fort att "kungen körde ju ännu snabbare i somras, jag borde gå fri"...

Bra att det rannsakas, det kommer säkert något positivt ur det och vi är ju faktiskt en demokrati med bra insyn, till skillnad från många andra länder.

Då tror jag stuff rekommenderar dig att utnyttja dom innan du ämnar att lägga inlägg i en nyhetsrelaterad tråd.

Men vad vet jag...:)
Ignorance is bliss :rolleyes: :brinnerup
Kanske man kan tycka, har inte hört namnet innan och är inte speciellt intresserad av henne heller. Verkar mest bara handla om skvaller ändå och Aftonbladet samt Expressen undviker jag så gott det går.

...skillnaden är dock att nyheterna når er ca. 6mån senare än stockholm...
Du har fel.

Last edited:
Kanske man kan tycka, har inte hört namnet innan och är inte speciellt intresserad av henne heller. Verkar mest bara handla om skvaller ändå och Aftonbladet samt Expressen undviker jag så gott det går.

Pröva en av de största inrikesnyheterna i förrgår och igår... i alla större medier.

Pröva en av de största inrikesnyheterna i förrgår och igår... i alla större medier.
Ok, trevligt för henne. Har inte riktigt tagit mig tid för nyheter de senaste dagarna och har inte sett hennes namn på nyhetsidor idag. Men vad diverse politiker har gjort på sin fritid eller liknande brukar och andra sidan ändå inte passera spamfiltret.
Då är det bäst att du själv åker upp och jämför om du inte tror på det.

nix.

i sann sh-anda, är du skyldig tills motsatsen är bevisad :rolleyes:
Men.. ok, för att underlätta för dig så får du en vägbeskrivning så resan inte tar för mycket av din värdefulla tid.

Kör norrut från Stockholm längs E4an.
Efter cirka 2 timmar kommer du till en stor sten vid fyra träd.
Då svänger du vänster.
Kör i 30 minuter tills du kommer till en glänta, där stannar du.
Välkommen till byagläntan.
Den stora flata stenen mot nordost är nyhetstenen.
Varje vecka karvar byäldsten nyheterna som vår brevkråka flyger in med.
Om du gör ett besök kring midsommar nästa år så kommer du lagom till aprilskämten.
6 månader, pffft!

Ser inget konstigt i det hon gjort, hon är för fan partisekreterare inte någon höjdare. Allt är nyhetstorka. Aftonhoran och Sexpressen är så jävla duktiga att förstora upp skitsaker för alla WT människor som tror på allt dom två tidningarna skriver som det vore gud själv.

reinfeldt har återigen bevisat att han är den grymmaste nekromantikern i riket - yo that's why he's da prez!

Saknar ett alternativ i omröstningen:
"I'd hit it!"

Jag tycker synd om politikerna. Finns det någon enda som inte har:

1. Snattat som liten
2. Druckit sig pack.
3. Privat cig eller annan drog.
4. Någon gång kört för fort
5. Åkt på p-böter
6. Gjort sig ett bostadsklipp (som vilken svensson som helst får göra)
7. Hånglat offentligt
8. Trängt sig i busskön

osv osv.

Självklart skall de föregå med gott exempel, men nån måtta på granskningarna får det fan vara.

1. Snattat som liten
2. Druckit sig pack.
5. Åkt på p-böter
7. Hånglat offentligt
8. Trängt sig i busskön

osv osv.

Självklart skall de föregå med gott exempel, men nån måtta på granskningarna får det fan vara.

Jag fick 7 av 8. Vann jag nåt eller måste man ha alla rätt? :)

Håller med. Det hade sett nåt ut om alla politikerna var munkar och nunnor.

Somliga vet inte att det finns en värld utanf Stockholm.......
Eller som vi säger i Skåne,
Som om vi skulle bry oss om er:tummenupp

Jag fick 7 av 8. Vann jag nåt eller måste man ha alla rätt? :)

Håller med. Det hade sett nåt ut om alla politikerna var munkar och nunnor.
Ok,j är med.
Ni har ingen busskö i Perstorp:D
Men..... Hur fan gjorde du bostadsklipp i Perstorp???????:va

Last edited:

1. Snattat som liten
2. Druckit sig pack.
5. Åkt på p-böter
7. Hånglat offentligt
8. Trängt sig i busskön

osv osv.

jag tycker synd om människorna politikerna INTE tycker synd om;

vanliga arbetstagare, unga som gamla med psykiska problem, unga som vuxna som utsätts för mobbning, hbt-personer som inte har samma rättigheter som heterosexuella, kvinnor som har lägre lön än män med samma yrke, hemlösa som inte får bostad i sverige 2010, offren till polisbrutalitet där polisen frias, människor som utsätts för rasism, de som inte får den sjukvård de behöver och dig.

Somliga vet inte att det finns en värld utanf Stockholm.......
Eller som vi säger i Skåne,
Som om vi skulle bry oss om er:tummenupp

Ok,j är med.
Ni har ingen busskö i Perstorp:D
Men..... Hur fan gjorde du bostadsklipp i Perstorp???????:va

Jag har inte gjort något bostadsklipp, men jag trängde mig i busskön ibland när jag skulle hem från skolan i Klippan. :D

Du är ett politikerämne. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma