Sofia Arkelsten - bra eller anus?

Sofia Arkelsten är...

• Antal röstningar
    0
Jag är gammelmoderat och tycker att Gösta Bohman borde bli partiledare igen. På den tiden sköttes fifflet i alla fall lite snyggt.

Inget nytt dock. Filmen Myglaren (gjorde f ö det begreppet känt) kom 1966.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Myglaren

Last edited:
Anus tycker jag personligen.

Det kommer fram ganska mycket bara dom skrapar på ytan. Hon har helt enkelt inte riktigt levt som hon lär. Tror jag skall tilläggas.

Anus tycker jag personligen.

Det kommer fram ganska mycket bara dom skrapar på ytan. Hon har helt enkelt inte riktigt levt som hon lär. Tror jag skall tilläggas.
Finns det nån i dom där kretsarna, oavsett politisk hemvist, som gör det? Miljöpartisterna åker gammelbilar från 70-talet på polsk fuldiesel, sossarna skolkar och fixar skattelättnader för rika, helst med stora hus, moderaterna vänslas med näringslivet och det skulle inte förvåna mig om Alf Svensson har svurit nån gång!

Finns det nån i dom där kretsarna, oavsett politisk hemvist, som gör det? Miljöpartisterna åker gammelbilar från 70-talet på polsk fuldiesel, sossarna skolkar och fixar skattelättnader för rika, helst med stora hus, moderaterna vänslas med näringslivet och det skulle inte förvåna mig om Alf Svensson har svurit nån gång!

Det är skillnad på att svära lite och att fuska sig till mycket saker. Om det har börjat såhär kommer det bli värre :fakta

Det är många politiker som det inte kommit fram några skelett om.. Rajjnfällt har väl inte åkt dit på något direkt ex.

Det är skillnad på att svära lite och att fuska sig till mycket saker. Om det har börjat såhär kommer det bli värre :fakta

Det är många politiker som det inte kommit fram några skelett om.. Rajjnfällt har väl inte åkt dit på något direkt ex.
Jovisst, men samtidigt så verkar det mesta kunna rinna av dom där :va Som tex i Bordellhärvan som P3 Dokumentär gjorde ett program om också.

Nej, Reinfeldt hade väl varken p-böter på 80-talet eller skolkade nån timme i skolan? Tidningarna brukar ju vara bra på att gräva fram sånt i valtider.

Utan att vara mer insatt än de jag läst på Aftonhoran o Sexpressen
Så säger jag bra!
Varför ska man inte kunna få ha en högt uppsatt position i ett företag och vara politiker samtidigt. Det är bra att de som styr landet faktiskt är ute och ser hur de verkligen fungerar.
Och länken om lägenheten var ju egentligen löjlig fanns inget konkret i den mer en att hon hyr av en "svartmäklarkung" Så då har hon automatiskt betalat svart?!
Att hon slapp kön är väll inget att gnälla om de är ju så hyresmarknaden funkar har du kontakter och vänner/bekanta slipper du kön ! Så gör alla.

Att moderaterna vänslas med näringslivet ser jag som lika självklart som att sossarna vänslas med fackförbunden. Så det är inget negativt om du frågar mig.

Utan att vara mer insatt än de jag läst på Aftonhoran o Sexpressen
Så säger jag bra!
Varför ska man inte kunna få ha en högt uppsatt position i ett företag och vara politiker samtidigt. Det är bra att de som styr landet faktiskt är ute och ser hur de verkligen fungerar.
Och länken om lägenheten var ju egentligen löjlig fanns inget konkret i den mer en att hon hyr av en "svartmäklarkung" Så då har hon automatiskt betalat svart?!
Att hon slapp kön är väll inget att gnälla om de är ju så hyresmarknaden funkar har du kontakter och vänner/bekanta slipper du kön ! Så gör alla.

Problemet är att som aktiv politiker bör du inte vara inbladad i företagen då en jävsituation väldigt lätt kan uppkomma.

Sen är det skillnad på folk och folk faktiskt, om man har som ambition att göra politisk karriär så skall man inte fixa med bostäder i gråzonerna... bara i texten från Aftonbladet visar det sig att hon är en fixartrixare och visst, det är ju bra som person men inte som politiker.

Vi får nog se Reinfeldt kicka henne snart, eller? Det vore bra, hon är så ful så hon borde inte få synas utåt i ett parti som Moderaterna :mattias

Varför väljer de alltid de fulaste människorna till sina partisekreterare? Det funkar ju liksom inte.

Klumpigast tycker jag ändå var Sahlins uttalande om Arkelstens "klandervärda" beteende när hoj själv åkte på betald semester till Thailand.

Det jag funderade mest över i gårdagens inslag på TV4 om "ärendet" var när reportern skulle korka upp en vinare och börja flirta med hon...

Lägenhetsaffären bevisar egentligen bara hur snett bostadspolitiken fungerar i Stockholm - oavsett om hon betalat svart för kontraktet och/eller förandlat ner priser i samband med bytet. Få med insyn i Stockholms bostadsmarknad kan bli upprörd över denna "nyhet".

Då tycker jag att fackpamparnas och socialdemokraternas bostadsaffärer är betydligt smutsigare och mer omoraliska.

Givetvis är skriverierna inte bra för moderaterna.

Lägenhetsaffären bevisar egentligen bara hur snett bostadspolitiken fungerar i Stockholm - oavsett om hon betalat svart för kontraktet och/eller förandlat ner priser i samband med bytet. Få med insyn i Stockholms bostadsmarknad kan bli upprörd över denna "nyhet".

Då tycker jag att fackpamparnas och socialdemokraternas bostadsaffärer är betydligt smutsigare och mer omoraliska.

Givetvis är skriverierna inte bra för moderaterna.

Bara för att politiken slått snett kan man som politiker inte spela med i spelet, man får ändra politiken istället om man anser att det är fel.

Sen tycker jag inte att den enes felsteg blir mycket bättre för att den andres är värre. I en sån jämförelse kan ju jag säga till polisen när jag kört för fort att "kungen körde ju ännu snabbare i somras, jag borde gå fri"...

Bra att det rannsakas, det kommer säkert något positivt ur det och vi är ju faktiskt en demokrati med bra insyn, till skillnad från många andra länder.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman