SO/SM Gelleråsen 8-9/9

Någon som vet hur många som är anmälda och betalda till rocky 600?

Hade det inte varit enklare att skriva om det är tillåtet eller ej? Den enda modell som har såna trattar är väl R1 -07? Enklaste skrivningen hade varit att trattar ska vara som på homologiserad mc, inga undantag tillåtna.

Kan ngn hjälpa mig vart jag hittar reglementet ?

Trodde att reglementet 2006 tillät andra trattar än original (inte itnresserad om variabla nu, utan bara byta till andra trattar än original)

Har man ändrat reglementet 2007, eller körde flertalet förare med "ottilåtna" hojar 2006 ?
Jag vet att diskussionen varit uppe i Pro superbike, men de kör inte under exakt samma reglemente som Superbike Challenge ?

Senaste nytt från SMHI säger regn på söndag...kan man inte få ett break nån gång denna sommar!!!??? :mad: :huvet

Senaste nytt från SMHI säger regn på söndag...kan man inte få ett break nån gång denna sommar!!!??? :mad: :huvet

jopp såg det 9 grader regn i 24 timmar:huvet

tog fram paraplyet nu...

skit insåg just nu att jag INTE äger några stövlar..:huvet

tar med två par jummpadojjor ist

Last edited:
Break?

Jag har använt regndäck 1 gång i år... :va

Träningen i Alastaro...

Hela sommaren har ju varit instabil vädermässigt. Även om det varit i huvudsak uppehåll de flesta gånger jag kört. Men B-racet på Sviesta var ett enda stort däckslotto - regndäck på eller inte, fram och tillbaks, av och på och sedan körde hälften regndäck och hälften slicks när det väl var dags. Jag såg fram emot en trygg och torr helg på Gelleråsen :)

Vart får man göra provstarterna?

"15 Test starts are only allowed after finishing the practice session (on the cool down lap, after rider has got the
chequered flag) and at the far side of the track and not in the raceline. Every rider must ensure he does the test start
safely for himself and the other riders. It is not allowed to do test starts from the pit entry.
"

Alltså "at the far side of the track". Vad innebär det exakt?

Finns det någon livetime att följa/se från dagens träningar???
Är hemskt nyfiken att se hur fort grabbarna kör när jag själv sitter på jobbet och inväntar att klocka ska bli hemdags... Åker senare i kväll till åsen för att delta i tävlingen under helgen!

Haaland kör ju rätt långsamt... :rolleyes:

Verkar som fler har fått på transpondern till 2:a träningen :)

Kul att det går bra för "svensken" i superbike! Grymt kört i 2a kvalet!!! Haft licens ca 2 mån och :yoparty bland dom stora grabbarna!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman