SO/SM Gelleråsen 8-9/9

Du ser till att dyka upp!Jag binder fast dig på hojen å skickar ut dig på banan. Du vet din uppgift till helgen:7peta

Dycker upp gör jag definitivt... japp uppgiften e solklar :tuttar :tuttar haha
Va fan du får ju fixca lite. Harju hela kawa bussen ju :D

sunkan! fixa det där nu! bara o wunka nå frönetiskt ... så återfår du god styrka i rätt gasmuskler. seså. get to work :tummenupp

yes master... haha

Last edited:
Klart du ska köra Sunkan. Vi är många som har slängt oss i samma grushög som du på Åsen men inte fan gnäller vi! :hihi

Jag ska köra men dom stora grabbarna i superbikechallange istället för R1000, det tycker jag är coolt:D :yoparty :D

/ Svensken

Jag borde säga lycka till till min man och han som troligen ska hyra min mc. Men du får första lycka till och det är så coolt att du "skyndar långsamt" upp i klasserna. Go for it :tummenupp

Last edited:
vem är speaker på den här tävlingen??
nr 18 och skalman borde väll vara på erf????

Jag är på ERF och Skalman jobbar. Dessutom tycker inte Mike att vi är bra nog.:död

satt och lysnade en hel dag från datorn på er (web radio)
ni var KUNGAR.....(dock fick jag höra gessle för många ggr den dan:D )

För er som inte fick emailet från Tony på SO:

Gruppmail till Nordic SB förare:

Till samtliga anmälda i Nordic Superbike, Karlskoga och/eller Falkenberg

För att ta bort all tvivel/tolkning av reglerna OAVSETT hur de har tolkats tidigare - så gäller det som är skrivit här nedan på de ovan nämnda tävlingarna

INGA FÖRÄNDRINGAR TILLÅTET

Regel 3.7.24 Insprutning:

Variabla insprutningstrattar som ändrar längd under drift får inte använda. På MC som är homologiserad med variabla trattar får dessa kopplas bort men ej demonteras

DET STÅR INTE att variabla insugningstrattor som inte ändrar längd under drift får användas

DET STÅR INTE HELLER att du får använda andra trattor än original

DÄREMOT STÅR DET I REGLERNA: "står det inte att det är tillåtet så är det INTE TILLÅTET"

Vi kommer att har särskild kontroll på detta - under lördag - Det är ert ansvar att MCn uppfyller reglementet och MC som inte gör det, kan strykas helt från listorna. Startavgifterna är då förbrukade!! Ärenden lämnas till Svemo för vidarebestraffning som kan resultera i avstängning.

Tävlingsledningen.

Scandinavian Open.

För er som inte fick emailet från Tony på SO:

Hade det inte varit enklare att skriva om det är tillåtet eller ej? Den enda modell som har såna trattar är väl R1 -07? Enklaste skrivningen hade varit att trattar ska vara som på homologiserad mc, inga undantag tillåtna.

Hade det inte varit enklare att skriva om det är tillåtet eller ej? Den enda modell som har såna trattar är väl R1 -07? Enklaste skrivningen hade varit att trattar ska vara som på homologiserad mc, inga undantag tillåtna.

Tur att man kör Rookie. Verkar krångligt att ha en sån däringa A-licens. Förstår faktiskt inte vad han menar. :confused:

Tur att man kör Rookie. Verkar krångligt att ha en sån däringa A-licens. Förstår faktiskt inte vad han menar. :confused:

Dom menar att man inte får modifiera insugstrattarna, men dom har lite svårt att uttrycka sej på begriplig svenska. Kolla in reglementet så ser du att det är analfabeter som skrivit stora delar av det.

Dom menar att man inte får modifiera insugstrattarna, men dom har lite svårt att uttrycka sej på begriplig svenska. Kolla in reglementet så ser du att det är analfabeter som skrivit stora delar av det.
Kan bara hålla med och när det dessutom kommer en rättelse/förklaring och inte ens den är förstålig undrar man om det inte är dags för Svemo att söka i de egna leden efter en jurist som kan skriva avtal eller hyra in en :näsblod

Kan bara hålla med och när det dessutom kommer en rättelse/förklaring och inte ens den är förstålig undrar man om det inte är dags för Svemo att söka i de egna leden efter en jurist som kan skriva avtal eller hyra in en :näsblod

En jurist! Är du galen? Begriplig svenska är inget som jurister är kända för. En svenskläraret is the shit. Nån som helst har lite tekniskt kunnande.

En jurist! Är du galen? Begriplig svenska är inget som jurister är kända för.
Sant, för det mesta :D
Men det finns nog en och annan jurist här på SH som både kan den tekniska jargongen och dessutom kan skriva så att man förstår.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman