Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det kommer proffesionella speakers, har jag hört.
Finns inget bättre än att starta morgonen på läktaren och se Superbike med en kaffe i handen![]()
Jo. En tvåtaktare som varmkör.![]()
Då är du ju garanterat vaken innan tvåtaktsreväljen.![]()
Tack och lov hörs de knappt genom väggarna på en vinterisolerad husbilJo. En tvåtaktare som varmkör.![]()
Finns inget bättre än att starta morgonen på läktaren och se Superbike med en kaffe i handen![]()
Du är för snabb. Håll dig till Superbike duSant jag ska klassa ner mig...
07:40 Den förinställda timer startar däckvärmarna.Har svårt att se det som något positivt!
0740 ut och på med däcksvärmarna
0745 in i vagen och sover till 0800 2 taktarna börjar
0820 frukost
0840 på med kallt skinnställ
0900 ut o köra på en fuktig bana...![]()
Nää men de e ju superkul!
07:40 Den förinställda timer startar däckvärmarna.
08:00 Tvåtaktarna väcker dig mjukt och stilla ur din törnrosasömn.
08:20 inmundigar en lätt med näringsrik frukost.
08:40 på med det ljumma skinnstället från din kupevärmaruppvärmda van
0900 ut och gasa satan i det vackra morgonljuset
Tycker det verkar jävligt soft! Det gäller att ha rätt brillor på sig.![]()
Sant jag ska klassa ner mig...
Då kör vi R1000 nästa år då?![]()
Men om vi ska vara lite mer seriösa. Varför lägger man den effektstarkaste och populärsate klassen först? Kallt och massor av hästkrafter är sällan bra för däcken. Vore det inte bättre att köra tex 125 GP och sen 250 GP, de mår väl dessutom bättre (mer effekt) när det är kallare?
Det hade väl varit konstigt om en huvudklass skulle läggas på sämsta tiden, kall bana passar ingen klass och huvudklasserna borde väl ha bäst förutsättningar. Alla kolvmotorer (2t eller 4t) får mer effekt om densiteten på luften är högre...
Dock tycker jag att juniorerna borde köra först eftersom de är en supportklass och har gatdäck som funkar mindre dåligt på kall asfalt men även för att de låter minst.
Ingen vill väl egentligen köra först på morgonen men förslaget om att junior kör först tycker jag låter vettigt. Följt av 125 och 250. Sen kan vi ha 4 st fyrtaktklasser på raken.Det hade väl varit konstigt om en huvudklass skulle läggas på sämsta tiden, kall bana passar ingen klass och huvudklasserna borde väl ha bäst förutsättningar. Alla kolvmotorer (2t eller 4t) får mer effekt om densiteten på luften är högre...
Dock tycker jag att juniorerna borde köra först eftersom de är en supportklass och har gatdäck som funkar mindre dåligt på kall asfalt men även för att de låter minst.
Stämmer bra!Inte för att vara sån, men Nordic Stuperstock/Nordic Superbike eller vafan klassen nu heter ÄR väl en huvudklass i SO?
Inte för att vara sån, men Nordic Stuperstock/Nordic Superbike eller vafan klassen nu heter ÄR väl en huvudklass i SO?
Inte alls så konstigt med tanke på att Pro Superbike har SM-statusen för Superbike-klasserna.Ja det kanske bara är i SM som den är supportklass, om så är fallet borde den ju inte ligga först. (sen är det ju naturligtvis konstigt att den är supportklass i SM men det är ju en diskussion i sig...)
Inte alls så konstigt med tanke på att Pro Superbike har SM-statusen för Superbike-klasserna.
Tycker nog att arrangörerna fjäskar rätt bra för Superbike. Trots att de är en supportklass var det aldrig tal om att lägga den före helgen på Anderstorp eller Knutstorp.(mest populär eller inte kan diskuteras, men populär är den) därav borde den ges lite mer "kred" och ses som en huvudklass på en SM-helg även om man inte kör om SM-poäng.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |