SO Åsen

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Resultaten finns nu på hemsidan.

Håkan Olsson 1.09!!!!! Hur skadat är inte det? Ullis 1.11 är också löjligt bra.....

jaaa... dessutom parkerar en del hojen rätt så snyggt!!

Det skiljer inte mkt mellan klasserna i topptiderna...

Bifogat

• trajja.jpg
    trajja.jpg
    137.8 KB · Visningar: 230
resultat på vilken hemsida?

O sen Jonas parkering av hojen på däcktraven är ju mäktig! :tummenupp

Stackars hojar...

Dom skrev 4-5 Augusti på sidan! Lite klurigt. nån får säga till...

Haha .. angående min målgång. Jag fick 11 poäng för min 5e plats.. Det var den enda målgången jag haft i hela SO serien och det gav mig en 20e plats totalt (passar ju mitt nr som är 20). Rätt gött. Innan helgen var jag inte ens med i listan... Nästa säsong så blire andra bullar!

håkan skrev:
jaaa... dessutom parkerar en del hojen rätt så snyggt!!

Det skiljer inte mkt mellan klasserna i topptiderna...
Fy satan vilken vurpa, hur gick det för Jonas :confused:

GSXR1100R skrev:
Fy satan vilken vurpa, hur gick det för Jonas :confused:

Han klarade sig fint, jag undrade vad fasen som hänt där när jag kom runt varvet efter, Enligt Jonas var förresten allt mitt fel.. :va :näsblod

/B

Bj.O.rn skrev:
Han klarade sig fint, jag undrade vad fasen som hänt där när jag kom runt varvet efter, Enligt Jonas var förresten allt mitt fel.. :va :näsblod

/B
Skönt att höra, som vanligt skyller Jonas på alla andra :D

vurpan i sig var inte märkvärdig, det var mest hojen som gjorde att det blev spektakulärt.

Hallgrens highsider var dock rätt spektakulär, den var grosses hög.
Jonas släpp kom ju lite senare, vilket skickade cykeln lite längre.
De som satt precis vid räcket fick nog byta blöjor..

Eva H på sprillan ny 250 och 1.10-tider... (1:10.637 för att var lite mer exakt).

Och då gick ändå hojen väldigt fett eftersom hon inte ville riskera att köra sönder den.

Bj.O.rn skrev:

/B

Bra Björn. Jonas var grunden till min träningsvurpa i somras! Då skulle jag försöka hänha på honom o klotade... Så för att rundgången skall bli total skall jag få dig i spenaten:-) :) :)

:kiss Jorpes

erik skrev:
vurpan i sig var inte märkvärdig, det var mest hojen som gjorde att det blev spektakulärt.

För oss som satt på parkettplats i sjukstugan såg det i alla fall ganska spektakulärt ut...

Fast det var ju inte så långt att gå in till skadebesiktningen förstås. :tummenupp

Chris Ash skrev:
Resultaten finns nu på hemsidan.

Håkan Olsson 1.09!!!!! Hur skadat är inte det? Ullis 1.11 är också löjligt bra.....

Jo, 1:09 med en 125 låter småsjukt.

Det blev ett litet fält i 250 och Sjöström skrällde rejält - hans första vinst? Både han och Cajback körde 1:08! Vurpade Goodstuff? Kul med nya förare 250: Groucho, Axxexs och Eva. Blir bara Eva ordinarie näsa år?

Edit: Är Miinins 1:07.388 nytt banrekord?

Last edited:
Ingen direkt skräll att Sjöström vann tycker jag.
Nordgren gjorde en kanonstart och ledde ganska ordentligt före Kihlander, Sjöström, Cajback och Groucho som hakade på dem tills han kraschade i hårnålen. När sedan Kihlander tappade på Sjöström och Cajback pga att vevaxel gick sönder, han hade vevlagerras på andra träningen på lördagen också, och Nordgren körde lite gruskörning så var det bara Sjöström och Cajback som hade chansen på segern.
Det var en grym fight mellan Cajback och Sjöström där Cajback var förbi innan Trösen på sista varvet men Erik gjorde en fantominbromsning och tog tillbaka.

Min ena förgasare bestämde sig för att flöda över på Warm-up varvet så det var bara att köra in i depån och titta på. Nya tag till nästa år och det här var en tävling jag skulle ha skitit i med facit i hand.

Folkesson har banrekordet på 1.06.853 som han satte på senaste Veidec racet där.

Goodstuff skrev:
Ingen direkt skräll att Sjöström vann tycker jag.
Nordgren gjorde en kanonstart och ledde ganska ordentligt före Kihlander, Sjöström, Cajback och Groucho som hakade på dem tills han kraschade i hårnålen. När sedan Kihlander tappade på Sjöström och Cajback pga att vevaxel gick sönder, han hade vevlagerras på andra träningen på lördagen också, och Nordgren körde lite gruskörning så var det bara Sjöström och Cajback som hade chansen på segern.
Det var en grym fight mellan Cajback och Sjöström där Cajback var förbi innan Trösen på sista varvet men Erik gjorde en fantominbromsning och tog tillbaka.
Kihlander och Nordgren borde ju ha varit favoriter om man ser till tidigare resultat. Vevlagerras låter inget vidare för Kihlander. Andra gången samma säsong!

Goodstuff skrev:
Min ena förgasare bestämde sig för att flöda över på Warm-up varvet så det var bara att köra in i depån och titta på. Nya tag till nästa år och det här var en tävling jag skulle ha skitit i med facit i hand.
Så grymt surt att få förgasarproblem ett par minuter före start! Vad var felet?

Goodstuff skrev:
Folkesson har banrekordet på 1.06.853 som han satte på senaste Veidec racet där.
1:06 är helt ok...

Detta må vara en idiotfråga, men hur stor roll spelar egentligen hojfabrikatet? Det var ju påtagligt många Suzukiförare på pallplats igår. Beror det på att Team Suzuki headhuntat dom snabbaste förarna, eller är helt enkelt deras hojar bättre? Alltså, skulle tex Christer Miinin göra samma (eller kanske bättre?)varvtider på en Kawa med motsvarande prestanda?

Fattar givetvis att enskilda modifieringar och inställningar av cyklarna också spelar roll, men i stort?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back