Snuthäng på E6

Niclasbovall

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
cbr 1000
Någon som vet hur det gick för killen som hade två bilar med blåljus bakom sig i morse?:mad: Idiotjakt av snuten oavsett vad killen gjort på 50 sträcka över spärrlinjer med möte.

Hade han bara stannat hade polisen inte gjort något som du upplevde farligt. Projicera din ilska på den oansvarige föraren av motorcykeln istället. :mattias

Hade han bara stannat hade polisen inte gjort något som du upplevde farligt. Projicera din ilska på den oansvarige föraren av motorcykeln istället. :mattias

Tycker inte någon av parterna förtjänar "ilskan" riktad mot sig ensam, båda har ansvar för det. Polisen SKA inte förfölja om det sätter allmänheten i fara. Hojföraren borde tagit sitt straff och stannat - smitningar ger oss dåligt ryckte.

Han hade säkert inte gjort nå fel,det var därför han påhäng av farbror blå...

Han hade förmodligen bara klämt en korv på statoil

Polisen SKA inte förfölja om det sätter allmänheten i fara. Hojföraren borde tagit sitt straff och stannat - smitningar ger oss dåligt ryckte.

Kul att du skriver att polisen SKA göra si men hojföraren borde göra så. ;)
Förresten tror jag det är polisne som bedömer när de sätter allmänheten i fara, jag litar på att de oftast gör rätt bedömning.

Förresten tror jag det är polisne som bedömer när de sätter allmänheten i fara, jag litar på att de oftast gör rätt bedömning.

ja dom e ju verkligen å lita på!! minns bara vilka svin dom va när man hade moped å inte kom ifrån dom...

litar inte på herr polis..

Ofta gör de rätt - ja.
Men inte alla gånger, det har de bevisat några gånger... ofta en bitter surgubbe som har ett allmänt hat mot motorcyklister som inte agerar efter lagboken utan efter sin egna påhittade lagbok.

ja dom e ju verkligen å lita på!! minns bara vilka svin dom va när man hade moped å inte kom ifrån dom...

litar inte på herr polis..

Nää...lite på polisen gör väl ingen som har nått att dölja.....eller?

Polisen har ju faktiskt som yrke, och dessutom betalt av dig och mig,
att se till att alla brott beivras!

Men som sagt, alla gillar ju inte att dom sköter sitt jobb.

KentW

Ofta gör de rätt - ja.
Men inte alla gånger, det har de bevisat några gånger... ofta en bitter surgubbe som har ett allmänt hat mot motorcyklister som inte agerar efter lagboken utan efter sin egna påhittade lagbok.

Om dom hittar på egna lagar...........

Så har du som svensk medborgarae alltid rätt att få din sak prövad i domstol.

Hur många egna lagar har du blivit ertappad med att bryta...?

KentW

Last edited:

KentW

ok så alla som inte har nått att dölja litar på polisen? lr?

KentW

Att helt lita på någon, vem det än är känns väldigt dumt - även fast de är poliser så är de ändå bara människor som gör fel ibland.

Självklart ska de göra sitt jobb, dock är det en lite kontroversiell fråga om resurserna läggs på rätt område...

Om dom hittar på egna lagar...........

Så har du som svensk medborgarae alltid rätt att få din sak prövad i domstol.

Hur många egna lagar har du blivit ertappad med att bryta...?

KentW

Inte blivit fälld för någon påhittad, men för att nämna några så har jag blivit utsatt för ett "förhör" av en nitisk polis som bestämt hävdade att jag hade ett ej godkänt avgassystem som lät alldeles för mycket, blinkersena kunde ju inte heller för allt i världen vara godkända heller! Sedan var hojen säkert olaglig för mig att framföra dessutom, dvs. ostrypt.:huvet

Min hoj är helt orginal, förutom strypningen som sitter i så jag får framföra hojen...:D

Last edited:
Inte blivit fälld för någon påhittad, men för att nämna några så har jag blivit utsatt för ett "förhör" av en nitisk polis som bestämt hävdade att jag hade ett ej godkänt avgassystem som lät alldeles för mycket, blinkersena kunde ju inte heller för allt i världen vara godkända heller! Sedan var hojen säkert olaglig för mig att framföra dessutom, dvs. ostrypt.:huvet

Min hoj är helt orginal, förutom strypningen som sitter i så jag får framföra hojen...:D

tänk på att han gjorde bara sitt jobb.. å vi betalar han för det =)

men du fick inga böter lr?

tänk på att han gjorde bara sitt jobb.. å vi betalar han för det =)

men du fick inga böter lr?

Som jag sa inte fälld för något - den är helt laglig.

Visst gjorde han sitt jobb, men på viset han gjorde det samt försökte sätta dit mig för något - vad som helst så länge han fick fälla mig för något känns jäkligt fel.:gnissla

Helt jä..a fantastiskt hur många barnrumpor det finns inom hojvärlden:gnissla
Det är INGEN som funderat på hur stor fara HOJÅKAREN är när han bryter mot massa trafikregler,framför allt när det gäller rödljuskörning!!
VARFÖR bara MÅSTE en del hojåkare bete sig som skithögar????
Är det ingen av dem som har bilkörkort och själva suttit bakom ratten med hjärtat i knävecken när en idiot till bakhjulsåkare ligger framför eller en rödljuskörare bränner över en korsning. Är det verkligen ingen av dem som förstår att de påverkar övrig trafik och att även de har ansvar för de reaktioner de framkallar i bilisternas körning?!?!?

Och vad tror de? Att polisen ska älska dem trots att de beter sig som trotsiga 12-åringar? Patetiskt!

Jag blir lycklig varenda gång jag hör att polisen INTE avbryter ett efterföljande på MC!! Det visar att de inte givit upp och att det finns hopp trots allt att idioterna skall få bita i gräset en vacker dag. Och att de skulle riskera allmänheten är trams.De vet vad de håller på med och avbryter när de anser att riskerna är för stora för övrig trafik.

När man läser här på forumet börjar man ibland undra om det är "status" i att inte gilla polisen och kasta skit på dem....VÄX UPP!!

Vadå "kom ifrån", du försökte åka ifrån dem, de hjorde något som du tycker är taskigt - och du skyller på dem? har du prövat att fundera på hur det hade gått om du gjort som du ombads att göra?

Nä, skulle snuten spöa upp och krocka fler moppeungar är jag 110% säker på att vi skulle ha ett bättre samhälle.

Vadå "kom ifrån", du försökte åka ifrån dem, de hjorde något som du tycker är taskigt - och du skyller på dem? har du prövat att fundera på hur det hade gått om du gjort som du ombads att göra?

Nä, skulle snuten spöa upp och krocka fler moppeungar är jag 110% säker på att vi skulle ha ett bättre samhälle.

mm för samhället är uppbygt på moppe ungdomen...

Är det ingen av dem som har bilkörkort och själva suttit bakom ratten med hjärtat i knävecken när en idiot till bakhjulsåkare ligger framför...
Lol är du seriös?
Varför skulle man ha hjärtat i knävecken för någon ligger Framför en o glider på bakhjulet?? :confused:

Visst kanske om nån blåser förbi i en i dubbla/trippla hastigheten man rycker till lite, men det är en helt annan sak.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP