Snuset kommer att bli 11 kronor dyrare

Bra, upp med skatten på snus ,cigg och prit.

Dark_Messenger skrev:
2546329 Köper mitt för 10:an dosan, 99kr stocken. Kronan.

Samma tillverkare som gör general. Klarar en höjning galant. Tralalaa.:rolleyes:

Skämt åsido. Testa de om ni inte gjort det. Helt klart prisvärt o med samma muchy taste som G.

vi har haft snack om snuset förut, jag kör kronan ibland! när man känner att 25 spänn är för dyrt... ;)
men man kanske ska köpa 100 st kronan stockar snart då o bunkra lite? :) Hamstra som tjejerna säger...

smallsocks skrev:
2547132 vi har haft snack om snuset förut, jag kör kronan ibland! när man känner att 25 spänn är för dyrt... ;)
men man kanske ska köpa 100 st kronan stockar snart då o bunkra lite? :) Hamstra som tjejerna säger...
Du har testat nu alltså. :tummenupp

Så länge skiten smakar bra och innehåller mycket nikotin skiter jag gladeligen i vilket märke jag snusar.

Blev tipsad av en kollega på jobbet om detta. Helt klart värt det pga smaken vägt mot priset.

Nu blev det ett reklaminlägg. Jag är inte sponsrad av Swedish Match. :)

EDIT: Bunkra tror jag inte funkar om du inte har nån slags cryo-frys o stoppa skiten i. Typ som i "demolition man" eller liknande. :D

Dyyrt! :mad:

Går det frysa snus :va då kan man ju typ köpa 10 stockar nu, snåla på dom och sluta när dom e´slut!:D :huvet :gnissla :näsblod

När kommer höjningen träda i kraft ?

Zee skrev:
2547110 Bra, upp med skatten på snus ,cigg och prit.

Då blir vi ännu nöjdare när vi åker till teuschtland, och tänker på alla pengar vi sparar när vi importar.

Snus kan väl kanske bli lite svårt att importa dock, finns iofs lös i Köpenhamn för runt 200dkk.

Lugn.

Så snart något blir tillräckligt högt beskattat så kommer det folk som
inser att här går det att göra pengar.

Smuggelsnus tillverkat i något östland är bara en tidsfråga.

Tur att man inte tål skiten! Sparar mkt pengar på det.. :hihi

(Gissa varför jag kallas prulle..)

prulle skrev:
2548607 Tur att man inte tål skiten! Sparar mkt pengar på det.. :hihi

(Gissa varför jag kallas prulle..)

för att du en gång blev ertappad med att onanera i din skolas bibliotek till bilder av rektorn, när allt uppdagades inför ögenen på runt 537 elever så gjorde skolan razzia i ditt skåp o hittade 3751 porrtidningar, efter det blev du kallad p-rulle.. eller nåt.

va jag nära lr?

Homo skrev:
2548626 för att du en gång blev ertappad med att onanera i din skolas bibliotek till bilder av rektorn, när allt uppdagades inför ögenen på runt 537 elever så gjorde skolan razzia i ditt skåp o hittade 3751 porrtidningar, efter det blev du kallad p-rulle.. eller nåt.

va jag nära lr?
Jävligt! Utom de där med runka i ett biblotek och porr tidningarn :hihi

Många psykiskt sjuka självmedicinerar med cigaretter och snus. Det blir nog jobbigt för dom, men annars ser jag ingen nackdel med att droger beskattas väldigt hårt.

Ugluk skrev:
2548696 Många psykiskt sjuka självmedicinerar med cigaretter och snus. Det blir nog jobbigt för dom, men annars ser jag ingen nackdel med att droger beskattas väldigt hårt.

Håller med. Kan tyckas hårt att kalla snus för en drog, men det är just vad det är. Många som snusar gör det för att bli "nikotin-speedade" liksom. Lite småsjukt att gå omkring och vara påverkad varje dag som man trots allt är. Hade snus lanserats idag hade det med all säkerhet blivit förbjudet direkt.

AndreasNo skrev:
2548651 du hitta ett korvstånd som servera prulle o tyckte de va kul...grattis..
Nej de hitta jag efter de va riktigt kul..

Nej som jag trode va övertydligt spyr jag om jag snusar och av nån anledning testas dettta varje år...

För övrigt är snus vidrigt och totalt onödigt för alla utom extrem hispiga personer.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman