prulle skrev:
2548740
För övrigt är snus vidrigt och totalt onödigt för alla utom extrem hispiga personer.
Jag tror inte en enda person som känner mig skulle kalla mig hispig, IOFS har dom aldrig sett mig utan snus heller.
Snus är gott och aromfyllt, liksom en god cigarr, ett gott vin eller en wiskey (vilket jag själv inte tycker om)
Snus är väldigt beroendeframkallande, men framkallar inget speciellt "rus" annat än hos nybörjare, det är som med alla gifter man stoppar i sig, en tillvänjningsfråga.
Att snus skulle förbjudas om det lanserades i dagsläget tvivlar jag inte en sekund på, medans jag däremot har svårt för att se vilka sjukdomar man kan beskylla snuset för.
Canser orsakar det ju inte enligt alla dom senaste forskningsresultaten, däremot är ju inte nikotin nyttigt för folk med hjärt/kärlsjukdomar.
Folk som inte lider av hjärt kärl problem klarar av nikotinet relativt bra.
Kapilärkärlen i kroppen drar sig samman av nikotin, vilket kan leda till att man får kalla händer/fötter.
ÅAS så är fortfarande alkohol tillåtet/accepterat, vilket på alla sätt är en värre drog, det är nog den drog i världen som har haft mest skadlig verkan på flest personer utan att bli förbjuden
Möjligen att tobaksrökningen är värre, men till den finns ju snuset som mindre skadligt alternativ