Silwer
för******
ja gör det, drar du honom med din BMW så ljuger han

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rigge skrev:Nu när hojsäsongen är slut har jag köpt en 245 Turbo Intercooler att leka med. Laddtrycket är just nu på 0.8, vad behöver jag göra för att enklast och billigast kunna ställa upp det utan att skrotet rasar? Hörde nån som sa nåt om att sätta tryckvakt på kallstarten och på så sätt ta extra soppa till insprutningen. Nån som har nån annan idé?
real skrev:Man kör inte skiten ur en 240T, det går inte. Det är ingen SAAB vi snackar om...
ambulans skrev:Ha ha ha ha.... känner jag dig rätt så har du kört skiten ur den där på 14 dagar....![]()
Rigge skrev:Å då va DET klart!![]()
Nu går den bra men ryker nå så förbannat mycke så man ser inte vägen bakom sig ibland, mest vid lugn körning och motorbroms. Ibland ryker den nästan ingenting, men det är sällan. Antagligen har jag skjutit topplockspackningen men det bubblar inget i expansionskärlet och inte ryker det i oljepåfyllningshålet heller, så jag har nog inte bränt en kolv....
Vad kan det vara om det INTE är topp-packningen? Hur ska jag kolla så det verkligen är den innan jag river?
![]()
![]()
![]()
Rigge skrev:Den är ju nyrenoverad av GIK, den har gått 50 mil. Det FÅR inte vara den.
Blade skrev:Om det är toppackningen brukar det oftast bli vit rök, dessutom blir det kompression i kylaren!![]()
Silwer skrev:du lär få dra ner trycket med ifall du skjutit packningen, annars har du snart gort det igen.
Rigge skrev:Alltså röken är inte jättegrå... men inte helt vit heller. (ja jag är förvirrad) De var ju lite svårt att se eftersom det var på kvällen och det blir ju lite fel i gatljuset. Jag antar att det bara är å byta topp packning och hoppas på det bästa.
Blade skrev:Är inte påläst på tråden riktigt men...
Hur gjorde du för att öka trycket?
Har du koll på hur mycket tryck du har?
Är turbon fräsh är det stor risk att du tryckt sönder något om du tokladdar, typ toppackningen!
Det känns ändå som om det skulle vara turbon...![]()
Rigge skrev:Jag har en ...hmm... va hette det nu? Jo... en filter-regulator inkopplad på wastegateslangen som sitter i kupén. Snyggt!!![]()
Jag har inte koll på trycket... jag laddade till rött på originalmätaren.
Jag har intercooler om det spelar nån roll...
Blade skrev:Vet inte riktigt hur det blir...men om du har en tryckventil på slangen lurar men väl originalmätaren?
Eller??? Visar den verkligen rätt då?
Koppla in en Riktig mätare hur som helst så du ser det faktiska trycket!!
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |