Snart vår!!!

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Lite småkyligt idag när jag var och besökte Snöskoterns dag i Södra Sunderbyn :)

_DSC0016.jpg
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Lite småkyligt idag när jag var och besökte Snöskoterns dag i Södra Sunderbyn :)

View attachment 427768

Där har vi en inspiration för alla vi som residerar i Norrbotten! :yoparty själv såg man en hoj blåsa förbi på 97:an igår strax utanför Boden med riktning in mot Luleå igår tidig eftermiddag, jag blev så exalterad att jag blev stående vid Stoppskylten till bakomvarande stora förtret. :D
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Där har vi en inspiration för alla vi som residerar i Norrbotten! :yoparty själv såg man en hoj blåsa förbi på 97:an igår strax utanför Boden med riktning in mot Luleå igår tidig eftermiddag, jag blev så exalterad att jag blev stående vid Stoppskylten till bakomvarande stora förtret. :D

Passerade ju där ett par gånger så.......? :)

Idag invigde jag i alla fall sommarens fikaturer på häftiga Retrocafet i Boden :)
IMG_6283.JPG
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är säkert inte bara jag men...
Hojen står i garage, kan inte ha den vid lägenheten och det tar minst 25 minuter att gå till garaget och kompisen har nyckeln till det och han är bortrest.

Jag håller snart på o dö av depression här, vad skall jag göra för o få upp humöret, har kollat på hojvideos på youtube i 3-4 timmar nu :huvet blev så sugen att jag beställde ett avgassystem igår men de kommer inte förens nästa vecka.

när är det vår... :död ?

Nä, nu har det ju iofs kommit snö igen häromdagen.
Men jag har min hoj längst in i källaren hos päronen, inpackad som en sardin bland sommardäck och trädgårdsmöbler, krävs två gubbar, ramper, och ca en timma att gräva fram'en. Sen krävs batteriladdning, förgasartvätt och oljebyte innan man kan åka.
Egentligen ingen stans att ha hojen under säsong vid lägenheten heller. :/

Känns som att det är lååångt kvar tills man får gasa hoj igen.

Jag vill ha en bondgård. :)
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Bomba (nåja...) Bulten och fikade på Rosenhill igår med Multistradan. Lite kallt om tår och fingertoppar, kroppsfettet har inte nått dit ut än.
Så nog fan är det vår.:fakta
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Även om temperaturen inatt nådde ner till -10 i Södra Stockholm så känner man att vårsolen är här.

Så nog finns det hopp!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fördelen med att bo nere i söder är ju att säsongen drar igång tidigare, själv tog jag 30 mil i helgen :banana Premiärturen var flera veckor sen :D
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Kyligt men torrt och soligt i Göteborg i helgen. Blev väl ca. 20 mil:banana Blir ju väldigt försiktigt med rullgrus och förrädiska skuggpartier men fifan va härligt det var:):tummenupp:tuttar:banana
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Bara provkörning, men 10 minuters tur vardera på lördag respektive söndag gör att man längtar ännu mer...
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Fördelen med att bo nere i söder är ju att säsongen drar igång tidigare, själv tog jag 30 mil i helgen :banana Premiärturen var flera veckor sen :D

Premiärturen tog jag i 9+ för ungefär en månad sen och jag mötte en 7-8-9 andra hojar på den korta turen :tummenupp. Men nu väntar jag på ~15 grader.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Premiärturen tog jag i 9+ för ungefär en månad sen och jag mötte en 7-8-9 andra hojar på den korta turen :tummenupp. Men nu väntar jag på ~15 grader.

Mötte faktiskt två stycken modiga krigare i helgen, trots bistra plus 2 :banana Men man kan ju liksom inte bärga sig, ny hoj, sol och torra vägar, temperaturen kan man råda bot på med kläder Och sen är det bara att åka! :banana :yoparty

CIMG7873.jpg
 

Sheriffen´

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2014
Ort
Borås
Hoj
2003 GSX1540
Creds till er som redan är ute och åker.

Personligen vill jag ha den ultimata säsongsstarten, det betyder minst 15+ och fint torrt väder, gärna solsken.
Allt ska vara perfekt första åkturen. Tar jag en åktur i grisigt väder, eller i kyla, dämpar det glädjen av att ta en provtur. Sen blir inte de nästkommande åkturerna lika speciella.

Att ta första åkturen i sunkväder är för mig lite som att försöka äta något riktigt flott när jag är vrålförkyld, saknar smaksinnet och har så ont i halsen att jag gråter varje gång jag sväljer.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Creds till er som redan är ute och åker.

Personligen vill jag ha den ultimata säsongsstarten, det betyder minst 15+ och fint torrt väder, gärna solsken.
Allt ska vara perfekt första åkturen. Tar jag en åktur i grisigt väder, eller i kyla, dämpar det glädjen av att ta en provtur. Sen blir inte de nästkommande åkturerna lika speciella.

Att ta första åkturen i sunkväder är för mig lite som att försöka äta något riktigt flott när jag är vrålförkyld, saknar smaksinnet och har så ont i halsen att jag gråter varje gång jag sväljer.

Ja, du har rätt. Jag är bara otålig. :gråta

Men nu väntar jag på första dagen som känns lite småvarm och trevlig, då rullas den ut direkt! :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Creds till er som redan är ute och åker.

Personligen vill jag ha den ultimata säsongsstarten, det betyder minst 15+ och fint torrt väder, gärna solsken.
Allt ska vara perfekt första åkturen. Tar jag en åktur i grisigt väder, eller i kyla, dämpar det glädjen av att ta en provtur. Sen blir inte de nästkommande åkturerna lika speciella.

Att ta första åkturen i sunkväder är för mig lite som att försöka äta något riktigt flott när jag är vrålförkyld, saknar smaksinnet och har så ont i halsen att jag gråter varje gång jag sväljer.

Själv brukar jag ta första turen när det är 7+ och solsken. I år, och förra året, har jag hoppat över det däremot. Hoppas på en ordentlig start på våren i mars med som du säger 15+ och sol. Måste nästan ta en tur på hojen i mars, eftersom att den ska besiktas då, och innan dess måste den fixas till.
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Passerade ju där ett par gånger så.......? :)

Idag invigde jag i alla fall sommarens fikaturer på häftiga Retrocafet i Boden :)
View attachment 427782

Jag tror, och jag kan ha sett fel med tanke på graden av entusiasm, att det jag såg hade mer likhet åt off-road :). Oavsett så är det fantastiskt roligt att se inte bara en utan flera hojar som faktiskt rullar nu trots rådande vinterförhållanden. Själv sitter man hemma i garaget, skall till att ta ett sandpapper på de nya däcken och stillsamt göra "brum brum" ljud för sig själv. Vad är väl en bal på slottet?
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Såg två hojar på vägen till jobbet i morse, då visade bilens mätare -8 i utomhustemp. brr
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Premiären avklarad! 45 km i åtta grader och sol. Mötte fyra andra krigare. Alla hälsade glatt utom den första, som var en sån där hård tuff kille på custom-hoj.
 

inkognito

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
06, Kawasaki ER6
Va ute en sväng tidigare i veckan, gled mest runt och gladdes åt att äntligen få åka.
Hoppas på bra väder imorgon så man kan ut och åka lite längre utan att frysa händer och fötter av sig.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top