Snart vår!!!

Lite småkyligt idag när jag var och besökte Snöskoterns dag i Södra Sunderbyn :-)

_DSC0016.jpg

Lite småkyligt idag när jag var och besökte Snöskoterns dag i Södra Sunderbyn :-)

View attachment 427768

Där har vi en inspiration för alla vi som residerar i Norrbotten! :yoparty själv såg man en hoj blåsa förbi på 97:an igår strax utanför Boden med riktning in mot Luleå igår tidig eftermiddag, jag blev så exalterad att jag blev stående vid Stoppskylten till bakomvarande stora förtret. :D

Där har vi en inspiration för alla vi som residerar i Norrbotten! :yoparty själv såg man en hoj blåsa förbi på 97:an igår strax utanför Boden med riktning in mot Luleå igår tidig eftermiddag, jag blev så exalterad att jag blev stående vid Stoppskylten till bakomvarande stora förtret. :D

Passerade ju där ett par gånger så.......? :)

Idag invigde jag i alla fall sommarens fikaturer på häftiga Retrocafet i Boden :-)
IMG_6283.JPG

Det är säkert inte bara jag men...
Hojen står i garage, kan inte ha den vid lägenheten och det tar minst 25 minuter att gå till garaget och kompisen har nyckeln till det och han är bortrest.

Jag håller snart på o dö av depression här, vad skall jag göra för o få upp humöret, har kollat på hojvideos på youtube i 3-4 timmar nu :huvet blev så sugen att jag beställde ett avgassystem igår men de kommer inte förens nästa vecka.

när är det vår... :död ?

Nä, nu har det ju iofs kommit snö igen häromdagen.
Men jag har min hoj längst in i källaren hos päronen, inpackad som en sardin bland sommardäck och trädgårdsmöbler, krävs två gubbar, ramper, och ca en timma att gräva fram'en. Sen krävs batteriladdning, förgasartvätt och oljebyte innan man kan åka.
Egentligen ingen stans att ha hojen under säsong vid lägenheten heller. :/

Känns som att det är lååångt kvar tills man får gasa hoj igen.

Jag vill ha en bondgård. :)

Bomba (nåja...) Bulten och fikade på Rosenhill igår med Multistradan. Lite kallt om tår och fingertoppar, kroppsfettet har inte nått dit ut än.
Så nog fan är det vår.:fakta

Även om temperaturen inatt nådde ner till -10 i Södra Stockholm så känner man att vårsolen är här.

Så nog finns det hopp!

Fördelen med att bo nere i söder är ju att säsongen drar igång tidigare, själv tog jag 30 mil i helgen :banana Premiärturen var flera veckor sen :D

Kyligt men torrt och soligt i Göteborg i helgen. Blev väl ca. 20 mil:banana Blir ju väldigt försiktigt med rullgrus och förrädiska skuggpartier men fifan va härligt det var:):tummenupp:tuttar:banana

Bara provkörning, men 10 minuters tur vardera på lördag respektive söndag gör att man längtar ännu mer...

Fördelen med att bo nere i söder är ju att säsongen drar igång tidigare, själv tog jag 30 mil i helgen :banana Premiärturen var flera veckor sen :D

Premiärturen tog jag i 9+ för ungefär en månad sen och jag mötte en 7-8-9 andra hojar på den korta turen :tummenupp. Men nu väntar jag på ~15 grader.

Last edited:
Premiärturen tog jag i 9+ för ungefär en månad sen och jag mötte en 7-8-9 andra hojar på den korta turen :tummenupp. Men nu väntar jag på ~15 grader.

Mötte faktiskt två stycken modiga krigare i helgen, trots bistra plus 2 :banana Men man kan ju liksom inte bärga sig, ny hoj, sol och torra vägar, temperaturen kan man råda bot på med kläder Och sen är det bara att åka! :banana :yoparty

CIMG7873.jpg

Creds till er som redan är ute och åker.

Personligen vill jag ha den ultimata säsongsstarten, det betyder minst 15+ och fint torrt väder, gärna solsken.
Allt ska vara perfekt första åkturen. Tar jag en åktur i grisigt väder, eller i kyla, dämpar det glädjen av att ta en provtur. Sen blir inte de nästkommande åkturerna lika speciella.

Att ta första åkturen i sunkväder är för mig lite som att försöka äta något riktigt flott när jag är vrålförkyld, saknar smaksinnet och har så ont i halsen att jag gråter varje gång jag sväljer.

Personligen vill jag ha den ultimata säsongsstarten, det betyder minst 15+ och fint torrt väder, gärna solsken.
Allt ska vara perfekt första åkturen. Tar jag en åktur i grisigt väder, eller i kyla, dämpar det glädjen av att ta en provtur. Sen blir inte de nästkommande åkturerna lika speciella.

Att ta första åkturen i sunkväder är för mig lite som att försöka äta något riktigt flott när jag är vrålförkyld, saknar smaksinnet och har så ont i halsen att jag gråter varje gång jag sväljer.

Ja, du har rätt. Jag är bara otålig. :gråta

Men nu väntar jag på första dagen som känns lite småvarm och trevlig, då rullas den ut direkt! :banana

Själv brukar jag ta första turen när det är 7+ och solsken. I år, och förra året, har jag hoppat över det däremot. Hoppas på en ordentlig start på våren i mars med som du säger 15+ och sol. Måste nästan ta en tur på hojen i mars, eftersom att den ska besiktas då, och innan dess måste den fixas till.

Passerade ju där ett par gånger så.......? :)

Idag invigde jag i alla fall sommarens fikaturer på häftiga Retrocafet i Boden :-)
View attachment 427782

Jag tror, och jag kan ha sett fel med tanke på graden av entusiasm, att det jag såg hade mer likhet åt off-road :). Oavsett så är det fantastiskt roligt att se inte bara en utan flera hojar som faktiskt rullar nu trots rådande vinterförhållanden. Själv sitter man hemma i garaget, skall till att ta ett sandpapper på de nya däcken och stillsamt göra "brum brum" ljud för sig själv. Vad är väl en bal på slottet?

Såg två hojar på vägen till jobbet i morse, då visade bilens mätare -8 i utomhustemp. brr

Premiären avklarad! 45 km i åtta grader och sol. Mötte fyra andra krigare. Alla hälsade glatt utom den första, som var en sån där hård tuff kille på custom-hoj.

Va ute en sväng tidigare i veckan, gled mest runt och gladdes åt att äntligen få åka.
Hoppas på bra väder imorgon så man kan ut och åka lite längre utan att frysa händer och fötter av sig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman